Gjest irritert i dag Skrevet 9. januar 2003 Skrevet 9. januar 2003 Hater folk som bryr seg om stave måter mellomrom og diverse,ikke alle har utdanelse fra høyskoler i språkbruk, 0 Siter
serendipity Skrevet 9. januar 2003 Skrevet 9. januar 2003 Det skulle i utgangspunktet holde med grunnskole for å få til det. 0 Siter
Gjest Pricilla Skrevet 9. januar 2003 Skrevet 9. januar 2003 Det skulle i utgangspunktet holde med grunnskole for å få til det. Serendipity har sa rett så! Jeg synes det er forferdelig at så mange voksne mennesker i Norge i dag ikke kan norsk grammatikk og skriver så mye feil! Ser det ofte på jobben b.la. Jeg er yngst på jobben her, og kommer over mange grove skrive- og grammatikkfeil i viktige dokumenter. Blir nesten flau på ders vegne.. 0 Siter
serendipity Skrevet 9. januar 2003 Skrevet 9. januar 2003 Serendipity har sa rett så! Jeg synes det er forferdelig at så mange voksne mennesker i Norge i dag ikke kan norsk grammatikk og skriver så mye feil! Ser det ofte på jobben b.la. Jeg er yngst på jobben her, og kommer over mange grove skrive- og grammatikkfeil i viktige dokumenter. Blir nesten flau på ders vegne.. Oooops, Pricilla, "ders vegne." Der hadde du en selv :-) Bare tulla. Jeg skriver masse feil selv her inne på forumet, fordi det går litt fort. Men i andre sammenhenger, brev osv. er jeg ganske pirkete. 0 Siter
Gyda Skrevet 9. januar 2003 Skrevet 9. januar 2003 Jeg syns det er vikti å prøve og skrive rikti. Det er så mye lettere forandre å lese, å så er det lett og få til bare man vill. 0 Siter
Gjest fin fisk Skrevet 9. januar 2003 Skrevet 9. januar 2003 Jeg hater folk som ikke engang tar seg tid til å skrive mellomrom, sammensatte ord, stor bokstav og dobbel konsonant riktig. Alle har skoleplikt i 9-10-år her i landet, og dette lærer man i løpet av barneskolen. Hvordan forventer de/dere å bli tatt seriøst? På DOl er det vel strengt tatt ikke så nøye, men ellers i samfunnet? 0 Siter
carma Skrevet 9. januar 2003 Skrevet 9. januar 2003 En ting er å skrive ordene feil av uvitenhet. At folk lider av dysleksi eller andre skrivevansker forstyrrer meg ikke. En annen ting er de som ikke gidder å forhåndsvise og sender avgårde innlegg uten mellomrom, komma, punktum eller stor forbokstav. Da er det så godt som umulig å lese, og ganske irriterende. 0 Siter
Gjest Pengesugen Skrevet 9. januar 2003 Skrevet 9. januar 2003 Jeg syns det er vikti å prøve og skrive rikti. Det er så mye lettere forandre å lese, å så er det lett og få til bare man vill. :-D 0 Siter
favn Skrevet 9. januar 2003 Skrevet 9. januar 2003 Hvis du _hater_ mennesker som bedriver språklige korrektiver... hvordan har du det egentlig med dem som er totalt amoralske og forbryterske, de skikkelig _slemme_? 0 Siter
Gjest zimmermann Skrevet 9. januar 2003 Skrevet 9. januar 2003 Dette var sikkert "Snøhvit". Kjenner lusa på gangen...(eller skrivingen...) Du fikk ikke så mange med deg på denne hatkampanjen? *LOL* 0 Siter
Gjest vingtor Skrevet 9. januar 2003 Skrevet 9. januar 2003 Jaja, så får du berre hate oss, då. For oss som veit korleis eit skriftbilete skal taka seg ut er det ei plage, stadig å bli konfrontert med dei skriftlege produkta til folk som ikkje kan skrive, og dertil er prinsipielt ulærviljuge. Hønsehovud kallar vi slike som deg! 0 Siter
SierDuDet Skrevet 9. januar 2003 Skrevet 9. januar 2003 Nei, men de fleste har vel vanlig grunnskole. 0 Siter
musikeren Skrevet 9. januar 2003 Skrevet 9. januar 2003 Hehehehe!:-) Så du føler deg litt truffet ja? Ja, da er det ikke annet å gjøre enn å hate ivei. Sjøl mener jeg at folk som skriver dårlig ikke har livets rett;-) 0 Siter
Gjest malun Skrevet 9. januar 2003 Skrevet 9. januar 2003 Rettskriving lærer man i grunnskolen - ideelt sett, i hvert fall... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.