Gå til innhold

Tilbehør til laks i folie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Denne er god syns jeg :

800 g laksefilét

1 ss smør

2 sitroner

1 bnt. persille

1 dl creme fraiche eller rømme

Slik gjør du

Skjær fileten i 8 like store stykker. Strø litt salt over stykkene på begge sider.

Legg dem i en smurt ildfast form. Del en sitron på langs. Skjær halvdelene i skiver som legges mellom laksestykkene. Riv skallet av den andre sitonen og dryss det over fisken. Klipp persillen grovt og dryss den over fisken.

Ha en 1 ts creme fraiche på hvert laksestykke. Settes i stekeovn,øverste rille, ca 175 grader.

Ellers er det jo godt med Hollandeis (?) saus til ;o)

Gjest Svanhild

Kjøpte en veldig god ferdigsaus her i forrige uke som jeg brukte til laks...

Den var fra TORO og het......saus med sjarlottløk og urter . Nydelig!

(Husker ikke navnet, men det er ikke så mange sauser til fisk å velge mellom så du finner den sikkert!) :)

Annonse

Ulv I Faarikaal

Hvor store lakser pleier du steke, a'? Hvis du får plass til alt det der inni, mener jeg? :P

Det går greit. Et par store lakseskiver og et par-tre never strimlede grønnsaker, "skjærgårdskrydder". Skyen som dannes lager jeg en liten sauseskvett av.

Ulv I Faarikaal

*sikle*

Jeg glemte

smør, sitron, persille,

creme fraiche eller rømme hvis man skal være avansert, jeg liker ikke rømme.

Ildfast form med folie over.

Serveres straks, brød eller rundstykker, salat. Kokte poteter ?

Er ikke noe "oppskriftmenenneske".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...