Gå til innhold

NextGentel eller UPC - for internettilkobling?


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg bruker Chello fra UPC - og det fungerer upåklagelig.

Har du SET-boks trenger du ikke kabel-modem heller (gjelder Oslo).

En av fordelene jeg la vekt på var at jeg kunne få alt fra én leverandør (kabel-tv, telefoni og internett) og få én eFaktura i kvartalet) - og at Telenor ikke får så mye som en femti-øring fra meg...

Vi har ADSL fra NextGenTel og er veldig fornøyde med det. De leverte raskt, har aldri hatt problemer og de er billigere enn f.eks. Telenor. UPC har jeg hørt mye negativt om og tar du en titt på TV2 Hjelper Deg sine sider har de hatt flere reportasjer om de utallige klagene som har kommet om UPC.

Ulv I Faarikaal

Vi har ADSL fra NextGenTel og er veldig fornøyde med det. De leverte raskt, har aldri hatt problemer og de er billigere enn f.eks. Telenor. UPC har jeg hørt mye negativt om og tar du en titt på TV2 Hjelper Deg sine sider har de hatt flere reportasjer om de utallige klagene som har kommet om UPC.

Med 330 000 abonnenter, 4000 km kabler og 6000 koblingsbokser er det ikke mye feil når bare 20 mann klarer all service og vedlikehold. I snitt er det ca 50 reelle feil pr dag, og halvparten skyldes kundens eget utstyr. Resten skyldes stort sett bortfall av nettspenning til forsterkere, feil på interne nett i borettslag og andre naturlige forhold. Inniblant er det lynnedslag, og da slår det ned overalt på en gang, da blir det kaos.

Selvsagt gir _en_ person faen i om hele Norge har TVbilde, når de selv ikke har.

Ca 1200 klager ligger hos forbrukerombudet. Dette er på 2 år, og de fleste er løst, mange er fra samme person.

Mange av klagene kommer fra abonnenenter på 30 år gamle nett som ikke vil koste på kablene selv, men vil ha UPC til å koste alt, noe UPC ikke har plikt til, og aldri har gjort eller lovt. De tror at ved å skrike, klage og mase så vil UPC til slutt gi dem nye kabler gratis. Ingen abonnenter har fått noe slikt av noe kabelselskap. De har en meget lav pris på tjenesten og alle er informert.

En del kunder har fått gratis internett i Oslo fordi nettet ikke var utbygd enda og kvaliteten var litt ymse. Disse har også klaget, på noe de ikke betaler et øre for ! De har fått låne gratis modem til kr 2000, men det nevner de heller ikke.

Bildet blir litt annerledes når man ser det fra innsiden og går gjennom alle klagene. En gammel dame klaget over at hun ikke fikk TVNorge på rikig knapp på fjernkontrollen.

Med 330 000 abonnenter, 4000 km kabler og 6000 koblingsbokser er det ikke mye feil når bare 20 mann klarer all service og vedlikehold. I snitt er det ca 50 reelle feil pr dag, og halvparten skyldes kundens eget utstyr. Resten skyldes stort sett bortfall av nettspenning til forsterkere, feil på interne nett i borettslag og andre naturlige forhold. Inniblant er det lynnedslag, og da slår det ned overalt på en gang, da blir det kaos.

Selvsagt gir _en_ person faen i om hele Norge har TVbilde, når de selv ikke har.

Ca 1200 klager ligger hos forbrukerombudet. Dette er på 2 år, og de fleste er løst, mange er fra samme person.

Mange av klagene kommer fra abonnenenter på 30 år gamle nett som ikke vil koste på kablene selv, men vil ha UPC til å koste alt, noe UPC ikke har plikt til, og aldri har gjort eller lovt. De tror at ved å skrike, klage og mase så vil UPC til slutt gi dem nye kabler gratis. Ingen abonnenter har fått noe slikt av noe kabelselskap. De har en meget lav pris på tjenesten og alle er informert.

En del kunder har fått gratis internett i Oslo fordi nettet ikke var utbygd enda og kvaliteten var litt ymse. Disse har også klaget, på noe de ikke betaler et øre for ! De har fått låne gratis modem til kr 2000, men det nevner de heller ikke.

Bildet blir litt annerledes når man ser det fra innsiden og går gjennom alle klagene. En gammel dame klaget over at hun ikke fikk TVNorge på rikig knapp på fjernkontrollen.

Du kan si hva du vil men hverken jeg eller noen jeg kjenner bruker UPC. Enten det er tåpelige rykter eller hva det er, så mister de i allefall kunder. Og det du skriver er jo selvsagt bare _din_ virkelighet.

Annonse

Du kan si hva du vil men hverken jeg eller noen jeg kjenner bruker UPC. Enten det er tåpelige rykter eller hva det er, så mister de i allefall kunder. Og det du skriver er jo selvsagt bare _din_ virkelighet.

"Du kan si hva du vil men hverken jeg eller noen jeg kjenner bruker UPC."

Jøss, det må jeg kalle brukererfaring.

Din stemme vil selvsagt bli betydelig vektlagt.

"Du kan si hva du vil men hverken jeg eller noen jeg kjenner bruker UPC."

Jøss, det må jeg kalle brukererfaring.

Din stemme vil selvsagt bli betydelig vektlagt.

Jeg har faktisk snakket med flere som har brukt UPC og mange har dårlige erfaringer, disse erfaringene har jeg selvsagt fortalt videre når andre jeg kjenner spør meg hva de skal velge, akkurat som at de forteller meg hva de hører. Og jeg tror ikke TV2 Hjelper Deg og Forbrukerinspektørene ville ta opp dette med UPC hvis det bare hadde vært tull.

Jeg kan vel tenke meg du jobber for UPC og du er vel ikke akkurat objektiv i denne saken.

Jeg har faktisk snakket med flere som har brukt UPC og mange har dårlige erfaringer, disse erfaringene har jeg selvsagt fortalt videre når andre jeg kjenner spør meg hva de skal velge, akkurat som at de forteller meg hva de hører. Og jeg tror ikke TV2 Hjelper Deg og Forbrukerinspektørene ville ta opp dette med UPC hvis det bare hadde vært tull.

Jeg kan vel tenke meg du jobber for UPC og du er vel ikke akkurat objektiv i denne saken.

Nå glemte jeg selvsagt å se på underskriften, trodde det var Ulven som hadde skrevet ditt innlegg også og det var han jeg mente kanskje jobbet i UPC. *S* Må følge bedre med tror jeg.

Ulv I Faarikaal

Du kan si hva du vil men hverken jeg eller noen jeg kjenner bruker UPC. Enten det er tåpelige rykter eller hva det er, så mister de i allefall kunder. Og det du skriver er jo selvsagt bare _din_ virkelighet.

Jeg har vært "en tå sjefa" i UPC inntil nylig i høst. Hvis ikke jeg vet hva som er sannheten vet ingen :-)

Jeg har vært "en tå sjefa" i UPC inntil nylig i høst. Hvis ikke jeg vet hva som er sannheten vet ingen :-)

Men jeg tviler sterkt på at alt dette vi hører om UPC bare er rykter, og jeg ville tro at UPC ville gjøre sitt ytterste for å ordne opp i dette. Og rykter eller ikke så skader det jo firmaet.

Annonse

Jeg har faktisk snakket med flere som har brukt UPC og mange har dårlige erfaringer, disse erfaringene har jeg selvsagt fortalt videre når andre jeg kjenner spør meg hva de skal velge, akkurat som at de forteller meg hva de hører. Og jeg tror ikke TV2 Hjelper Deg og Forbrukerinspektørene ville ta opp dette med UPC hvis det bare hadde vært tull.

Jeg kan vel tenke meg du jobber for UPC og du er vel ikke akkurat objektiv i denne saken.

Hvor jeg jobber og med hva er saken totalt uvedkommende. Jeg kan imidlertid si såpass at jeg ikke har noen økonomiske interesser i UPC/Chello.

Jeg har vært kunde av Janco, senere UPC, i litt over ti år i Oslo. De siste 4 mnd har jeg vært UPC-digital-kunde.

Etter 10 år som analog-kunde har jeg ikke hatt grunn til, eller fremmet, én klage overfor Janco/UPC.

Etter at jeg ble digital-kunde (SET, internett og telefoni) for fire mnd siden har jeg hatt ett problem. Jeg var uten internett i 20 timer (oktober 2002). Dette førte til full refusjon av internett-kostnaden automatisk for oktober.

Jeg er videre kjent for å være blant jordens mest tålmodigste mennerker, og klager på det jeg finner grunn til å klage på. Jeg må dessverre skuffe deg med at jeg ikke har grunn til å klage på UPC/Chello.

--

Nå, trives du i jobben hos NextGentel?

Hvor jeg jobber og med hva er saken totalt uvedkommende. Jeg kan imidlertid si såpass at jeg ikke har noen økonomiske interesser i UPC/Chello.

Jeg har vært kunde av Janco, senere UPC, i litt over ti år i Oslo. De siste 4 mnd har jeg vært UPC-digital-kunde.

Etter 10 år som analog-kunde har jeg ikke hatt grunn til, eller fremmet, én klage overfor Janco/UPC.

Etter at jeg ble digital-kunde (SET, internett og telefoni) for fire mnd siden har jeg hatt ett problem. Jeg var uten internett i 20 timer (oktober 2002). Dette førte til full refusjon av internett-kostnaden automatisk for oktober.

Jeg er videre kjent for å være blant jordens mest tålmodigste mennerker, og klager på det jeg finner grunn til å klage på. Jeg må dessverre skuffe deg med at jeg ikke har grunn til å klage på UPC/Chello.

--

Nå, trives du i jobben hos NextGentel?

Ved en inkurie falt et "ikke" ut i:

"Jeg er videre kjent for å være blant jordens mest tålmodigste mennerker,..."

slik at setningen _skal_ lyde:

"Jeg er _ikke_ videre kjent for å være blant jordens mestutålmodigste mennerker,.."

Hvor jeg jobber og med hva er saken totalt uvedkommende. Jeg kan imidlertid si såpass at jeg ikke har noen økonomiske interesser i UPC/Chello.

Jeg har vært kunde av Janco, senere UPC, i litt over ti år i Oslo. De siste 4 mnd har jeg vært UPC-digital-kunde.

Etter 10 år som analog-kunde har jeg ikke hatt grunn til, eller fremmet, én klage overfor Janco/UPC.

Etter at jeg ble digital-kunde (SET, internett og telefoni) for fire mnd siden har jeg hatt ett problem. Jeg var uten internett i 20 timer (oktober 2002). Dette førte til full refusjon av internett-kostnaden automatisk for oktober.

Jeg er videre kjent for å være blant jordens mest tålmodigste mennerker, og klager på det jeg finner grunn til å klage på. Jeg må dessverre skuffe deg med at jeg ikke har grunn til å klage på UPC/Chello.

--

Nå, trives du i jobben hos NextGentel?

*ler* Jeg jobber (heldigvis) ikke for NextGenTel, det er nok ikke denslags som ligger mitt hjerte nærmest. det var forøvrig min samboer, som er IT-konsulent, som valgte NextGenTel, og jeg har ingenting å klage på derfra. Og når vi i tillegg fikk tilbud om høyeste hastighet til laveste pris (noe ingen andre kunne tilby oss) var det ikke nei i vår munn. Men kos deg med UPC du, det er flott at du ikke har hatt problemer med dem. Det er slik det skal være.

Jeg tror ikke jeg ville valgt UPC.

Jeg har hatt UPC nå i ca 2 år, og spesielt store problemer har jeg ikke hatt, rent bortsett fra at signalet stadig forsvinner i kortere perioder pga tull fra dem. I tillegg går nettet i perioder sakte fordi mange abononenter bruker den samme kabelen. Dette vil du ikke oppleve ved ADSL, fordi du da benytter telefonlinjen.

Vel... i det siste har det vært så mye tull med min linje, selv om det er som bagateller å regne, at jeg når Telenor ringte og ga meg et godt ADSL tilbud her forleden, så tok jeg i mot det.

Så jeg bruker UPC i noen få dager til, og så er det slutt.

Ulv I Faarikaal

Men jeg tviler sterkt på at alt dette vi hører om UPC bare er rykter, og jeg ville tro at UPC ville gjøre sitt ytterste for å ordne opp i dette. Og rykter eller ikke så skader det jo firmaet.

Se på antallet abonneneter: 330.000 !!

Ingen nett av noe slag ville vært ansett som dårlig hvis det har en total oppetidsprosent på 99,9%.

Hvor stor feilprosent er 25 feil av 330.000 ? Kanskje 5 av disse kunne vært unngått ved å ansette en synsk person ? Hvem skal få ansvaret for feil som _ingen_ kan forhindre på 30 år gamle nett f eks ? Å oppgradere nettene koster hundrevis av millioner, penger som må komme fra et sted, og som aldri kan tjenes inn igjen på 1000 år.

Problemet ligger i at de 25 feilene blir fokusert så ENORMT på, og ingen gidder se totalen.

Se på antallet abonneneter: 330.000 !!

Ingen nett av noe slag ville vært ansett som dårlig hvis det har en total oppetidsprosent på 99,9%.

Hvor stor feilprosent er 25 feil av 330.000 ? Kanskje 5 av disse kunne vært unngått ved å ansette en synsk person ? Hvem skal få ansvaret for feil som _ingen_ kan forhindre på 30 år gamle nett f eks ? Å oppgradere nettene koster hundrevis av millioner, penger som må komme fra et sted, og som aldri kan tjenes inn igjen på 1000 år.

Problemet ligger i at de 25 feilene blir fokusert så ENORMT på, og ingen gidder se totalen.

Men jeg har ingen garanti for at de tallene du sier stemmer, jeg har derimot all grunn til å tro at fordi du jobber for dem så ville du lyve om disse tallene. Du vil jo selvsagt ha så mange abonnenter som mulig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...