Gå til innhold

NextGentel eller UPC - for internettilkobling?

Anbefalte innlegg

Se på antallet abonneneter: 330.000 !!

Ingen nett av noe slag ville vært ansett som dårlig hvis det har en total oppetidsprosent på 99,9%.

Hvor stor feilprosent er 25 feil av 330.000 ? Kanskje 5 av disse kunne vært unngått ved å ansette en synsk person ? Hvem skal få ansvaret for feil som _ingen_ kan forhindre på 30 år gamle nett f eks ? Å oppgradere nettene koster hundrevis av millioner, penger som må komme fra et sted, og som aldri kan tjenes inn igjen på 1000 år.

Problemet ligger i at de 25 feilene blir fokusert så ENORMT på, og ingen gidder se totalen.

330.000 abbonenter er jo totalt (analogt og digitalt).

Bare en liten har jo mulighet for dititale nett, og følgelig mulighet for internett og telefoni.

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

Men jeg har ingen garanti for at de tallene du sier stemmer, jeg har derimot all grunn til å tro at fordi du jobber for dem så ville du lyve om disse tallene. Du vil jo selvsagt ha så mange abonnenter som mulig.

Jeg jobber ikke der nå. Men jeg føler rett skal være rett likevel, selv om det ikke er en person som får skylda men et konsern.

Rart er det at ingen er interessert i sannheten ? Pressen vil bare ha negative saker, og utelater det positive. Resultatet er at sannheten blir forvrengt.

TV og internett er viktigere enn livet selv visst, noen har ikke annet liv. Mange fortvilte ensomme gamle damer har gitt teknikern en god klem fordi han var så raskt til å hjelpe. Ofte er jobben bare å stille inn kanaler på tv og video og sette i stikkontakter eller bytte en kabel kaninen har gnagd på :-)

Jeg jobber ikke der nå. Men jeg føler rett skal være rett likevel, selv om det ikke er en person som får skylda men et konsern.

Rart er det at ingen er interessert i sannheten ? Pressen vil bare ha negative saker, og utelater det positive. Resultatet er at sannheten blir forvrengt.

TV og internett er viktigere enn livet selv visst, noen har ikke annet liv. Mange fortvilte ensomme gamle damer har gitt teknikern en god klem fordi han var så raskt til å hjelpe. Ofte er jobben bare å stille inn kanaler på tv og video og sette i stikkontakter eller bytte en kabel kaninen har gnagd på :-)

"Rart er det at ingen er interessert i sannheten ? Pressen vil bare ha negative saker, og utelater det positive. Resultatet er at sannheten blir forvrengt."

Men hvorfor er det så mye negativt om akkurat UPC men ingenting om NextGenTel eller andre leverandører? Tror du det er en tilfeldighet? Tror du noen er spesielt ute etter UPC? Det tror ikke jeg.

Ulv I Faarikaal

"Rart er det at ingen er interessert i sannheten ? Pressen vil bare ha negative saker, og utelater det positive. Resultatet er at sannheten blir forvrengt."

Men hvorfor er det så mye negativt om akkurat UPC men ingenting om NextGenTel eller andre leverandører? Tror du det er en tilfeldighet? Tror du noen er spesielt ute etter UPC? Det tror ikke jeg.

De har fiender i alle de som er på gamle nett og vil ha oppgradert gratis på dagen, ha telefon eller internett men ikke kan få det pga gamle nett. De andre leverandørene har ikke så svære gamle nett, så mange abonnenter og så mange ulike tjenester som skal fungere.

Gjest papirtiger

Hører veldig mye negativt om NextGentel.. Men har aldri engasjert meg i dette, har heldigvis bredbånd på studenthybelen som er stabil og gratis :)

Har selv hørt veldig mye negativt om både NextGentel og Telenor sitt bredbånd tilbud - både når det gjelder trøbbel og service.

Selv har jeg UPC på digital fjernsyn, bredbånd og telefoni.

Erfaringer er: Telefoni - ikke ett eneste problem siden det ble installert for ca 8 mnd siden. Digital fjernsyn - en del startproblemer med dekoderen, men de siste måneder har den fungert meget bra. Bredbånd - litt "treg" til tider (men hastigheten skal oppgraderes nå) og noen få tekniske problemer de første måneder, men siste halvår har vært meget bra.

Generelt - servicen har vært bra NÅR jeg har fått tak i noen. Men det å få tak i noen var helt umulig tidligere. Det har blitt bedre, og særlig Ulv i Faarikaal sitt tips om å ringe mellom 15 og 17 hjalp veldig:)

Så totalt sett er jeg mye mer fornøyd enn mange av mine venner som har valgt andre løsninger.

Mvh

Annonse

Jeg har faktisk snakket med flere som har brukt UPC og mange har dårlige erfaringer, disse erfaringene har jeg selvsagt fortalt videre når andre jeg kjenner spør meg hva de skal velge, akkurat som at de forteller meg hva de hører. Og jeg tror ikke TV2 Hjelper Deg og Forbrukerinspektørene ville ta opp dette med UPC hvis det bare hadde vært tull.

Jeg kan vel tenke meg du jobber for UPC og du er vel ikke akkurat objektiv i denne saken.

Ærlig talt Tornerose - men du virker svært lite objektiv selv....

Forutinntatt er en vesentlig bedre beskrivelse:-)

Mvh

Hvor jeg jobber og med hva er saken totalt uvedkommende. Jeg kan imidlertid si såpass at jeg ikke har noen økonomiske interesser i UPC/Chello.

Jeg har vært kunde av Janco, senere UPC, i litt over ti år i Oslo. De siste 4 mnd har jeg vært UPC-digital-kunde.

Etter 10 år som analog-kunde har jeg ikke hatt grunn til, eller fremmet, én klage overfor Janco/UPC.

Etter at jeg ble digital-kunde (SET, internett og telefoni) for fire mnd siden har jeg hatt ett problem. Jeg var uten internett i 20 timer (oktober 2002). Dette førte til full refusjon av internett-kostnaden automatisk for oktober.

Jeg er videre kjent for å være blant jordens mest tålmodigste mennerker, og klager på det jeg finner grunn til å klage på. Jeg må dessverre skuffe deg med at jeg ikke har grunn til å klage på UPC/Chello.

--

Nå, trives du i jobben hos NextGentel?

Da har vi omtrent de samme erfaringer på de samme områder de siste 4 måneder Vincent.

Mvh

Jeg bruker Chello fra UPC - og det fungerer upåklagelig.

Har du SET-boks trenger du ikke kabel-modem heller (gjelder Oslo).

En av fordelene jeg la vekt på var at jeg kunne få alt fra én leverandør (kabel-tv, telefoni og internett) og få én eFaktura i kvartalet) - og at Telenor ikke får så mye som en femti-øring fra meg...

Her har vi tenkt veldig likt!

Har nøyaktig samme løsning som deg - helt ned til og med eFakturaen.

Mvh

Vi var drittlei Telenor og bestilte NextGenTel i steden. Det skulle bli mye raskere linje for samme pris og enklere å håndtere. Problemet var at montør aldri kom, løfter ikke ble holdt, så etter 2 mnd, ga vi opp og avbestilte. DA fikk vi svar. Det lød nesten takknemmelig for at de slapp å gjøre jobben.

Telenor er et nødvendig onde, det fungerer sånn brukbart, jevnt over lite problemer, men de er så sære på en del ting.

Jeg bruker Chello fra UPC - og det fungerer upåklagelig.

Har du SET-boks trenger du ikke kabel-modem heller (gjelder Oslo).

En av fordelene jeg la vekt på var at jeg kunne få alt fra én leverandør (kabel-tv, telefoni og internett) og få én eFaktura i kvartalet) - og at Telenor ikke får så mye som en femti-øring fra meg...

UPC ser ut til å utgå med skyhøye kneløft.

Det viser seg at det er kun lagt inn UPC for kabelTV her i huset og ikke for bredbånd, så det er ikke mulig.

Blir NextGenTel-kunde i morgen tidlig. Håper bare jeg slipper å vente så lenge på oppkoblinga, som enkelte her nevner de har gjort!

Utifra diskusjonene ovenfor, konkluderer jeg forøvrig med at UPC & NextGenTel er så og si like bra.

:-)

- Forresten, hva er rimelig ventetid for oppkobling? Et par dager? En uke? Sju uker??

Det viser seg at det er kun lagt inn UPC for kabelTV her i huset og ikke for bredbånd, så det er ikke mulig.

Blir NextGenTel-kunde i morgen tidlig. Håper bare jeg slipper å vente så lenge på oppkoblinga, som enkelte her nevner de har gjort!

Utifra diskusjonene ovenfor, konkluderer jeg forøvrig med at UPC & NextGenTel er så og si like bra.

- Forresten, hva er rimelig ventetid for oppkobling? Et par dager? En uke? Sju uker??

NextGenTel gjorde det etter et par dager.

Next?

Aner ikke. Jeg venta i 14 måneder (!) - med ukentlige purringer - uten at en drtt skjedde -- bortsett fra stadige lovnader om: uke 11, 12,14,15,18 osv...

Heldigvis (for meg) kunne jeg få UPC/Chello.

Mitt stalltips: Ta det du kan få - og vær lykkelig.

Annonse

Next?

Aner ikke. Jeg venta i 14 måneder (!) - med ukentlige purringer - uten at en drtt skjedde -- bortsett fra stadige lovnader om: uke 11, 12,14,15,18 osv...

Heldigvis (for meg) kunne jeg få UPC/Chello.

Mitt stalltips: Ta det du kan få - og vær lykkelig.

HØH! 14 mnd!!

Du bor jo i Oslo!!!?

Hrmf. Jeg ringer nå, og krysser fingra!

Men du fikk mye kjeft av kundene da du jobbet der...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...