modesty Skrevet 9. januar 2003 Skrevet 9. januar 2003 Jeg har lyst til å skifte etternavn, fra min fars etternavn til min mors pikenavn. Jeg er over 18 år, og derfor burde jeg vel få ordnet dette uten problemer?? Hvem skal jeg kontakte, for å dette gjort?? Og hvor lang tid vil det ta før jeg kan smykke meg med mitt nye navn?? 0 Siter
Lillemus Skrevet 9. januar 2003 Skrevet 9. januar 2003 Stikk inn på folkeregisteret og fyll ut et skjema, mulig du må ha med dåpsattest og legitimasjon, jeg husker ikke, men ta med det du har for sikkerhets skyld. ) Det tar vel et par uker eller så før du får beskjed om navneendringen i posten, i alle fall var det slik da jeg tok mammas etternavn som mellomnavn. Og så starter mølla med å få med det nye navnet på bankkonti, lånekort, medlemskort... 0 Siter
Gjest Flisespikkeren Skrevet 10. januar 2003 Skrevet 10. januar 2003 Stikk inn på folkeregisteret og fyll ut et skjema, mulig du må ha med dåpsattest og legitimasjon, jeg husker ikke, men ta med det du har for sikkerhets skyld. ) Det tar vel et par uker eller så før du får beskjed om navneendringen i posten, i alle fall var det slik da jeg tok mammas etternavn som mellomnavn. Og så starter mølla med å få med det nye navnet på bankkonti, lånekort, medlemskort... Fødselsattest, ikke dåpsattest. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.