Gå til innhold

Min første gang


persefone

Anbefalte innlegg

Hei - Jeg er en jente på 14. Jeg lurer på et par ting, sitter her og tenker på hva som skjer. Som sagt - så er jeg ganske ung, og jeg har vært i et forhold nå i 6 måneder, føler at nå må noe skje. Jeg vil ligge med kjærsten min, jeg er ikke HELT sikker - men blir det sikkert etter at jeg får svar på dette innlegget. Jeg lurer på om det er sikrere og bruke 2 kondomer, eller blir det ubehagelig for gutten? Kan jeg ta abort uten at mine foreldre vet om det? Jeg vil nødig ikke gå på p-piller eller ta p-sprøyte. Og forresten - Kan man få sykdommer som man ikke kan få når man er jomfru?

Hilsen "Persefone"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er alt for ung. Vent noen år! Du kan få sykdommer selv om du er jomfru. Bruk i hverfall prevensjon hvis du skal ha sex, snakk med lege/helsesøster. Abort er en grusom ting, det dreier seg faktisk om å drepe et lite barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du ikke sikker, så er du heller ikke klar. Jeg syns du er veldig ung, men jeg vet jo ikke om du er moden for alderen.

Hvis du setter på kondomet riktig, så skal det vel holde med 1 - har ikke prøvd med 2, så akkurat det har jeg ingen erfaring med.

Er du under 16 vil dine foreldre få vite om en evt. abort.

Det fins masse kjønnsykdommer som altså smitter ved seksuell omgang. Det eneste prevensjonsmiddelet som også beskytter mot disse, er kondom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 kondomer er ikke sikrere enn 1. Tvert i mot. De to kondomene vil gnisse mot hverandre og kan lett gå hull på. Én kondom holder lenge, men kjøp kvalitetskondomer. De har noen veldig bra på kondomeriet, av merket Durex. De er dyrere, men verdt det. Vet om alt for mange som har blitt gravide pga kondomsprekk. Og én ting til... dersom uhellet skulle være ute og kondomen sprekker: Angrepillen er reseptfri!

Men husk at dersom det ikke føles rett, så er det mest sannsynlig ikke rett heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...husk at det finnes masse annet deilig enn selve samleie.. :) Og ikke gjør noe før du er HELT sikker på at du føler deg klar.. den første gangen er noe du vil huske for alltid stort sett.. og hyggeligere om du kan tenke tilbake på det med ett smil om munnen:) eller hva sier du? Lykke til i allefall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE ha sex!

TO kondomer kan være mindre sikker enn en pga. at de ikke er laget for å ha oppå hverandre, og at det da kan gnisses istykker gummi, som kan føre til graviditet.

Les masse om sex, graviditet, abort, og kjønnssykdommer før du begir deg ut på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...husk at det finnes masse annet deilig enn selve samleie.. :) Og ikke gjør noe før du er HELT sikker på at du føler deg klar.. den første gangen er noe du vil huske for alltid stort sett.. og hyggeligere om du kan tenke tilbake på det med ett smil om munnen:) eller hva sier du? Lykke til i allefall:)

Takk Jeanett1 - Men nå som jeg har fått så mange svar tror jeg at jeg venter en stund til + jeg har jo bare vært sammen med typen i et halvt år. Syns ikke det er nok .. Han får vel bare vente, og jeg

Nok en gang - tusen takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hannkatt

Som gutt skulle jeg ønske alle var som deg, men som voksen mann syns jeg du er gal hvis du ligger med noen i din alder. At det er forbudt er en ting, men sex er ikke noe for barn, og det er det du er. Du kommer neste helt sikkert til å angre. Vent, og vent lenge ennå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du lurer på om det er sikrere å bruke to kondomer, og hvis du tror valget blir lettere etter et innlegg på DOL, da bør du definitivt vente i lange tider ennå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Til hannkatt

Som gutt skulle jeg ønske alle var som deg, men som voksen mann syns jeg du er gal hvis du ligger med noen i din alder. At det er forbudt er en ting, men sex er ikke noe for barn, og det er det du er. Du kommer neste helt sikkert til å angre. Vent, og vent lenge ennå!

Hallo? Unnskyld meg, men hvem søren er du som sier jeg er et lite barn? Jeg kan da være "voksen OG moden" selvom jeg er 14. Altså, såpass burde jo du også skjønne. Ja, jeg er 14 og JA, jeg er ung - men jeg trenger ikke få slengbemerkninger tilbake fra sånne som deg der man sier at jeg er et Barn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentelillan

Hallo? Unnskyld meg, men hvem søren er du som sier jeg er et lite barn? Jeg kan da være "voksen OG moden" selvom jeg er 14. Altså, såpass burde jo du også skjønne. Ja, jeg er 14 og JA, jeg er ung - men jeg trenger ikke få slengbemerkninger tilbake fra sånne som deg der man sier at jeg er et Barn

hmm..nå er det vel stort sett bare barn som ikke liker å bli sett på som barn..så hva din reaksjon beviser...tja?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berthold Grunfeld, professor i psykiatri

Ja, jeg tror di gjør klokt i å vente litt. Tiden løper ikke fra deg. Du har mange år foran deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest hannkatten

Hallo? Unnskyld meg, men hvem søren er du som sier jeg er et lite barn? Jeg kan da være "voksen OG moden" selvom jeg er 14. Altså, såpass burde jo du også skjønne. Ja, jeg er 14 og JA, jeg er ung - men jeg trenger ikke få slengbemerkninger tilbake fra sånne som deg der man sier at jeg er et Barn

For det første: jeg har sjøl vært fjorten år en gang. Jeg veit hvordan gutter tenker i den alderen (jeg var en av dem). For det andre: det dreier seg ikke om prevensjon og faren for å bli gravid, men om hva det betyr følelsemessig (eller burde bety). Selg deg dyrt, og skal du få riktig pris så må du selge deg til riktig tid!

Det er egentlig helt latterlig. 14-åringer bør ikke og skal ikke ha sex. Kyss og klin og klem hvor du vil, så mye du vil, men ikke gjør noe uopprettelig som du vil angre på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Jeanett1 - Men nå som jeg har fått så mange svar tror jeg at jeg venter en stund til + jeg har jo bare vært sammen med typen i et halvt år. Syns ikke det er nok .. Han får vel bare vente, og jeg

Nok en gang - tusen takk

-det er flere maater at ha sex paa. Munnsex har jo

den fordelen at det ikke kan lede til graviditet.

Jenten kan slikke/suge guttens penis eller/og gutten

kan slikke jentens kuse. Eller det kan gjoeres sam

tidig,kalles da 69. Mener ellers at jenten boer kjenne

sin egen kropp ganske bra foer hun inngir seg paa

sexuelle aktiviteter med andre. Da ved masturbasjon,gjerne med bruk av dildo/vibrator.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Jeanett1 - Men nå som jeg har fått så mange svar tror jeg at jeg venter en stund til + jeg har jo bare vært sammen med typen i et halvt år. Syns ikke det er nok .. Han får vel bare vente, og jeg

Nok en gang - tusen takk

-det er flere maater at ha sex paa. Munnsex har jo

den fordelen at det ikke kan lede til graviditet.

Jenten kan slikke/suge guttens penis eller/og gutten

kan slikke jentens kuse. Eller det kan gjoeres sam

tidig,kalles da 69. Mener ellers at jenten boer kjenne

sin egen kropp ganske bra foer hun inngir seg paa

sexuelle aktiviteter med andre. Da ved masturbasjon,gjerne med bruk av dildo/vibrator.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som gutt skulle jeg ønske alle var som deg, men som voksen mann syns jeg du er gal hvis du ligger med noen i din alder. At det er forbudt er en ting, men sex er ikke noe for barn, og det er det du er. Du kommer neste helt sikkert til å angre. Vent, og vent lenge ennå!

Ville bare si at det ikke er ulovelig hvis også kjæresten er under 16.

men uansett så tror jeg persefone gjør best i å vente.

Jeg debuterte tidligere i år, jeg var (og er) 16 år.

jeg er ikke så mye eldre, men jeg var fullstendig sikker på at jeg var klar for det.. Det tror jeg er veldig viktig. hvis jeg ikke hadde vært sikker, hadde jeg kanskje angret nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som gutt skulle jeg ønske alle var som deg, men som voksen mann syns jeg du er gal hvis du ligger med noen i din alder. At det er forbudt er en ting, men sex er ikke noe for barn, og det er det du er. Du kommer neste helt sikkert til å angre. Vent, og vent lenge ennå!

Ville bare si at det ikke er ulovelig hvis også kjæresten er under 16.

men uansett så tror jeg persefone gjør best i å vente.

Jeg debuterte tidligere i år, jeg var (og er) 16 år.

jeg er ikke så mye eldre, men jeg var fullstendig sikker på at jeg var klar for det.. Det tror jeg er veldig viktig. hvis jeg ikke hadde vært sikker, hadde jeg kanskje angret nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første: jeg har sjøl vært fjorten år en gang. Jeg veit hvordan gutter tenker i den alderen (jeg var en av dem). For det andre: det dreier seg ikke om prevensjon og faren for å bli gravid, men om hva det betyr følelsemessig (eller burde bety). Selg deg dyrt, og skal du få riktig pris så må du selge deg til riktig tid!

Det er egentlig helt latterlig. 14-åringer bør ikke og skal ikke ha sex. Kyss og klin og klem hvor du vil, så mye du vil, men ikke gjør noe uopprettelig som du vil angre på!

Tror du ikke en kan ha god sex når en er 14 år, er det det du mener?

Det tullet ditt med at én er bare barnet som fjortenåring provoserer meg VELDIG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første: jeg har sjøl vært fjorten år en gang. Jeg veit hvordan gutter tenker i den alderen (jeg var en av dem). For det andre: det dreier seg ikke om prevensjon og faren for å bli gravid, men om hva det betyr følelsemessig (eller burde bety). Selg deg dyrt, og skal du få riktig pris så må du selge deg til riktig tid!

Det er egentlig helt latterlig. 14-åringer bør ikke og skal ikke ha sex. Kyss og klin og klem hvor du vil, så mye du vil, men ikke gjør noe uopprettelig som du vil angre på!

Tror du ikke en kan ha god sex når en er 14 år, er det det du mener?

Det tullet ditt med at én er bare barnet som fjortenåring provoserer meg VELDIG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...