bjorn1365380453 Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Hei Håper du har mulighet til å gi noen råd vedr.kost og vitamintilskudd til denne pasienten. Pasienten er en 39 år gammel kvinne. Gift og to barn på 7 og 12 år Sykepleier. Ektefelle indremedisiner. Sykehistorie Operert cancer mamma 1996. Fjernet bryst og lymfer. Yngste datter var da 8 måneder.. Cellegift hver 3. uke x 9 Høst 2001 opr. Tumor H. Axcille Strålebehandlet i 6 uker i Stavanger Våren 2002 Smerter i rygg og bekken Responderer på prednisolon Sr over 100 Funn: Metastaser til lever og skjelett Har også fått diagnosen Para neoplastisk syndrom – som visstnok følger med. Medisiner: Zometa i.v. Dolcontin 10 + 10 mg Aromasin 25mg x 1 Prednisolon 15-20 mg Viox 25 mg Sobril for å sove. Har ikke permanente smerter. De flytter deg rundt. De varer ca en uke, så er det over. Hun har selv en følelse av at immunforsvaret jobber aktivt for å bli kvitt kreften. Av og til får hun feberturer. Gjerne opp til 40. Dette har hun hatt siden vårene 2002. Ved sist konsultasjon var blodprøvene ikke så bra. Hun har nå startet med cellegift. Skal ha behandling hver 3. uke. Hun er i vanskelig livssituasjon. Prøver å arbeide som før hos sin legemann. Vil fortsette med dette så lenge det er mulig. Hun går til massasje og ”samtale” hos meg hver 2 eller 3 uke. Vi kjenner hverandre godt. Ble kjent da hun var min pasient på sykehuset i 1996. Er imponerende sterk psykisk. Med vennlig hilsen Eli Stålesen Sykepleier og aromaterapeut [email protected] 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89949-alt-med-og-kostholdvit-til-kreftsyk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 På grunn av juridiske forhold kan jeg dessverre ikke gi direkte råd til en pasient via nettet, da dette er å regne som medisinsk behandling. Rent generelt kan jeg si at det er viktig å jobbe helhetlig mot kreftsykdommen gjennom å bekjempe smerter og bevare den del av kroppen som ikke er rammet av sykdom. Akupunktur kan være et godt alternativ i smertebehandling i tillegg til at behandlingen kan ha gunstige immuneffekter. Kostholdet er viktig, særlig inntak av omega 3 fettsyrer, melkesyrebakterier og gjerne friskpresset juice gra frukt og grønnsaker. Immunsystemet kan stimuleres med for eksempel solhatt i passe doser og siste men ikek minst er det viktig med psykologisk støttebehandling, gjerne ukentlig. Noen studier har vist god effekt av sistnevnte alene for brystkreftrammede. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89949-alt-med-og-kostholdvit-til-kreftsyk/#findComment-495272 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bjorn1365380453 Skrevet 21. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2003 På grunn av juridiske forhold kan jeg dessverre ikke gi direkte råd til en pasient via nettet, da dette er å regne som medisinsk behandling. Rent generelt kan jeg si at det er viktig å jobbe helhetlig mot kreftsykdommen gjennom å bekjempe smerter og bevare den del av kroppen som ikke er rammet av sykdom. Akupunktur kan være et godt alternativ i smertebehandling i tillegg til at behandlingen kan ha gunstige immuneffekter. Kostholdet er viktig, særlig inntak av omega 3 fettsyrer, melkesyrebakterier og gjerne friskpresset juice gra frukt og grønnsaker. Immunsystemet kan stimuleres med for eksempel solhatt i passe doser og siste men ikek minst er det viktig med psykologisk støttebehandling, gjerne ukentlig. Noen studier har vist god effekt av sistnevnte alene for brystkreftrammede. HVA MED TILSKUDD AV ANDRE VITAMINER? jEG TENKER ÅP C- VIT, gRØNN TE ETC 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89949-alt-med-og-kostholdvit-til-kreftsyk/#findComment-495702 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.