Gjest jeg er ukjent Skrevet 24. januar 2003 Del Skrevet 24. januar 2003 Hva er bra mat for en som sliter med angst og uro ? Takk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/90567-kostholdangst/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest selje Skrevet 24. januar 2003 Del Skrevet 24. januar 2003 Det er sikkert kostholdsspesialister som faktisk VET noe om dette, det gjør ikke jeg. Men en gang hadde jeg kontakt med en dame i Danmark (har ikke lenger navnet hennes) som ga deg "menyer" som liknet på hva du spiste som lite barn. Det var noe med å - i en periode - være "det lille barnet". Kanskje du ville synes at spaghetti med smør trøster? Eller loff skåret i terninger med sukker og varm melk? Grøt? Kjøttkaker med stua kål og potetstappe? Pannekaker? Ærlig: Det kan hende det er bra for nervene å ha et "riktig" kosthold = mye frukt, fisk osv. Dytter du i deg mye sukkerholdig mat og hamburgere og chips og sånt, kan det hende det trigger trøbla. For å si det sånn. Men altså: "Trøstemat" trøster noen. Men det må jo ikke være alt du spiser - en må se på det som et eksperiment. Angsten er også deg - prøv ikke å være så redd for den. Lett sagt, det vet jeg. Men angsten for angsten er alltid det som plager mest. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/90567-kostholdangst/#findComment-497973 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet Skrevet 26. januar 2003 Del Skrevet 26. januar 2003 Det er sikkert kostholdsspesialister som faktisk VET noe om dette, det gjør ikke jeg. Men en gang hadde jeg kontakt med en dame i Danmark (har ikke lenger navnet hennes) som ga deg "menyer" som liknet på hva du spiste som lite barn. Det var noe med å - i en periode - være "det lille barnet". Kanskje du ville synes at spaghetti med smør trøster? Eller loff skåret i terninger med sukker og varm melk? Grøt? Kjøttkaker med stua kål og potetstappe? Pannekaker? Ærlig: Det kan hende det er bra for nervene å ha et "riktig" kosthold = mye frukt, fisk osv. Dytter du i deg mye sukkerholdig mat og hamburgere og chips og sånt, kan det hende det trigger trøbla. For å si det sånn. Men altså: "Trøstemat" trøster noen. Men det må jo ikke være alt du spiser - en må se på det som et eksperiment. Angsten er også deg - prøv ikke å være så redd for den. Lett sagt, det vet jeg. Men angsten for angsten er alltid det som plager mest. :-) Har høyrt at mat som egg, cottagecheese og fisk inneheld stoff som får kroppen til å danne meir serotonin, som får ein til å føle seg vèl. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/90567-kostholdangst/#findComment-500381 Del på andre sider Flere delingsvalg…
zanee Skrevet 27. januar 2003 Del Skrevet 27. januar 2003 Det er sikkert kostholdsspesialister som faktisk VET noe om dette, det gjør ikke jeg. Men en gang hadde jeg kontakt med en dame i Danmark (har ikke lenger navnet hennes) som ga deg "menyer" som liknet på hva du spiste som lite barn. Det var noe med å - i en periode - være "det lille barnet". Kanskje du ville synes at spaghetti med smør trøster? Eller loff skåret i terninger med sukker og varm melk? Grøt? Kjøttkaker med stua kål og potetstappe? Pannekaker? Ærlig: Det kan hende det er bra for nervene å ha et "riktig" kosthold = mye frukt, fisk osv. Dytter du i deg mye sukkerholdig mat og hamburgere og chips og sånt, kan det hende det trigger trøbla. For å si det sånn. Men altså: "Trøstemat" trøster noen. Men det må jo ikke være alt du spiser - en må se på det som et eksperiment. Angsten er også deg - prøv ikke å være så redd for den. Lett sagt, det vet jeg. Men angsten for angsten er alltid det som plager mest. :-) Tusen takk for svar ! Er det flere som vet noe om dette mottas det med takknemmelighet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/90567-kostholdangst/#findComment-501264 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jeg er ukjent Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Det er sikkert kostholdsspesialister som faktisk VET noe om dette, det gjør ikke jeg. Men en gang hadde jeg kontakt med en dame i Danmark (har ikke lenger navnet hennes) som ga deg "menyer" som liknet på hva du spiste som lite barn. Det var noe med å - i en periode - være "det lille barnet". Kanskje du ville synes at spaghetti med smør trøster? Eller loff skåret i terninger med sukker og varm melk? Grøt? Kjøttkaker med stua kål og potetstappe? Pannekaker? Ærlig: Det kan hende det er bra for nervene å ha et "riktig" kosthold = mye frukt, fisk osv. Dytter du i deg mye sukkerholdig mat og hamburgere og chips og sånt, kan det hende det trigger trøbla. For å si det sånn. Men altså: "Trøstemat" trøster noen. Men det må jo ikke være alt du spiser - en må se på det som et eksperiment. Angsten er også deg - prøv ikke å være så redd for den. Lett sagt, det vet jeg. Men angsten for angsten er alltid det som plager mest. :-) Takk for svaret ditt !! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/90567-kostholdangst/#findComment-510179 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.