banfindsen1365380463 Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Jeg har for en måned siden fått diagnosen leverinfeksjon forårsaket av autoimmunitet. Jeg har gått på kortison i en måned, og trodde at jeg skulle slutte og begynne på immurel. Men nå har jeg fått vite at jeg skal fortsette med kortison i tillegg til imurel i ett år. Jeg har fått alle bivirkninger og plager som følger med kortisonen, og selv om jeg skal kutte godt ned, så har jeg ikke lyst til å fortsette på kortison, dersom det kan finnes alternativer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91277-autoimmunitet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 Jeg kan dessverre ikke råde deg direkte vedrørende behandling over internett da dette betinger direkte kunnskap om diagnose og en medisinsk undersøkelse. Generelt kan man si at alternativ behandling av autoimmune tilstander kan deles opp i følgende komponenter: 1. Fjerne eventuell årsak mao det som forstyrrer immunsystemet (infeksjon, belastning av giftstoffer) 2. Avgifte kroppen med å redusere inntak av alkohol og tobakk samt anbefale mat med rikelig naturlige antioksidanter. Ved leverproblemer anbefales ofte ekstrakt fra mariatistel som har en beskyttende effekt på leverceller. 3. Immunmodulerende behandling i form at tilskudd av melkesyreekstrakter (for tarmfloraen)og spesifikke reseptfrie preparater som Moducare og andre. Ønsker du konkret hjelp med behandling anbefaler jeg kontakt med en lege som også arbeider med biologisk medisin og kan følge utviklingen ved hjelp av blodprøver. Du må ikke slutte med dine medikamenter uten etter avtale med din behandlende lege. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91277-autoimmunitet/#findComment-505364 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.