Gjest Smily Skrevet 10. november 2000 Del Skrevet 10. november 2000 Kjære Stig og andre med positiv innstilling til naturlige preparater ! Forord før spørsmålet: Med Olav Den Hellige og Indremisjonen samt andre fanatikere er holdningen til utrykket til eksempel mariuana; narkomani, tjuver og kjeltringer, fremmedgjøring og fordømmelser. Etiske og moralske normer har vi blitt innlært og innpisket i en hel generasjon. "Vi vet at Jesus drakk vin, men vi liker det ikke" Vi leser at røkelse og myrra var inne i bildet på Jesu tid, men "de" liker det ikke. Vi vet at de 10 bud er forandret- endret av bl.a Luther og lignende maktpersonligheter. 2. bud er fjernet og andre delt i 2 2. bud i sin opprinnelse handler om at man ikke skal lage, ha gudebilder her og der; Kirka er fullstappet av disse. Nok om det. Mariuana er det jeg ønsker å høre meninger om. I USA og andre fler land, benyttes etter det jeg har lest dette mot en rekke lidelser av helsmessig art som ikke den somatiske syntetiske medisin klarer. Jeg snakker nå om denne planten som medisin - bruk i den hensikt. Spørsmål: Kan marijuana være gunstig for mage-tarmfunksjonen - direkte eller indirekte brukt i riktige doser ? Er det skrevet bok på norsk om dette til eksempel. Når man kan ruse seg på muskattnøtt må det vel kanskje være en mulighet å bruke marijuana som et naturlegemiddel eller hva ? Jeg sliter livet av meg for å komme opp i vekt - var 67 kg - er nå 53 kg og ingen spiseforstrrelser - spiser normalt kalorimessig, protein, godt og dårlig fett, vitaminer og mineraler - trimmer - drikker peppermyntete - MA-505- kaloriinnholdig fibertilskuddog en drøss med saker og ting. Hjelper ikke ! Alle undersøkelser viser intet neg. verken m.h.t. kreft, anorexia, mangel på viktige stoffer i blodet-kroppen osv........ Er det farlig å prøve marijuana å se om dette kan hjelpe ? Kunne tenkt meg et "supersenter - opphold for en vurdering - om det finnes seriøse med gode resultater. Har til eks. fått reg. fra Hørst Lab. Svak kronisk kvikksølvforgiftning -på grensen til sterk ( 43 - 50 er sterk) Finnes det en enkel candidatest - blodprøve -En diett er som å lete i høystakken etter noe man ikke vet og enda større frustrasjon - vanskelig. Venter på svar blodprøver om; Cøilki og melkeallerdi ?? En mineraltest tat av hår - Tyskland viste et vanvittig høyt innhold av kopper ? Trenger liten hårklipp en gang i året - vokser så lite. Er det farlig med tykktarmskylling - private sentre ?? Har blodtrykk som en 17 åring 120-70 - til og med på Dexedrin. Tåler badstu i lengre tid uten problem. Har perioder med lav temp -36,2. Stoffskiftet ok. Hvordan sjekke tynntarmen -det er vel her næringen taes opp ? Ellers fysisk utholdende - midt på treet form tipper jeg ! Har adhd og har vel en ubevisst høy aktivitet innvendig - en nervøs type; p.g.a fysiske tilleggsproblemer eller indirekte følge av adhd/ tilleggsproblemer. Drikker vanvittig med vann, men blodsukkeret er visst ok. Hva med lavt blodsukker ? Som du og dere leser blir jeg er jeg desperat etter å finne et svar og prøve hva som helst. Tro om det er noe håp om å bli 70-75 kg på et eller annet vis så jeg ikke fryser "ihjel" Takk for at du-dere leste mine ord ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9195-marijuana-mot-mageproblemer-og-annet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Smily Skrevet 10. november 2000 Del Skrevet 10. november 2000 Kjære Stig og andre med positiv innstilling til naturlige preparater ! Forord før spørsmålet: Med Olav Den Hellige og Indremisjonen samt andre fanatikere er holdningen til utrykket til eksempel mariuana; narkomani, tjuver og kjeltringer, fremmedgjøring og fordømmelser. Etiske og moralske normer har vi blitt innlært og innpisket i en hel generasjon. "Vi vet at Jesus drakk vin, men vi liker det ikke" Vi leser at røkelse og myrra var inne i bildet på Jesu tid, men "de" liker det ikke. Vi vet at de 10 bud er forandret- endret av bl.a Luther og lignende maktpersonligheter. 2. bud er fjernet og andre delt i 2 2. bud i sin opprinnelse handler om at man ikke skal lage, ha gudebilder her og der; Kirka er fullstappet av disse. Nok om det. Mariuana er det jeg ønsker å høre meninger om. I USA og andre fler land, benyttes etter det jeg har lest dette mot en rekke lidelser av helsmessig art som ikke den somatiske syntetiske medisin klarer. Jeg snakker nå om denne planten som medisin - bruk i den hensikt. Spørsmål: Kan marijuana være gunstig for mage-tarmfunksjonen - direkte eller indirekte brukt i riktige doser ? Er det skrevet bok på norsk om dette til eksempel. Når man kan ruse seg på muskattnøtt må det vel kanskje være en mulighet å bruke marijuana som et naturlegemiddel eller hva ? Jeg sliter livet av meg for å komme opp i vekt - var 67 kg - er nå 53 kg og ingen spiseforstrrelser - spiser normalt kalorimessig, protein, godt og dårlig fett, vitaminer og mineraler - trimmer - drikker peppermyntete - MA-505- kaloriinnholdig fibertilskuddog en drøss med saker og ting. Hjelper ikke ! Alle undersøkelser viser intet neg. verken m.h.t. kreft, anorexia, mangel på viktige stoffer i blodet-kroppen osv........ Er det farlig å prøve marijuana å se om dette kan hjelpe ? Kunne tenkt meg et "supersenter - opphold for en vurdering - om det finnes seriøse med gode resultater. Har til eks. fått reg. fra Hørst Lab. Svak kronisk kvikksølvforgiftning -på grensen til sterk ( 43 - 50 er sterk) Finnes det en enkel candidatest - blodprøve -En diett er som å lete i høystakken etter noe man ikke vet og enda større frustrasjon - vanskelig. Venter på svar blodprøver om; Cøilki og melkeallerdi ?? En mineraltest tat av hår - Tyskland viste et vanvittig høyt innhold av kopper ? Trenger liten hårklipp en gang i året - vokser så lite. Er det farlig med tykktarmskylling - private sentre ?? Har blodtrykk som en 17 åring 120-70 - til og med på Dexedrin. Tåler badstu i lengre tid uten problem. Har perioder med lav temp -36,2. Stoffskiftet ok. Hvordan sjekke tynntarmen -det er vel her næringen taes opp ? Ellers fysisk utholdende - midt på treet form tipper jeg ! Har adhd og har vel en ubevisst høy aktivitet innvendig - en nervøs type; p.g.a fysiske tilleggsproblemer eller indirekte følge av adhd/ tilleggsproblemer. Drikker vanvittig med vann, men blodsukkeret er visst ok. Hva med lavt blodsukker ? Som du og dere leser blir jeg er jeg desperat etter å finne et svar og prøve hva som helst. Tro om det er noe håp om å bli 70-75 kg på et eller annet vis så jeg ikke fryser "ihjel" Takk for at du-dere leste mine ord ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9195-marijuana-mot-mageproblemer-og-annet/#findComment-49786 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 12. november 2000 Del Skrevet 12. november 2000 Kjære Smily. Marihuana inneholder blant annet stoffet THC(tetra-hydro-cannabinol) som har vist seg å være effektivt mot kvalme, apetittløshet, smerter og grønn stær. I utlandet brukes det legemidler basert på THC blant annet til kreftpasienter. Imidlertid har marihuana også bivirkninger som kromosomskader, økt sjangse for lungekreft (ref Bob Marley) og konsentrasjonsproblemer. Jeg vil derfor anbefale deg kontakt med en ernæringsterapeut/dietetiker for et individuelt tilpasset ernæringsprogram kombinert med trening. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9195-marijuana-mot-mageproblemer-og-annet/#findComment-43465 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 12. november 2000 Del Skrevet 12. november 2000 Kjære Smily. Marihuana inneholder blant annet stoffet THC(tetra-hydro-cannabinol) som har vist seg å være effektivt mot kvalme, apetittløshet, smerter og grønn stær. I utlandet brukes det legemidler basert på THC blant annet til kreftpasienter. Imidlertid har marihuana også bivirkninger som kromosomskader, økt sjangse for lungekreft (ref Bob Marley) og konsentrasjonsproblemer. Jeg vil derfor anbefale deg kontakt med en ernæringsterapeut/dietetiker for et individuelt tilpasset ernæringsprogram kombinert med trening. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9195-marijuana-mot-mageproblemer-og-annet/#findComment-50341 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malkiel Skrevet 21. september 2001 Del Skrevet 21. september 2001 Hei på deg smily! Jeg er enig med deg i det du sier om at det er mye tullball (mine ord) i Indremisjonen og luther og sånnt, selv er jeg kristen, men meldt meg ut av statskirka nettopp på grunn av mye tullball, men også på grunn av dåpssyn...men dette var ikke det du lurte på, men Marijuana, så klart det må gå ann å bruke det til medisinsk bruk, jeg tror da at Gud har skapt allt godt og det som gjør at det er blitt så feil er jo at det som i utgangspungtet var godt og nyttig blir så missbrukkt, dette gjelder alkohol og. jeg er ikke så inne på den medisinske biten av marijuana (fint navn) men ve rett bruk så er det vaffal ikke syndig, for det er ikke det som kommer inn i munnen som gjør at noen blir uren, men det som kommer ut av munnen, sånn som ondt snakk og baktalelser og skitt kasting, det er fali det, og veldig ødeleggende. klems Malkiel 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9195-marijuana-mot-mageproblemer-og-annet/#findComment-136546 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.