Gå til innhold

Katten la seg inni vaskemaskina! Langt..

Anbefalte innlegg

I går skulle jeg sette igang en vaskemaskin med noen gensere. Jeg puttet dem inni vaskemaskina, men så ringte telefonen.

Jeg gikk ut av badet og hentet telefonen. Medan jeg snakket i telefonen smekket jeg igjen vaskemaskindøren og satte den på kaldvask. I mellomtiden hadde katten hoppet inni vaskemaskina noe jeg ikke så!!

Jeg gikk deretter inn i stuen og snakket ferdig i telefonen i ca 10 min. Da jeg var ferdig gikk jeg ut på badet igjen for å sette igang tørketrommelen.

Da jeg kom inn på badet hørte jeg noen forferdlige lyder fra maskina. En blanding av dunkelyder og klynk. Jeg oppdaget da katten i vaskemaskina og stoppet den umiddelbart.

Uheldigvis hadde vaskemaskina en slik låsemekanisme som hindrer å åpne døren før 1 minutt etter stans. De var det verste minuttet i mitt liv!!!

Da jeg løftet katten ut av maskina levde hun såvidt. Det kom ekle surklelyder når hun pustet. Jeg ringte dyrlegen og kjørte ditt med en gang.

Hun hadde svelgt utrolig mye vann og fått endel i lungene. Hun måtte pumpes (vaskepulverforgiftning). Hun hadde også brekt en forlabb og måtte ha på en slags bandasjegreie. I tilleg var hun litt nedkjølt og veldig mørbanket.

Nå har hun ligget i sengen min siden hun kom igjen i går. Hun er skikkelig ødelagt. Såvidt hun orker å løfte øyelokket.

Og her sitter jeg. Med verdens største dårlige samvittighet. Tenk å gjøre noe slikt da!! Heldigvis vil hun bli helt bra igjen.

Så.. husk å sjekke vaskemaskina før den bli sette i gang!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/92569-katten-la-seg-inni-vaskemaskina-langt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hare1365380455

Huff! Godt det gikk bra med henne! Tror jeg skal sjekke vaskemaskina en ekstra gang seinere jeg og.. hehe!!!

Hun har nok lært å ikke gå inn der nå! Du får pleie henne godt, så kanskje det boter litt på samvittigheten:0)

Hvordan har katten det nå? Du MÅ passe på! Katten til kusinen min har for vane å legge seg i tørketrommelen, så hun sjekker alltid. Ingen uhell, heldigvis.

Uff, så trasig! Føler med både katten og deg. Men det var jo godt at du i det hele tatt oppdaget henne i tide og at hun overlevde. Katter HAR 9 liv, det er sikkert!

Har aldri opplevd at våre katter hoppet inn i vaskemaskinen, da den hadde lokk på toppen. Men tørketrommelen var et yndet hvilested. Så jeg passet alltid på å sjekke før jeg satte den igang.

God bedring ønskes Pusen fra

Annonse

Uff!!!

Stakkars pusen din!!! Fikk helt vondt i magen.

Man leser om det i ukeblader/aviser om katter som har overlevd diverse tørketromling og maskinvask. Det er de utrolige historiene. Det nevnes ikke i media når ulykkene er et faktum, og det er det nok ofte.

Kosekattene våre er så glad i å ha det varmt og lunt, og en trommel full av matmors klær er jo kjempefristende hvilested.

Kok litt fisk til pus når hun kommer seg, som plaster på såret.

Og til alle katteeiere:

Sjekk alltid slike tromler før dere slår på maskinen!

*ser på dei to sovende pelsdottene i huset* iiiiiiiiik! den dagen eg får vaskemaskin i huset skal eg jaggu passe på ja...

skjønner at du kjenner deg forferdelig, men ikkje gjer det, katta blir ikkje bedre av det! men uansett blir den snart like frisk og glad :)

det er fælt med sjuke dyr - den eine katten min har vært mykje sjuk siste halvåret og det er så fælt å ikkje kunne hjelpe stort og vite at ho har vondt..

ønsker god bedring til pus! :)

Gjest cuatteQuvinden

Det du beskriver er jo ikke helt uvanlig, og etter min mening er det på høy tid at vaskemaskinprodusentene tar ansvar her. Løsningen er selvsagt at alle vaskemaskiner utstyres med med merker som advarer katter mot å oppholde seg inne i maskinen. Disse må selvsagt skrives på kattespråket.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...