Gå til innhold

Boutgifter - trenger innspill

Gjest Andres erfaringer og råd

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, det er ikke graderte priser i kommunen.

Med livssituasjon tenker jeg mest på at jeg bor på et sted nesten uten fritidstilbud, og jeg er arbeidsløs, og går ikke skole. Dermed kjenner jeg ingen andre med barn. Det finnes ingen lekeplasser her. Ei heller parker eller kortidsbarnehager.

Har forøvrig tatt det opp med helsesøster, men hun syntes ikke det gjorde noe fordi vesla bare var 2 år gammel.

Barnevernet har jeg desverre ikke noen tiltro til.

Ikke det, jeg synes vi har det helt kurant altså, håper å få flyttet et sted med større sosialt liv og noen arbeidsplasser så fort som mulig :-)

Jeg forstår godt at situasjonen ikke er noe grei. Tror ikke jeg ville trives et slikt sted.

Dere får stå på slik at dere kan flytte til et sted med jobb og barnehageplasser. Forstår at det ikke er så lett men lykke til.

Ikke det at jeg synes situasjonen er helt kurant altså, men jeg synes det høres ut som jeg syter for mye.

Men kanskje vi burde slutte å trashe denne tråden før webbis kaster oss ut :-)

Det er lov å syte når man har grunn til det. Eneste måten å overleve på.

Ja, vi får vel slutte nå

• 2 uker senere...

FIkk ikke innvilget noe.

Jeg kan jo ikke si at jeg er veldig forbauset. Sosialkontoret har jo tydeligvis som oppgave å nedvurdere og isolere folk og skape tapere av mennesker som i utgangspunktet har en normal livskvalitet.

Hjelpe mennesker som er i en vanskelig situasjon er tydelig ikke deres oppgave. Har du fått skriftelig avslag eller fikk du ikke søkt i det hele tatt.

Søk skriftelig/ank saken og vis til § 5.2 dvs å være i en vanskelig livssituasjon og si at du føler at barnet ditt ikke har det bra og at du føler at du blir altfor isolert i denne situasjonen. Har du noe annet å bruke så bruk det også f.eks sykdom. Legg ved ev attester fra lege, psykolog eller hva du enn har. Ikke gi deg! :o)

Ank videre, jeg har fått flere ting gjennom hos fylkesmannen som sosialkonteret har gitt meg avslag på.

Jeg kan jo ikke si at jeg er veldig forbauset. Sosialkontoret har jo tydeligvis som oppgave å nedvurdere og isolere folk og skape tapere av mennesker som i utgangspunktet har en normal livskvalitet.

Hjelpe mennesker som er i en vanskelig situasjon er tydelig ikke deres oppgave. Har du fått skriftelig avslag eller fikk du ikke søkt i det hele tatt.

Søk skriftelig/ank saken og vis til § 5.2 dvs å være i en vanskelig livssituasjon og si at du føler at barnet ditt ikke har det bra og at du føler at du blir altfor isolert i denne situasjonen. Har du noe annet å bruke så bruk det også f.eks sykdom. Legg ved ev attester fra lege, psykolog eller hva du enn har. Ikke gi deg! :o)

Ank videre, jeg har fått flere ting gjennom hos fylkesmannen som sosialkonteret har gitt meg avslag på.

Skal bestille legetime hos legen som klagde på at vesla hadde for lite sosial kontakt på 15 mnd kontrollen.

Venter på skriftlig avslag, foreløpig kun muntlig. Jeg krevde å få søke.

Kommunal friplass eksisterer ikke i denne kommunen lengre, ikke inntektsbasert betaling heller. Helt sprøtt.

Annonse

Skal bestille legetime hos legen som klagde på at vesla hadde for lite sosial kontakt på 15 mnd kontrollen.

Venter på skriftlig avslag, foreløpig kun muntlig. Jeg krevde å få søke.

Kommunal friplass eksisterer ikke i denne kommunen lengre, ikke inntektsbasert betaling heller. Helt sprøtt.

Du selv da? Har ikke du noe å henge knaggen på også. Få tak i legeattester, andre attester, fake nervesammenbrudd ;o)

Tror sannelig det eneste utveien deres er å flytte fra det stedet dere bor. Det høres ut som et sted fjernt fra virkeligheten :o) selv om sosialkontoret her på Løkka også er meget vrient etter hva jeg hører.

Du selv da? Har ikke du noe å henge knaggen på også. Få tak i legeattester, andre attester, fake nervesammenbrudd ;o)

Tror sannelig det eneste utveien deres er å flytte fra det stedet dere bor. Det høres ut som et sted fjernt fra virkeligheten :o) selv om sosialkontoret her på Løkka også er meget vrient etter hva jeg hører.

Jada, begynner på høgskole i høst, da flytter vi!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...