Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære zane.

Som deltager i Aarbakkeutvalget (NOU 1998:21) gjennomgikk jeg en stor mappe fra Healerforbundet sammen med professor i medisinsk antropologi Benedicte Ingstad. Den inneholdt en rekke undersøkelser hvorav noen undersøkelser syntes å bekrefte at healing hadde en dokumentert effekt. Imidlertid finnes det få forsøk som er reprodusert av andre forskere og vi mangler en forklaringsmodell for virkningen. Derfor er jeg fortsatt avventende (men åpent interessert) i healing. Det er også skrevet bøker om dette, hvor du finner gjengitt forskningsrapporter. For eksempel Daniel Benors "Healing Research" som den mest grundige og Larry Dosseys "Ord som helbreder" som kan kjøpes på norsk. Begge forfatterne er leger og hevder bestemt at healing er noe mer enn placebo. Selv har jeg ingen evner i retning av healing (såvidt jeg vet).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/9277-healing/#findComment-43474
Del på andre sider

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære zane.

Som deltager i Aarbakkeutvalget (NOU 1998:21) gjennomgikk jeg en stor mappe fra Healerforbundet sammen med professor i medisinsk antropologi Benedicte Ingstad. Den inneholdt en rekke undersøkelser hvorav noen undersøkelser syntes å bekrefte at healing hadde en dokumentert effekt. Imidlertid finnes det få forsøk som er reprodusert av andre forskere og vi mangler en forklaringsmodell for virkningen. Derfor er jeg fortsatt avventende (men åpent interessert) i healing. Det er også skrevet bøker om dette, hvor du finner gjengitt forskningsrapporter. For eksempel Daniel Benors "Healing Research" som den mest grundige og Larry Dosseys "Ord som helbreder" som kan kjøpes på norsk. Begge forfatterne er leger og hevder bestemt at healing er noe mer enn placebo. Selv har jeg ingen evner i retning av healing (såvidt jeg vet).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/9277-healing/#findComment-50350
Del på andre sider

• 10 måneder senere...

Helbreda har jeg blitt!!

Først ble jeg helbreda fra bipolar sykdom, så har jeg blitt helbreda fra Myalgi, og en rekke småting, og det enkelt og greit ved at jeg har blitt bedd for.

Bipolarsykdommen ble jeg salvå og bedd for på Bibelskolen på Bildøy det året jeg gikk der, og Myalgi var det noen husgruppa vaå som ba for meg, ellers så hjelper det hver gang når mannen min ber for meg samme hva jeg feiler, det bare blir borte, enten med en gang eller iløpet av dagen, det er allt fra hodeverk, magesmerter, kneskade mm

Jeg har også en far som driver med aealing men han ber ikke, han mener han har en kraft i seg til å helbrede, han har prøvd å helbrede meg fra bipolarsykdom fra jeg fikk den, men har ikke greid det, heller ikke andre småting, så jeg har vel mindre tiltro til personer som sier at de kan helbrede.

men hvemsomhelst kan jo be, og jeg har erfart det så mange ganger at jeg har blitt helbreda ved bønn, at det er vel det jeg kan anbefale.

klem fra malkiel

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/9277-healing/#findComment-136548
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...