Gå til innhold

Min datter (13) er kvalm og slapp

Anbefalte innlegg

Siden oktober har tilstanden kommet og gått. De siste tre ukene har hun vært hjemme fra skolen hele tiden. Hun kaster IKKE opp.

Har vært hos legen 3 ganger, i tillegg til at jeg har hatt kontakt med to legevenner. Alle har spurt henne ut om trivsel, og det ser ikke ut til å ligge der. Hun er nesten konstant kvalm, og slapp. Ellers er matlysten god, som før.

Ingen i klassen har noe liknende.

Vi var på Korsika i sommer.

Hennes far var også hjemme fra Afrika i sommer. Kan hun ha fått noe derifra, og i såfall hva?

Hva kan jeg gjøre når legen ikke finner noe?

Mavesyretabletter hjelper ikke. Ingefær hjelper ikke.

Har noen vært borti noe lignende?

Hun har hatt mens i oktober og i januar - 2 ganger. Men det ser ikke ut til å ha noe med det å gjøre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/92794-min-datter-13-er-kvalm-og-slapp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

For all del, det kan jo være noe. Men jeg syns nok både alderen hennes og symptomene tatt i betraktning at du ikke skal slå deg til ro med at "det ikke ligger der" mht vantrivsel. Kanskje det ikke er lett å snakke om?! Jeg var "kvalm og slapp" i mange år fra den alderen og oppover, og det tok sin tid å finne ut (for meg sjøl også) hvor redd og ulykkelig jeg var. En går fort i (også ubevisst) forsvar som forelder, og vil så nødig det skal være noe ved en sjøl eller familiesituasjonen. For den del kan det naturligvis være noe ved skolesituasjonen også. Jeg syns du skal kalle inn proff-hjelp. Min datter gikk tre ganger i psykolog da hun var tolv, for nesten dem samme. Hun var ikke kurert da, men hun fikk innsikt i situasjonen, hva hun var trist/redd for, som hun i kke orket ta fram overfor oss.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...