Gå til innhold

FU: Hva slags sofa har dere, og er DENNE fin?

Anbefalte innlegg

Nei, dessverre...Men utifra reaksjonen din så skjønner jeg at det var et dumt spørsmål:-) ! *he-he*

Da kan jeg sette i gang og skreddersy etter smak da, med andre ord! *løper og henter møbelkataloger*

Trodde du synes det var så teit at du kødda med meg :o)

Har du stor stue?

Tenk deg to ørelappstoler som du kan synke dypt nedi.

Eller to moderne, litt små + sofa som passer til hvis stua er rundt 20 kvm.

Fortsetter under...

• Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• molli

9

• Dorthe

7

• birdie

4

• conan

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest wwwroomno

Jeg tror nok ikke lommeboka mi deler smaken hos Room, dessverre:-) Falt veldig for et par av tingene der, blant annet Mark lenestol (som vist på bildet) og Howard tre-seter sofa.

Men å hoste opp 36.540,- kr for kun en treseter...? Pluss over 30.000 for et par av stolene...? Det blir oppunder 70.000 kroner bare for stue-sittemøblene!

Vår ble kjøpt på salg..

Men Hilmers Hus har mye lignende, og litt rimeligere.

Jeg tror nok ikke lommeboka mi deler smaken hos Room, dessverre:-) Falt veldig for et par av tingene der, blant annet Mark lenestol (som vist på bildet) og Howard tre-seter sofa.

Men å hoste opp 36.540,- kr for kun en treseter...? Pluss over 30.000 for et par av stolene...? Det blir oppunder 70.000 kroner bare for stue-sittemøblene!

Noen kjente av oss kjøpte en ny buesofa til 50 000,- Jeg synes det er helt rått.....

Vel var den stilig da, men.....

Liker ikke skinnsalonger. men måtte jeg velge, så hadde svart vært noe av det siste jeg hadde valgt.

Salongen du viste er fin nok, synes jeg. Ikke vet jeg om brunt er gammeldags, men om det er det, så blir det fort moderne igjen.

Nesten alt går an, bare ikke svart!

Svart skinnsofa? Herregud, molli, det gjør vondt i hjertet mitt å høre på!

Men skinnsofa ER veldig praktisk når man har unger da, bare å tørke av.

Skulle jeg kjøpt ny sofa nå, hadde jeg helt garantert gått for en stoffsak, ja, men skal dere ha skinn - IKKE svart.

Stram opp gubben din!:-)

*He-he*

Jeg har fortalt han de foreløbige resultene av min lille "markedsundersøkelse" her på DOL...gjett om han fikk furtetryne! :-) Gned meg fornøyd i hendene.

Det slår meg at MENN gjerne velger svart skinn. Tror ikke du også? De har liksom ikke...æh...samme raffinerte smak som oss kvinner, for å si det sånn. Skjønner?

Jeg vet kun om EN familie som har svart skinnsofa (ÆSJ!) i dag, og vet du hvorfor? Fordi det er gubben der i huset som har penga, han bestemmer alt, og HAN ville ha svart skinn. Så da ble det det....Han tjener dobbelt så mye som kona, og hun har ikke så mye hun skulle ha sagt.

Trodde du synes det var så teit at du kødda med meg :o)

Har du stor stue?

Tenk deg to ørelappstoler som du kan synke dypt nedi.

Eller to moderne, litt små + sofa som passer til hvis stua er rundt 20 kvm.

He-he, man lærer noe nytt hver dag! :-)

Jeg kunne helst tenkt meg enten en 2-seter eller en 3-seter (spørs hvor "massiv" den er i utførelsen), også et lekkert lite salongbord, omkranset av en go'stol hver til meg og gubben:-) Med håndtak på siden for justerbar rygg, så det er bare gli ned i "total-slapp-off".

Det blir hardt å overtale gubben til å gå for stoff-sofa. Han har en skikkelig harry smak, men neimen om han skjønner det sjøl (uansett hva andre sier).

Annonse

He-he, man lærer noe nytt hver dag! :-)

Jeg kunne helst tenkt meg enten en 2-seter eller en 3-seter (spørs hvor "massiv" den er i utførelsen), også et lekkert lite salongbord, omkranset av en go'stol hver til meg og gubben:-) Med håndtak på siden for justerbar rygg, så det er bare gli ned i "total-slapp-off".

Det blir hardt å overtale gubben til å gå for stoff-sofa. Han har en skikkelig harry smak, men neimen om han skjønner det sjøl (uansett hva andre sier).

Jeg har en sånn gostol med justerbar rygg og fotbrett og ønsker meg en blå 3-seter. Den jeg har er sliten men siden minstemann fremdeles ikke klarer å la saksa ligge i skuffen må jeg nok vente litt til. Den er 6 år gammel og skulle være like sterk som skinn men ble sliten etter 3 år.

Det er jo kjekt med skinn når man har små barn da selv om det er harry men du kan jo gå i et kompromiss med gubben og la han "velge" brunt skinn mot at du velger resten :o)

Åh, den likte jeg også! Faktisk så viste jeg akkurat det bildet til mannen min tidligere her i kveld, men ble møtt med furtetryne. Han likte ikke den.*sukk* Og jeg kan vel være enig, med tanke på søl (som det uvergelig vil bli før eller siden med barn i huset)..!

Bestilte denne i går, i et stoff som de kaller alcantara og som skal være veldig sterkt. Det minner om semsket skinn. Fargen ble Camel, (lys brun/beige)

Skeidar kaller serien Multi, og en kan sette sammen elementer og få til den løsningen en måtte ønske.

http://www.skeidarweb.no/sk_visprodukt.asp?I=000015&T=&K=83&S=2&PS=5&Type=0&Search=

Gjest ChiengMai

Nei, den er ikke fin. Ikke gi deg på dette, kjøp en pen sofa i stoff, slik du ønsker deg. Kjøp trekk som kan taes av og renses, det kan vår og det har gått fint med to barn og besøk av mange barn.

Vår er fra Room (www.room.no) men de har også mye fint på Hilmers Hus, og rimeligere ting f.eks på www.bolia.no

Denne Ekornes-modellen leveres med stoff som kan tas av og vaskes (var visst den første på markedet med noe slikt). Det er veldig praktisk.

Skulle jeg hatt denne modellen hadde jeg helt klart valgt stoff, ikke skinn.

Gjest ChiengMai

Der sa du det! Det er jo HELST det jeg ville hatt! Jeg vil gjerne ha en treseter og to stoler, jeg. Men FÅR man tak i det da???? Kan man bestille det, mener du? Jeg trodde møbelvarehusene kun solgte sofaene i slike "ferdige pakker" med 3+2? Siden jeg aldri har sett det skrevet noe sted, hverken i møbelmagasiner eller noe, så trodde jeg ikke man kunne få det sånn oppdelt?

Kan man virkelig plukke ut enkeltdeler og velge det istedet altså???

(Nå høres jeg nok snart ut som en ekte ekspert på Stockholm-sofaen, men som sagt har jeg en venn som jobber hos Ekornes)...

Denne sofaen får du så vidt jeg husker i alle varianter, også 3+2+1. Kameraten min har 4+3-bue, noe som ikke er så veldig vanlig akkurat.

Denne. Ingen over, ingen ved sida: http://www.bohus.no/default.asp?menu=0&page=13151&article=0&product=207

Har den ikkje, men det blir ein slik variant når vi har råd... Vil ikkje snakke om den vi har no ein gong!

Sikla litt på den, jeg også..! :-)

Annonse

Denne. Ingen over, ingen ved sida: http://www.bohus.no/default.asp?menu=0&page=13151&article=0&product=207

Har den ikkje, men det blir ein slik variant når vi har råd... Vil ikkje snakke om den vi har no ein gong!

Nå ble vi jentene enig om at svart skinn var en harrygreie.

Lottemor1365380387

Åhh den er drit lekker.

Den sto nemlig øverst på min ønskeliste.

Svart er for hardt - enig med deg der. Men jeg kan ikke skjønne at ekte skinn skal være klamt? Nok om det.

Skinn er om ikke annet lettvindt å holde rent, bare å tørke over med en klut. Litt verre med stoff, hvis f.eks lillemann får sølt noe - eller de store for den del :)

Den linken du la ved var ikke helt min smak, for klompete på en lite elegant måte, men den kan selvsagt være god å sitte i, og det er viktig.

Jeg har Shesterfield(skrives det slik tro, samme det) og DEN er ikke god å sitte i.

Jeg har jo ikke peiling på hvordan det ser ut hos deg forøvrig, så det er litt vanskelig å skulle tenke seg til hva som hadde passet,og hva som hadde vært fint.

Når det er sagt er jeg ikke flink til å se sånt uansett.

Nei, bruk god tid og spør eventuellt fagfolk som virkelig har greie på hva som er fint hos dere, og hva som er godt å sitte i. Det er tross alt mange penger det er snakk om, og noe man skal ha i mange år.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...