Gå til innhold

FU: Hva slags sofa har dere, og er DENNE fin?

Anbefalte innlegg

Vi har Ekornes Manhattan i grått skinn og lys bøk og er fornøyd med den. Hos oss ville også mannen ha svart skinn, mens jeg ville ha stoff. Kompromisset ble altså grått skinn og jeg har i grunnen ikke angret. Særlig ikke da vi fikk en unge som gulpet og spydde ørten ganger daglig de første månedene. Det er jo dessuten praktisk at ungene kan få spise i sofaen en gang i mellom. Mine andre argumenter mot skinn (kaldt om vinteren, klamt om sommeren) har jeg måttet moderere litt, for det skinnet som er i våre sofaer er egentlig ganske mykt og behagelig (men ikke si til mannen min at jeg har sagt det...)

Når ungene har vokst til, vil jeg ha en kul stoffsofa, men nå er jeg egentlig fornøyd.

Fortsetter under...

• Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• molli

9

• Dorthe

7

• birdie

4

• conan

3

Mest aktive i denne tråden

Vi har Ekornes Manhattan i grått skinn og lys bøk og er fornøyd med den. Hos oss ville også mannen ha svart skinn, mens jeg ville ha stoff. Kompromisset ble altså grått skinn og jeg har i grunnen ikke angret. Særlig ikke da vi fikk en unge som gulpet og spydde ørten ganger daglig de første månedene. Det er jo dessuten praktisk at ungene kan få spise i sofaen en gang i mellom. Mine andre argumenter mot skinn (kaldt om vinteren, klamt om sommeren) har jeg måttet moderere litt, for det skinnet som er i våre sofaer er egentlig ganske mykt og behagelig (men ikke si til mannen min at jeg har sagt det...)

Når ungene har vokst til, vil jeg ha en kul stoffsofa, men nå er jeg egentlig fornøyd.

Her er sofaen vår:

http://www.ekornes.no/index_ekornes_collection_prod.htm

Klikk på Manhattan til høyre.

Hva slags sofa har dere?

Vi har en 26 (!) år gammel rustrød velour sofa. Det er "arv" fra svigemor. Stygg som et lite helvete, men ganske god å sitte i.- Og tydeligvis god kvalitet!(Må legge til at den er godt dekket av tepper ;-)) Men vi ønsker oss selvfølgelig en ny!!! Så når vi blir rik, så...

Da vil jeg som deg ha ensfarget stoffsofa! En "dyp" en - med masse puter i ryggen (mørkbrun eller mørk blå feks)- eller en litt mer "stram", knallrød en.

Svart skinnsofa er i beste fall ungkars-harry! Svigefar har nettopp kjøpt seg en sort skinnsofa. Den ruver i stua, og alt annet interiør "forsvinner" i sofaen. tror en sort skinnsofa trenger mye "riktig" interiør rundt seg.

Brun er mye finere, synes jeg! Den det var bilde av er ikke ille! Med riktig farge rundt, så er den da fin!

Nå fikk jeg ENDA mer lyst på ny sofa!..*sukk*

Lykke til med valget!

Formålet med anskaffelsen av min nokså store hjørnesofa fra et eller annet møbelsenter var å ha en sofa som barna og deres venner kan tumle i uten at jeg er redd for flekker og sånn.

Sofaen er knallgod å ligge på. Hehe... jeg har forresten selv tumlet endel rundt i den.

Fargen var et bomskudd da skitten synes litt for godt.

Ved tumlerienes endelikt vil ny sofa bli: To tre-setere i middels minimalistisk design, godt stoff, farge lys brun omtrent.

Skinnsofa? Aldri i livet. Iskald å sitte i. For ikke å snakke om den evinnelige knirkingen...

Jeg synes den du linker til ser fin ut - jeg ville også ha tatt brun framfor svart. Svart skinn er litt harry - men kan være kult også.

Jeg har akkurat kjøpt et par stoler fra Brunstad - ami.

http://www.brunstad.no/ Jeg synes ami sofa også er fin. Stoffet ser ut som semsket skinn men er det ikke - skal visstnok være veldig slitesterkt. Brunstad generelt synes jeg har mye fint. Vet de har det på Skeidar , der kjøpte jeg mine stoler hvertfall.

Annonse

Bestilte denne i går, i et stoff som de kaller alcantara og som skal være veldig sterkt. Det minner om semsket skinn. Fargen ble Camel, (lys brun/beige)

Skeidar kaller serien Multi, og en kan sette sammen elementer og få til den løsningen en måtte ønske.

http://www.skeidarweb.no/sk_visprodukt.asp?I=000015&T=&K=83&S=2&PS=5&Type=0&Search=

Det er for så si det enkelt og greit en drittfin farge - det er den jeg har på de nye stolene mine. Stoffet må jo være det ultimate også - ser fint ut og er slitesterkt.

Lykke til med sofaene og den gode smaken :-)

Skinnsofaer er stygt, harry og upraktisk.

Stygt - fordi jeg ikke liker det, men smaken er som kjent som baken.

Harry - forbinder det med åttitallet.

Upraktisk - fordi jeg har korte bein. Når jeg sitter i sofaen og ikke rekker ned med beina, sklir jeg og synker nedover i en forferdelig ubehagelig stilling.

Nemlig.

Jeg syntes det er veldig vanskelig å si noe generelt for og imort skinnsofa, og svart eller brun. Det ehle avhenger jo av stilen.

Har man en litt minimalistisk stil, med mye stål osv, er jo en sort skinn sofa lekkert. Vel og merke at den er kantet i formene.

Jeg syntes det brune du hadde avbildet er litt for rund i formene for meg iallefall, emn det skal jo harmonere med resten av interiøert så kanskje den er fin til det dere ønsker dere.

Selv har jeg sofa Capri, og stoler Ricco fra http://www.brunstad.no

Disse har jeg i er mørk grått ullstoff. Ikke veldig praktisk med en gutt på 3,5 år.

Helt Begie sofaer blir jo veldig fort stygge. Ville nok iallefall valgt en med litt mønster i.

Jeg syntes det er veldig vanskelig å si noe generelt for og imort skinnsofa, og svart eller brun. Det ehle avhenger jo av stilen.

Har man en litt minimalistisk stil, med mye stål osv, er jo en sort skinn sofa lekkert. Vel og merke at den er kantet i formene.

Jeg syntes det brune du hadde avbildet er litt for rund i formene for meg iallefall, emn det skal jo harmonere med resten av interiøert så kanskje den er fin til det dere ønsker dere.

Selv har jeg sofa Capri, og stoler Ricco fra http://www.brunstad.no

Disse har jeg i er mørk grått ullstoff. Ikke veldig praktisk med en gutt på 3,5 år.

Helt Begie sofaer blir jo veldig fort stygge. Ville nok iallefall valgt en med litt mønster i.

Så er jeg for en litt personlig stil, derfor syntes jeg et er flott med sofa og 2 stoler, gjerne da som ikke er helt like i stilen. I forskjellige farger er også kjempe stilig. Men nå bruker jeg stort sett alt jeg har av x-tra penger på hus og interiør.

Har samme som conan, Manhattan fra Ekornes (med kirsebærtre, ikke det lyse som er avbildet):

http://www.skeidarweb.no/sk_visprodukt.asp?I=035600000&T=&K=11&S=1&PS=5&Type=0&Search=

Jeg ville ALDRI hatt stoffsofa, i alle fall ikke med småbarn i hus. Jeg synes mørkebrunt forsåvidt er ok, men svart er ikke "hardt" - selv med lys stue. Jeg synes heller at den mørke fargen gjør at sofaen står frem som et stasmøbel.

Argumentet nedenfor om at man sklir nedi sofaen når man har korte bein sier vel mer om stoppen enn overflata? Jeg har i alle fall opplevd å "drukne" i både stoff- og skinnsofaer, men den jeg har er fast i stoppen og ikke for dyp i setet.

Om skinn er harry, eller svart er harry - det er jo i bunn og grunn smak og behag.

olivia1365380270

Har samme som conan, Manhattan fra Ekornes (med kirsebærtre, ikke det lyse som er avbildet):

http://www.skeidarweb.no/sk_visprodukt.asp?I=035600000&T=&K=11&S=1&PS=5&Type=0&Search=

Jeg ville ALDRI hatt stoffsofa, i alle fall ikke med småbarn i hus. Jeg synes mørkebrunt forsåvidt er ok, men svart er ikke "hardt" - selv med lys stue. Jeg synes heller at den mørke fargen gjør at sofaen står frem som et stasmøbel.

Argumentet nedenfor om at man sklir nedi sofaen når man har korte bein sier vel mer om stoppen enn overflata? Jeg har i alle fall opplevd å "drukne" i både stoff- og skinnsofaer, men den jeg har er fast i stoppen og ikke for dyp i setet.

Om skinn er harry, eller svart er harry - det er jo i bunn og grunn smak og behag.

Takk for den, birdie. Jeg trodde et øyeblikk at jeg var ultra-harry. Men jeg sverger til alt som har enkel og stilren design. Det har jeg bestandig gjort - uansett hvilken trend som er in for øyeblikket.

Skinnsofaer er stygt, harry og upraktisk.

Stygt - fordi jeg ikke liker det, men smaken er som kjent som baken.

Harry - forbinder det med åttitallet.

Upraktisk - fordi jeg har korte bein. Når jeg sitter i sofaen og ikke rekker ned med beina, sklir jeg og synker nedover i en forferdelig ubehagelig stilling.

Nemlig.

Glemte å si at vi har denne sofaen. Helt grei og tåler en trøkk.

http://www.skeidarweb.no/sk_visprodukt.asp?I=0226900&T=&K=11&S=10&PS=5&Type=0&Search=

Annonse

Conan's Manhattan fra Hilmer's Hus er ikke identisk med Ekornes' Manhattan. :-)

Takk for den, birdie. Jeg trodde et øyeblikk at jeg var ultra-harry. Men jeg sverger til alt som har enkel og stilren design. Det har jeg bestandig gjort - uansett hvilken trend som er in for øyeblikket.

Jeg er sikker på at det finnes mange sorte sofaer som kan defineres som harry, såvel som det vil finnes skinnsofaer som "fortjener" samme stempel

- men å kategorisk slå fast at sort skinn er harry blir for dumt.

Ellers får vi bare leve med harrystempelet. Skal en tro Retz, f.eks., er det ikke noe man behøver å ta sin død av..! ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...