Gå til innhold

Å møte en mobber etter 25 år. Hadde ikke forandret seg.

Anbefalte innlegg

Gjest Offer i mange år

I helga var jeg på seminar og møtte for første gang siden barneskolen en av mine mobbere. Hun kalte meg med det navnet de brukte den gangen, uten å blunke. Jeg minte henne på den brutale og hensynsløse måten de oppførte seg mot meg på, men hun husket ikke mine fortvilte forsøk på å få dem til å forstå at det de gjorde var galt. Hun hadde også glemt at hun sparket og slo. Så dårlig hukommelse kan man ikke ha. Fliret og hånen i stemmen var opprettholdt selv i dag.

Hva er det som får henne til å glemme ?

Hva er det som får henne til å flire meg opp i trynet selv i dag ?

Hvor er empatien ?

Fortsetter under...

Annonse

Hun er en dust, kort og godt. Hev deg over henne og ikke la henne trekke deg ned på sitt eget lavpannede nivå. Hun husker det helt sikkert, men det ble selvfølgelig alt for pinlig å innrømme det overfor deg.

Ulv I Faarikaal

Hun er en dust, kort og godt. Hev deg over henne og ikke la henne trekke deg ned på sitt eget lavpannede nivå. Hun husker det helt sikkert, men det ble selvfølgelig alt for pinlig å innrømme det overfor deg.

Jeg tror slike har en personlighetsforstyrrelse, og mener alle slike uten empati og samvittighet har det.

Mobbing er ikke normal adferd mener jeg, men må ledes av en med fostyrrelser som må få behandling for det fra barnsben av.

Neida!Men jeg lurte alikevel på om du har blitt mobbet i oppveksten jeg?Bare et spørsmål som du kan svare ja eller nei på! :-)

Nei.

Egentlig registerte jeg fint lite mobbing, om jeg i det hele tatt registerte noe mobbing, når jeg var liten.

Kanskje vi var ekstra snille når jeg var liten :)

Annonse

Det var skikkelig tøft og voksent gjort av deg å ta opp en usedvanlig trist tråd. Og selvsagt stikk motsatt reaksjon av denne kvinnen.

Vær stolt av deg selv - du har åpenbart vokst av motgang og blitt et flott menneske :)

Enkelte har ikke denne evnen da vettu. De fleste blir bedre når de blir eldre og klokere, men ikke alle. Vigg kristiansen f.eks voldtar og dreper mens han er voksen...tror du han en dag plutselig blir så empatisk?. Dette må vel ses på som en hjerneskade som det er lite å få gjort noe med.

Hvis du opplever dette igjen, så synes jeg du skal

*overse vedkommende fjott FULLSTENDIG, eller

*be henne dra til helvete, snu om på hælen og gå.

Men uansett er det jo ikke sikkert hun tar hintet, med tre hjerneceller i sving kan det være tøft nok å holde de mest nødvendige funksjonene i gang...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...