Gå til innhold

Politi

Gjest Demonstranten

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Selv synes jeg de er alt for snille mot voldlige demonstranter som ikke gjør annet enn hærverk...

Jeg synes de er for snille mot fredelige demonstranter også. Gjør som Jern-Willy - ri hester inn i sittende demonstrasjoner, storm kafeer og klubb ned alt og alle. Slik må til for å få et fredelig og hyggelig (og ikke minst intelligent) samfunn.

".............."

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93190-politi/#findComment-518701
Del på andre sider

Jeg synes de er for snille mot fredelige demonstranter også. Gjør som Jern-Willy - ri hester inn i sittende demonstrasjoner, storm kafeer og klubb ned alt og alle. Slik må til for å få et fredelig og hyggelig (og ikke minst intelligent) samfunn.

".............."

Det er svært lenge siden jeg så norsk politi oppføre seg mer voldlig mot demonstranter enn hva demonstrantene fortjente.

Men jeg har sett flere eksempler på norske demonstranter som fortjener vesentlig kraftigere svar på tiltale enn hva de faktisk får.

Sist gang var Blitz's demonstrasjon ved rådhuset. Svært synd at ikke politiet gikk VESENTLIG hardere til verks.

De kriminelle drittungene hadde ikke fortjent noe annet....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93190-politi/#findComment-518982
Del på andre sider

Det er svært lenge siden jeg så norsk politi oppføre seg mer voldlig mot demonstranter enn hva demonstrantene fortjente.

Men jeg har sett flere eksempler på norske demonstranter som fortjener vesentlig kraftigere svar på tiltale enn hva de faktisk får.

Sist gang var Blitz's demonstrasjon ved rådhuset. Svært synd at ikke politiet gikk VESENTLIG hardere til verks.

De kriminelle drittungene hadde ikke fortjent noe annet....

Det er jo en fornuftig oppfordring fra din side - "opptrapping av volden".

Kanskje vi skulle importere litt politi fra Irak eller lignende?

*rister på hodet*

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93190-politi/#findComment-518985
Del på andre sider

Annonse

Det er jo en fornuftig oppfordring fra din side - "opptrapping av volden".

Kanskje vi skulle importere litt politi fra Irak eller lignende?

*rister på hodet*

Med vennlig hilsen

Hvem startet volden og hærverket ved denne demonstrasjonen Sør?

Synes du Blitz ble provosert av politiet til å oppføre seg på en slik måte?

Hvordan synes du uprovosert vold bør håndteres? Med forståelse og ettergivenhet?

Det finnes nok av eksempler på hvordan det går....

*rister på hodet tilbake over folk som ikke forstår forskjellen på uprovosert vold, og rettferdig svar på tiltale*

Tror du politiet i Irak eller tilsvarende trenger gode og reelle argumenter for å ty til vold?

Har jeg antydet at norsk politi skulle ty til vold uten som "svar på tiltale"?

Neivel - hvorfor kommer du da med slike idiotiske spørsmål spørsmål?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93190-politi/#findComment-518995
Del på andre sider

Hvem startet volden og hærverket ved denne demonstrasjonen Sør?

Synes du Blitz ble provosert av politiet til å oppføre seg på en slik måte?

Hvordan synes du uprovosert vold bør håndteres? Med forståelse og ettergivenhet?

Det finnes nok av eksempler på hvordan det går....

*rister på hodet tilbake over folk som ikke forstår forskjellen på uprovosert vold, og rettferdig svar på tiltale*

Tror du politiet i Irak eller tilsvarende trenger gode og reelle argumenter for å ty til vold?

Har jeg antydet at norsk politi skulle ty til vold uten som "svar på tiltale"?

Neivel - hvorfor kommer du da med slike idiotiske spørsmål spørsmål?

Du skrev: "Svært synd at ikke politiet gikk VESENTLIG hardere til verks.

De kriminelle drittungene hadde ikke fortjent noe annet.... "

Her snakker du om at det offentlige skal "banke" folk som straff, fordi de etter din mening (og uten rettssak) "fortjener" det.

Du oppfordrer til vold.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93190-politi/#findComment-519007
Del på andre sider

Her snakker du om at det offentlige skal "banke" folk som straff, fordi de etter din mening (og uten rettssak) "fortjener" det.

Du oppfordrer til vold.

Med vennlig hilsen

Du skriver "Her snakker du om at det offentlige skal "banke" folk som straff, fordi de etter din mening (og uten rettssak) "fortjener" det."

Nei Sør - det gjør jeg ikke.

Jeg skriver at det var synd politiet ikke gikk VESENTLIG hardere til verks ved denne anledning.

Og det skriver jeg fordi de voldlige drittungene fikk fortsette med sine hærverk ALT for lenge før politiet ALT for forsiktig grep inn.

Blitz er de som ALLTID starter volden og provoserer frem mer vold - for at slike som du skal komme løpende og enten forsvare Blitz'erne, eller kritisere politiet.

Personlig mener jeg at politiet burde drite i slike som deg, og banke Blitz'erne så hardt og så mye at de ikke lenger tør å anvende vold og hærverk og provosere til vold igjen.

Nok en grunn til det er at rettsvesenet, som kunne ha reagert riktig og gjort slik at politiet faktisk hadde sluppet å reagere med vold, er så tannløst og forsiktig mot Blitz'erne at jeg knapt kan tro det.

Hvis JEG hadde oppført meg mot f.eks rådhuset, som Blitz'erne gjorde i denne demonstrasjonen - hva tror du jeg hadde mottatt av strafferettslig reaksjon?

Likhet for loven du liksom.....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93190-politi/#findComment-519019
Del på andre sider

Du skriver "Her snakker du om at det offentlige skal "banke" folk som straff, fordi de etter din mening (og uten rettssak) "fortjener" det."

Nei Sør - det gjør jeg ikke.

Jeg skriver at det var synd politiet ikke gikk VESENTLIG hardere til verks ved denne anledning.

Og det skriver jeg fordi de voldlige drittungene fikk fortsette med sine hærverk ALT for lenge før politiet ALT for forsiktig grep inn.

Blitz er de som ALLTID starter volden og provoserer frem mer vold - for at slike som du skal komme løpende og enten forsvare Blitz'erne, eller kritisere politiet.

Personlig mener jeg at politiet burde drite i slike som deg, og banke Blitz'erne så hardt og så mye at de ikke lenger tør å anvende vold og hærverk og provosere til vold igjen.

Nok en grunn til det er at rettsvesenet, som kunne ha reagert riktig og gjort slik at politiet faktisk hadde sluppet å reagere med vold, er så tannløst og forsiktig mot Blitz'erne at jeg knapt kan tro det.

Hvis JEG hadde oppført meg mot f.eks rådhuset, som Blitz'erne gjorde i denne demonstrasjonen - hva tror du jeg hadde mottatt av strafferettslig reaksjon?

Likhet for loven du liksom.....

Du skriver: "Personlig mener jeg at politiet burde drite i slike som deg, og banke Blitz'erne så hardt og så mye at de ikke lenger tør å anvende vold og hærverk og provosere til vold igjen."

Som sagt - du oppfordrer til mer vold, og er derfor akkurat i samme klasse som blitzerne du kritiserer.

Du er overhodet ikke bedre selv.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93190-politi/#findComment-519026
Del på andre sider

Du skriver: "Personlig mener jeg at politiet burde drite i slike som deg, og banke Blitz'erne så hardt og så mye at de ikke lenger tør å anvende vold og hærverk og provosere til vold igjen."

Som sagt - du oppfordrer til mer vold, og er derfor akkurat i samme klasse som blitzerne du kritiserer.

Du er overhodet ikke bedre selv.

Med vennlig hilsen

Nei Sør - du tar som vanlig helt feil.

Jeg ønsker mindre vold og oppfordrer til realistiske tiltak som gir det som resultat.

Det finnes nok av eksempler på at snillisme kun avler mer vold, og at det er resultatet ved å følge din tankegang.

Se på demonstrasjonen i Oslo i dag. 50-60.000 mennesker - helt uten vold, fordi demonstrantene er ute for å demonstrere og få vist/sagt sin mening på en demokratisk måte.

Blitz demonstrerer ikke - de bare missbruker ordet/begrepet for å kunne gjennomføre hærverk og bedrive voldsutøvelse.

Det er noe helt annet enn en fredlig demonstrasjon, og bør bli møtt av det eneste som kan få dem til å lære.

De ber om det - og da kan de bare få det på det eneste språket de selv forstår og som de selv forfekter.

Og det er spesielt EN ting som heller ikke du tydligvis forstår. Og det er at det er svært stor forskjell på aksjon og reaksjon.

Jeg har intet i mot at vold blir møtt med vold. Det jeg har i mot er uprovosert vold.

Og det har du visst svært vanskelig for å forstå forskjellene på.

For meg betyr den forskjellen all verden.

Det er forøvrig den samme forskjellen som gjør at jeg forsvarer at Tyskland ble møtt med vold som en reaksjon på deres vold i 1939/40.

At du synes det var galt får bli ditt problem.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93190-politi/#findComment-519046
Del på andre sider

Nei Sør - du tar som vanlig helt feil.

Jeg ønsker mindre vold og oppfordrer til realistiske tiltak som gir det som resultat.

Det finnes nok av eksempler på at snillisme kun avler mer vold, og at det er resultatet ved å følge din tankegang.

Se på demonstrasjonen i Oslo i dag. 50-60.000 mennesker - helt uten vold, fordi demonstrantene er ute for å demonstrere og få vist/sagt sin mening på en demokratisk måte.

Blitz demonstrerer ikke - de bare missbruker ordet/begrepet for å kunne gjennomføre hærverk og bedrive voldsutøvelse.

Det er noe helt annet enn en fredlig demonstrasjon, og bør bli møtt av det eneste som kan få dem til å lære.

De ber om det - og da kan de bare få det på det eneste språket de selv forstår og som de selv forfekter.

Og det er spesielt EN ting som heller ikke du tydligvis forstår. Og det er at det er svært stor forskjell på aksjon og reaksjon.

Jeg har intet i mot at vold blir møtt med vold. Det jeg har i mot er uprovosert vold.

Og det har du visst svært vanskelig for å forstå forskjellene på.

For meg betyr den forskjellen all verden.

Det er forøvrig den samme forskjellen som gjør at jeg forsvarer at Tyskland ble møtt med vold som en reaksjon på deres vold i 1939/40.

At du synes det var galt får bli ditt problem.

Igjen snakker du deg vekk.

Du oppfordrer til vold, og stiller dermed i blitzerenes klasse.

De vil løse sine problemer med vold. Du vil løse dine på samme måte.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93190-politi/#findComment-519057
Del på andre sider

Igjen snakker du deg vekk.

Du oppfordrer til vold, og stiller dermed i blitzerenes klasse.

De vil løse sine problemer med vold. Du vil løse dine på samme måte.

Med vennlig hilsen

Nei, du bruker ikke mine argumenter. Du tillegger meg argumenter, løgnaktig, som jeg ikke har gitt uttrykk for.

Kjenner du forresten igjen den setningen Sør....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93190-politi/#findComment-519081
Del på andre sider

Annonse

Nei, du bruker ikke mine argumenter. Du tillegger meg argumenter, løgnaktig, som jeg ikke har gitt uttrykk for.

Kjenner du forresten igjen den setningen Sør....

Forskjellen er at jeg siterer deg DIREKTE; du endrer på sitatene mine først.

Dette er oppfordring til vold, slik blitzerne bedriver.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93190-politi/#findComment-519090
Del på andre sider

Forskjellen er at jeg siterer deg DIREKTE; du endrer på sitatene mine først.

Dette er oppfordring til vold, slik blitzerne bedriver.

Med vennlig hilsen

Aksjon - reaksjon.

En svært stor forskjell.

Og igjen bedriver du løgnaktige påstander Sør.

Sitatet ditt er korrekt - påstanden din er like fullt feil, og om du forsøker å gjøre den gjeldende for meg så er den løgnaktig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93190-politi/#findComment-519144
Del på andre sider

Aksjon - reaksjon.

En svært stor forskjell.

Og igjen bedriver du løgnaktige påstander Sør.

Sitatet ditt er korrekt - påstanden din er like fullt feil, og om du forsøker å gjøre den gjeldende for meg så er den løgnaktig.

Du skriver: "Aksjon - reaksjon.

En svært stor forskjell."

Og akkurat som deg vil de selvsagt påstå at deres vold er en reaksjon på din vold.

Dere stiller likt - begge oppfordrer til vold.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93190-politi/#findComment-519152
Del på andre sider

Du skriver: "Aksjon - reaksjon.

En svært stor forskjell."

Og akkurat som deg vil de selvsagt påstå at deres vold er en reaksjon på din vold.

Dere stiller likt - begge oppfordrer til vold.

Med vennlig hilsen

Gjelder det samme for europas voldsbruk mot Tyskland etter deres voldsutøvelse i 1939/40 Sør?

Eller gjelder dette argumentet bare der det "passer deg"?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93190-politi/#findComment-519190
Del på andre sider

Gjelder det samme for europas voldsbruk mot Tyskland etter deres voldsutøvelse i 1939/40 Sør?

Eller gjelder dette argumentet bare der det "passer deg"?

Du skrev: "Personlig mener jeg at politiet burde drite i slike som deg, og banke Blitz'erne så hardt og så mye at de ikke lenger tør å anvende vold og hærverk og provosere til vold igjen."

Argumentet gjelder selvsagt i alle lignende situasjoner mot sivile - det er politiets oppgave å stoppe lovbrudd. Det er IKKE politiets oppgave å straffe folk uten rettssak.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93190-politi/#findComment-519208
Del på andre sider

Du skrev: "Personlig mener jeg at politiet burde drite i slike som deg, og banke Blitz'erne så hardt og så mye at de ikke lenger tør å anvende vold og hærverk og provosere til vold igjen."

Argumentet gjelder selvsagt i alle lignende situasjoner mot sivile - det er politiets oppgave å stoppe lovbrudd. Det er IKKE politiets oppgave å straffe folk uten rettssak.

Med vennlig hilsen

Situasjonen er: Noen bruker vold og vil ikke adlyde ordensmakten.

Løsningen er: Å møte vold med nødvendig vold for å forhindre videre ulovelig voldsbruk.

Aksjon - reaksjon, der reaksjonen selvfølgelig skal stå i forhold til aksjonen.

Blitz har alt for lenge vist at de driter i samfunnets lover og regler. Rettsvesenet reaksjoner driter de i fordi det ikke får noen konsekvenser for dem. Politiets anmodninger spytter de på.

Fornuftig og rettferdig reaksjon er da å gi dem tilbake det de selv har gjort seg fortjent til.

Folk flest vil tiljuble en slik reaksjon, og det vil også bidra til økt respekt for politiet og rettsvesenet.

De som vil reagere mot dette vil være et fåtall missforståtte personer på venstresiden som i et demokrati uansett ikke har noen rett til å bli tillatt mer vekt enn hva de utgjør av stemmer i et demokrati.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93190-politi/#findComment-519236
Del på andre sider

Situasjonen er: Noen bruker vold og vil ikke adlyde ordensmakten.

Løsningen er: Å møte vold med nødvendig vold for å forhindre videre ulovelig voldsbruk.

Aksjon - reaksjon, der reaksjonen selvfølgelig skal stå i forhold til aksjonen.

Blitz har alt for lenge vist at de driter i samfunnets lover og regler. Rettsvesenet reaksjoner driter de i fordi det ikke får noen konsekvenser for dem. Politiets anmodninger spytter de på.

Fornuftig og rettferdig reaksjon er da å gi dem tilbake det de selv har gjort seg fortjent til.

Folk flest vil tiljuble en slik reaksjon, og det vil også bidra til økt respekt for politiet og rettsvesenet.

De som vil reagere mot dette vil være et fåtall missforståtte personer på venstresiden som i et demokrati uansett ikke har noen rett til å bli tillatt mer vekt enn hva de utgjør av stemmer i et demokrati.

Og da har jo "de" vunnet!

Da har de jo nettopp bevist at "Norge ikke er noen rettsstat", fordi politiet forveksler sin oppgave med rettssalens oppgave.

Dette var din oppfordring til politiet: "banke Blitz'erne så hardt og så mye at de ikke lenger tør å anvende vold og hærverk og provosere til vold igjen"

Slikt hører åpenbart ikke hjemme i noen rettsstat, og som jeg har påpekt stiller du i samme klasse som blitzerene: mot rettsstaten.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93190-politi/#findComment-519274
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...