Gå til innhold

Får deres barn se på nyhetene?

Anbefalte innlegg

Gjest Yunalesca 23

Leste en reportasje i VG ikke så altfor lenge siden der de hadde intervjuet 4-5 barn i syv års alderen om krig,Saddams Hussein,USA osv.

I reportasjen så pratet barna mye om at de hadde sett "det" og "det" på nyhetene.

En fortalte at han hadde sett en mann på nyhetene som lå på bakken og blødde fra hånden osv.

Det jeg reagerte veldig på er at alle barna tydeligvis så på nyhetene.

Hva slags foreldre tillater barn som er SYV år gamle å se på nyheter da?

ER jo slettens ingenting på nyhetene for BARN å se på!

Ikke rart mange barn går rundt med angst og redsel.

Selv har jeg ikke barn, men vet jaffal såpass at ingen av mine barn ville fått sett på nyhetene i en alder av SYV år!

Hva med dere? Får deres barn se nyhetene?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93246-f%C3%A5r-deres-barn-se-p%C3%A5-nyhetene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei - det tror jeg nok ikke han kommer til å få. Nå er han bare tre år, men jeg svitsjer når det er reportasjer som jeg synes er for alvorlig for han.

Har en søster på 8, hun får ikke se nyhetene.

Selvfølgelig skal en 8 åring være orientert om den verden h*n lever i, men det blir for sterkt med TV-bilder synes jeg.

Nei - det tror jeg nok ikke han kommer til å få. Nå er han bare tre år, men jeg svitsjer når det er reportasjer som jeg synes er for alvorlig for han.

Har en søster på 8, hun får ikke se nyhetene.

Selvfølgelig skal en 8 åring være orientert om den verden h*n lever i, men det blir for sterkt med TV-bilder synes jeg.

Nå er datteren min 11 år da , men for 2 uker siden hadde de et skoleprosjekt som gikk ut på at de i løpet av den uken skulle lese en avis hver dag + en nyhetssending.

I denne klassen blir de også godt informert om hva som skjer i utland ( f.eks krig) og innland ( f.eks . denne saken om moren som kastet ungen sin ut i fra 4 etg. på Bryne ).

Det er visse ting jeg faktisk synes ungene kanskje kunne klart seg å ikke fått høre....

Annonse

Gjest solblomsten

Det kommer an på barnet, mange barn i den alderen fester seg ikke så mye ved slike bilder.

Min datter er tolv år, og hun har sett Poltergeist, alle Skrik filmene, Blair Witch osv.

Hun er mye tøffere enn meg, og har aldri vært redd etter å ha sett en film. Aldri drømt, aldri nervøs eller noe.

I kveld skal vi se Alien 3 hvis vi orker å sitte oppe så lenge.

Min grense går ved Exorcisten, den får hun ikke se, uansett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...