Gå til innhold

§ Juss: TV2 hjelper deg, jeg har møbler på Jølsen gård, og får dem ikke ut !

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Nicolay Jakhelln (navngitt i programmet) krever kr 5.000 av meg i tillegg til lagerleie som jeg har betalt direkte til hans konto hver mnd. Hvis jeg ikke betaler løsepnger, får jeg ikke møblene mine.

Nicolay tapte penger på konkursen i Briskeby Flyttebyrå og vil ta det igjen av kundene som har lagret møbler på hans lager, derfor forlanger han fra 5.000-30.000 kr av kundene i tillegg for at de skal få møblene sine. Helt klart for å dekke tapet han fikk ved konkursen i flyttebyrået.

Han skal bare låse opp døra og slippe mine folk inn og være der mens jeg sammen med han plukker ut det som er mitt. Mitt er merket med navn og kundenummer, og står i en bod.

Han påberoper seg s k tilbakeholdsrett, men det gjelder i flg lov bare konkursbo og ikke tredjemanns eiendeler.

Jeg vil nå politianmelde fyren og vil vite hav jeg skl anmelde han for ?

Fortsetter under...

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Ulv I Faarikaal

19

• SierDuDet

8

• Tornerose

3

• Dorthe

2

Mest aktive i denne tråden

Det er sikkert noen jurister eller andre her som kan svare deg på det, men denne personen høres da noe tvilsom ut...

Hva med de andre som har møbler der; kan ikke dere gå sammen?

Hehe, hva med å anmelde han for kidnapping? :)

Ulv I Faarikaal

Det er sikkert noen jurister eller andre her som kan svare deg på det, men denne personen høres da noe tvilsom ut...

Hva med de andre som har møbler der; kan ikke dere gå sammen?

Hehe, hva med å anmelde han for kidnapping? :)

Det må bli møbelnapping ?

Tror ikke fyren er glad i meg nå etter dette.

Jeg frykter for mine møblers tilstand :-)

Gjest julianne

På Tv sa han vitterlig at han skulle ha timebetaling for den tiden som gikk med til å lete opp og sortere ut møblene. Så vidt jeg skjønner gjelder ikke dette dine møbler hvis du finner dem selv? Du kan forsøke med anmeldelse for forsøk på svindel med økonomisk erverv som hensikt?

Lykke til, la oss høre hvordan det går?

Det må bli møbelnapping ?

Tror ikke fyren er glad i meg nå etter dette.

Jeg frykter for mine møblers tilstand :-)

For ikke å snakke om hvilken traumatisk opplevelse dette må være for møblene! :)

Har du vært på TV2 hjelper deg sier du?

For ikke å snakke om hvilken traumatisk opplevelse dette må være for møblene! :)

"For ikke å snakke om hvilken traumatisk opplevelse dette må være for møblene!"

*ler*

Ja, vi må endelig sende dem til møbelpsykolog, fortere enn svint. De kan jo lide av møbelschizofreni eller splittet personlighet, kan jo ikke ha stoler som går rundt og tror de er skrivebord.

Annonse

"For ikke å snakke om hvilken traumatisk opplevelse dette må være for møblene!"

*ler*

Ja, vi må endelig sende dem til møbelpsykolog, fortere enn svint. De kan jo lide av møbelschizofreni eller splittet personlighet, kan jo ikke ha stoler som går rundt og tror de er skrivebord.

Nope, man skal ikke le av hvilke konsekvenser dette kan få i ettertid :)

Ulv I Faarikaal

På Tv sa han vitterlig at han skulle ha timebetaling for den tiden som gikk med til å lete opp og sortere ut møblene. Så vidt jeg skjønner gjelder ikke dette dine møbler hvis du finner dem selv? Du kan forsøke med anmeldelse for forsøk på svindel med økonomisk erverv som hensikt?

Lykke til, la oss høre hvordan det går?

Han skal ha betalt for tid han har brukt FØR møblene skal hentes ut av meg. Hva slags arbeid det er for 5.000 kr er meg uforståelig. Har han stått og sett på møblene stå der ? Den letingen han snakker om er bare tull, alt er merket av flyttebyrået selvsagt, hvordan skulle de da finne dem til vanlig ? Mye gikk jo inn og ut hver uke da alt var i normal drift. Umerkede møbler virker merkelig på et lager med flere eiere til sakene.

Ulv I Faarikaal

Ikke jeg, men et par andre offere. Jeg bare er angiver og faktasufflør til programmet.

Ikke jeg, men et par andre offere. Jeg bare er angiver og faktasufflør til programmet.

Oki.

Det høres jo uansett ut som om dere stiller sterkt, men dere har vel snakket med advokater og vet det bedre enn meg.

Gjest Persille

Jeg så programmet, og det virker på meg som om fyren mener han har rett til å ta møblene i pant fordi det er hans eneste sjanse...

Jeg forstår tankegangen hans, men det er på ingen måte riktig, og jeg tror faktisk at om du kontakter de to damene som ble presentert i programmet, og dere sammen sendte et rek. brev fra en advokat, så har han ikke mye å stille opp med. Politiet vil antagelig bare henlegge saken uansett, for ikke å snakke om tiden det vil ta.

Det er jo også relativt urimelig at han krever dere for lagerleie, når dere selv har tilbudt dere å hente møblene, og han nekter å slippe dem ut...

Hva med å stjele dem? Kan man straffes for å stjele sine egne ting? =) Egentlig er det vel han som har stjålet fra dere, dere har jo ingen kontrakt med ham ettersom jeg forsto. Hva med å anmelde ham for tyveri?

Lykke til i hvertfall, og hold oss oppdatert! =)

Ulv I Faarikaal

Oki.

Det høres jo uansett ut som om dere stiller sterkt, men dere har vel snakket med advokater og vet det bedre enn meg.

Ikke si det til noen, men møblene er ikke verd kr 5.000, men prinsippet derimot....

Nå har fyren snubla i rette mann her. Jeg skal forfølge han til sålene løsner fra skoa.

Annonse

Ulv I Faarikaal

Oki.

Dessuten er han søkkrik og eier en av Norges største gårder.

Ikke si det til noen, men møblene er ikke verd kr 5.000, men prinsippet derimot....

Nå har fyren snubla i rette mann her. Jeg skal forfølge han til sålene løsner fra skoa.

Jeg forstår jo for øvrig at det er prinsippet det står på her, men det burde man uansett stå på.

Om det er snakk om 500 eller 5000 kroner, så gir man seg tross alt ikke hvis man har rett!

Man må aldri gi seg om man har rett!

Nope, man skal ikke le av hvilke konsekvenser dette kan få i ettertid :)

*vurderer definitivt å endre sin karriereplan fra menneskepsykolog til møbelpsykolog*

Hvis ender og hester og hunder kan ha psykologer kan vel møbler også. *S* Lurer på om det er mye penger i det, hmmm.....

Gjest julianne

Han skal ha betalt for tid han har brukt FØR møblene skal hentes ut av meg. Hva slags arbeid det er for 5.000 kr er meg uforståelig. Har han stått og sett på møblene stå der ? Den letingen han snakker om er bare tull, alt er merket av flyttebyrået selvsagt, hvordan skulle de da finne dem til vanlig ? Mye gikk jo inn og ut hver uke da alt var i normal drift. Umerkede møbler virker merkelig på et lager med flere eiere til sakene.

Hm. Hva med en tyverianmeldelse? Han kan ikke uten videre legge beslag på andre privatpersoners eiendeler for å dekke utestående fordringer han har med et firma der både dere og han var kunder. Når en restaurant går konkurs, løper da ikke kreditorene inn og beslaglegger minkpelsene til de som sitter der og spiser :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...