Gå til innhold

§ Juss: TV2 hjelper deg, jeg har møbler på Jølsen gård, og får dem ikke ut !

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Hm. Hva med en tyverianmeldelse? Han kan ikke uten videre legge beslag på andre privatpersoners eiendeler for å dekke utestående fordringer han har med et firma der både dere og han var kunder. Når en restaurant går konkurs, løper da ikke kreditorene inn og beslaglegger minkpelsene til de som sitter der og spiser :-)

Nettopp !

Fortsetter under...

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Ulv I Faarikaal

19

• SierDuDet

8

• Tornerose

3

• Dorthe

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest julianne

"For ikke å snakke om hvilken traumatisk opplevelse dette må være for møblene!"

*ler*

Ja, vi må endelig sende dem til møbelpsykolog, fortere enn svint. De kan jo lide av møbelschizofreni eller splittet personlighet, kan jo ikke ha stoler som går rundt og tror de er skrivebord.

Hehehe. Og hvis stolene og skrivebordene går rundt, trenger de virkelig psykolog ;-)

Ulv I Faarikaal

Hm. Hva med en tyverianmeldelse? Han kan ikke uten videre legge beslag på andre privatpersoners eiendeler for å dekke utestående fordringer han har med et firma der både dere og han var kunder. Når en restaurant går konkurs, løper da ikke kreditorene inn og beslaglegger minkpelsene til de som sitter der og spiser :-)

Eller et bilverksted beslaglegger bilene til kundene som tilfeldigvis er inne for oljeskift ?

Gjest julianne

Nettopp !

Håper du ikke har tenkt å gi deg.... For en avsindig frekk oppførsel det var på den mannen. Skjønner jo at han er sint og vil ha pengene sine, men det er ikke dere som skylder ham penger. Dessverre virket han både rimelig oppegående og sleip. Men kanskje desto større motivasjon for deg?

Har du undersøkt lover omkring konkurser, hva sier de om dette? Det må da ha hendt lignende ting før? Flyttebyråer går da konkurs stadig vekk?

Skal ikke dra en billig vits om at møblene dine nå er ekte bondemøbler, men det frister.... hihi.

Annonse

Ulv I Faarikaal

Det er sikkert noen jurister eller andre her som kan svare deg på det, men denne personen høres da noe tvilsom ut...

Hva med de andre som har møbler der; kan ikke dere gå sammen?

Hehe, hva med å anmelde han for kidnapping? :)

Prinsippet er at man må kunne dokumentere et krav, i form av kontrakt, lov eller annet, ellers har man ikke noe krav og må gå tomhendt. Tar man seg til rette uten, er det selvtekt tror jeg, uhjemlet sådan.

*vurderer definitivt å endre sin karriereplan fra menneskepsykolog til møbelpsykolog*

Hvis ender og hester og hunder kan ha psykologer kan vel møbler også. *S* Lurer på om det er mye penger i det, hmmm.....

Det er så mye gærne folk rundt forbi, så dersom du f.eks. flytter til USA så skal du ikke se bortifra at du faktisk kan tjene store penger som møbelpsykolog, og så får du heller henvise eierne til vanlige psykologer :)

Ulv I Faarikaal

Jeg forstår jo for øvrig at det er prinsippet det står på her, men det burde man uansett stå på.

Om det er snakk om 500 eller 5000 kroner, så gir man seg tross alt ikke hvis man har rett!

Man må aldri gi seg om man har rett!

Her er motparten fra helvete, i egen person.

Jiiiii-haaa

Annonse

Det er så mye gærne folk rundt forbi, så dersom du f.eks. flytter til USA så skal du ikke se bortifra at du faktisk kan tjene store penger som møbelpsykolog, og så får du heller henvise eierne til vanlige psykologer :)

"Flytte til USA"

*snøft*

Må vel bli tyveri. Såvidt jeg husker så sa du tidligere at du hadde gått utenom flyttebyrå, og betalt leie direkte inn på kontoen til Jølsen gård. Hva sier han ang. dette?

Ulv I Faarikaal

Må vel bli tyveri. Såvidt jeg husker så sa du tidligere at du hadde gått utenom flyttebyrå, og betalt leie direkte inn på kontoen til Jølsen gård. Hva sier han ang. dette?

Han svarer ikke på noe.

Ulv I Faarikaal

Jeg har fått forslag om

underslag

selvtekt

utpressing (som ikke er noe juridisk)

tyveri

kidnapping (møbelnapping)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...