Gå til innhold

Pus renner fra øynene

Anbefalte innlegg

Hannpus 4-5 måneder har rent fra øynene siden han var liten. Ser ikke videre fin ut under øynene, men virker frisk. Hunnpus (søstera) snufser og nyser litt. Dyrlegen mente de kunne være smittet med orm før fødselen, og at ormekur ville hjelpe, så det har jeg forsøkt. Jeg synes ikke øyerenningen er blitt bedre, men det er mulig nysingen har avtatt noe.

Noen katteeksperter som har gode råd?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93297-pus-renner-fra-%C3%B8ynene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Novembermom

Hvis ikke den første kuren hjalp, så bør du vel gå tilbake til dyrelegen og undersøke nærmere hva dette er for noe.

Jeg vet at kattunger kan bli smittet med en kjønnssykdom

( husker ikke hvilken ) ved fødselen.

Jeg har hatt katter hele mitt liv, det eneste jeg opplevde ved forrige kull, var at kattungene ( noen av dem ), ble smittet med en kjønnsykdom som katten vår hadde når hun fødte.

Der ble øynene på en måte gjenklistret og vi måtte vaske øynene deres hver dag.

Gjest lis@bet

"Dyrlegen mente de kunne være smittet med orm før fødselen"

Dette er helt normalt både for hunder og katter, de får orm fra mora. At øynene skal renne pga orm høres rart ut... Gå og få en sjekk på dem, det er nok ikke behagelig for dyra å ha det sånn.

Ville fått pus sjekket for clamydia - som er en øyensykdom hos katt. Ganske grei å medisinere viss det er det, men det tar lang tid. Bruker å ha symptomer som litt nysing og rennende øyne. Den som ikke renner på øynene kan mao. også ha dette. Er smittsomt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...