Gå til innhold

Hvor lenge kan en kvinne kalles JENTE?

Anbefalte innlegg

Gjest Jente 50 år(ehhh....)

Er det ikke rart?De kaller seg jente selv om de er 5 eller 70 nå til dags, og media gjør det samme.

Leste på nrk-nett, der omtales Bente Skari som en *jente i 30-åra"!Vel jeg ville kalt(og kaller) et hunnkjønn på 30 for dame!!!Jentunge slutter man og være når man blir godt voksen, da går det over til det voksne ordet dame.Jente forbindes med barn og ungdom!

*pirkepirkepirke*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93317-hvor-lenge-kan-en-kvinne-kalles-jente/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 37, og jeg er jente, dame, kvinne og quinde - alt etter tid, sted og humør, og det forbeholder jeg meg retten til å være så lenge jeg måtte ønske ønske!

Nja. Tror mange (jeg var også) er skye og sjenerte for ordet Mann, eller Kvinne. Men det virker unektelig veldig avslørende når noen f.eks. skriver i kontaktannonser: "Uforskyldt skilt gutt på 40 søker bekjentskap ...". Her er det to grunner til at man ikke bør bite på den: sjelden at bare den ene parten har skylda i skilsmisser, og kaller du deg "gutt" når du har vært mann i ca. 20 år, så ringer alarmen. Det følger ansvar med å kalle seg mann. Er det så farlig, da?

Annonse

Jeg er ei jente som snart blir 28, og jente har jeg tenkt å forbli så lenge jeg har barnet i meg. Det har jeg ingen planer om å gi slipp på ;)

Alderen din kommer du aldri unna!Er du 28år, da er du dame eller kjerring.Et dollekvinnfolk som følger moten,fiffer seg opp og går rent og pent kledd vil jeg kalle en dame.Mens en sliten og *pjuskete* husmor på samme alder, vil jeg kalle ei kjerring.Men jente kan du aldri bli igjen,forde du er voksen nemlig :-)

Kansje enkelte pjuskekjerringer gjemmer seg bak navnet jente, forde de ikke er *fine* nok til og klistre på seg damenavnet?Og når det ikke finnes noen mellomting,så stjæler de jentenavnet fra småjentene?Eller kansje det kommer av et skjult ønske om og være lita,uskyldig jente igjen? *L*

Nja. Tror mange (jeg var også) er skye og sjenerte for ordet Mann, eller Kvinne. Men det virker unektelig veldig avslørende når noen f.eks. skriver i kontaktannonser: "Uforskyldt skilt gutt på 40 søker bekjentskap ...". Her er det to grunner til at man ikke bør bite på den: sjelden at bare den ene parten har skylda i skilsmisser, og kaller du deg "gutt" når du har vært mann i ca. 20 år, så ringer alarmen. Det følger ansvar med å kalle seg mann. Er det så farlig, da?

I annonseteksten du refererer til så er det bare en ting jeg reagerer på - og det er ordet uforskyldt, det tyder på totalt ansvarsfraskrivelse, og ingen ting er vel mindre tiltrekkende.

Som partner foretrekker jeg definitivt en MANN, men han må også ha bevart gutten i seg, om han da fra tid til annen (alt etter humør, tid og sted) velger og kalle seg gutt - ja, da finner jeg det bare sjarmerende;)

Gjest "!! -O- !!"

Jeg er KVINNE, syns det er tåpelig hvis noen kaller meg jente nå som jeg nærmer meg 40 med stormskritt. Blir ikke noe yngre om noen påstår jeg er "jente, 40".

Ikke liker jeg gutter på min alder heller, det skal være MENN eller MANNFOLK. En kar over 30 som kaller seg gutt får meg alltid mistenksom.

Jeg er KVINNE, syns det er tåpelig hvis noen kaller meg jente nå som jeg nærmer meg 40 med stormskritt. Blir ikke noe yngre om noen påstår jeg er "jente, 40".

Ikke liker jeg gutter på min alder heller, det skal være MENN eller MANNFOLK. En kar over 30 som kaller seg gutt får meg alltid mistenksom.

Et lite p.s.: det er klart en må bevare gutten/jenta i seg! For å si det sånn, så er jeg gift med en mann som kan være utrolig barnslig, på morsomme og mindre morsomme måter. Sjøl er jeg på dårlige dager stort sett 4 år (på bedre kanskje 14??) men jeg regner meg jo som kvinne, da...

Jeg er et skikkelig mannfolk, men har helt klart en viss gutteaktig sjarm;-) I det hele tatt er jeg egentlig utrulig barnslig. Ikke alle synes det er like sjarmerende, kjerringer kalles de. Med andre ord, de som ikke synes musikeren er morsom er kjerringer.

Annonse

De som bruker nylon-knestrømper er definitivt kjerringer;-) Særlig når det synes. Og særlig hvis de er hudfarga.

Ja, og i kombinasjon med skaut og hjemmestrikket jakke/kofte blir kjerringfaktoren enda større.Og sånne mørke "ullsko" m/glidelås, eller kattskitbrune, helsebringende sko m/utskiftbare tynne,slitesterke snører du får kjøpt på super´n.

Eller så har vi denne kjerringstilen(eller enslig mor-stilen?...);Utslitt småmøkkete joggedress på sliten tykkfallen kjerring,m/ utgåtte snowboots og hockeysveis.

Det siste var vel litt mer stil a´la Harry kansje!

Gjest Ikke det spor undertegnet

Jeg er et skikkelig mannfolk, men har helt klart en viss gutteaktig sjarm;-) I det hele tatt er jeg egentlig utrulig barnslig. Ikke alle synes det er like sjarmerende, kjerringer kalles de. Med andre ord, de som ikke synes musikeren er morsom er kjerringer.

Jeg synes sjelden du er morsom, oftest er du bare barnslig!En umoden gutt i voksen kropp :o)

Alderen din kommer du aldri unna!Er du 28år, da er du dame eller kjerring.Et dollekvinnfolk som følger moten,fiffer seg opp og går rent og pent kledd vil jeg kalle en dame.Mens en sliten og *pjuskete* husmor på samme alder, vil jeg kalle ei kjerring.Men jente kan du aldri bli igjen,forde du er voksen nemlig :-)

Kansje enkelte pjuskekjerringer gjemmer seg bak navnet jente, forde de ikke er *fine* nok til og klistre på seg damenavnet?Og når det ikke finnes noen mellomting,så stjæler de jentenavnet fra småjentene?Eller kansje det kommer av et skjult ønske om og være lita,uskyldig jente igjen? *L*

Er vel en gammel gubbe du da?

Jeg er jente, og har tenkt å forbli det. Hva andre vil kalle meg, får være opp til dem!

Er vel en gammel gubbe du da?

Jeg er jente, og har tenkt å forbli det. Hva andre vil kalle meg, får være opp til dem!

Line er altså ei "Wannebee-jente" ;o

Såvidt jeg har sett er du ei sliten husmor :-) Ergo er du nok ei kjerring ja(ikke til og komme unna!)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...