Gå til innhold

Dugnad

Anbefalte innlegg

Gjest oppgittt

Barnet vårt er medlem i en lokal idrettsklubb. For at klubben skal få det til å gå rundt økonomisk er det ofte dugnad. Vi har alltid stilt opp på disse.

I sted ringte det en som opplyste at det er dugnad i neste uke, fikk dato og klokkeslett. Akkurat den dagen skal både jeg og min mann jobbe, og dette sa jeg til personen som ringte. Da sier han i en brysk tone: "Da får dere finne en stedsfortreder!", også slang han på røret!

Jeg blir ganske oppgitt over slike mennesker. For det første kjenner vi ingen som kunne tenke seg til å ta en slik jobb for oss. Alle er opptatt med sitt, dessuten synes jeg det er frekt å spørre andre om å gjøre en slik jobb for oss. Bør ikke lederene av disse idrettsklubbene ha litt forståelse også? Som sagt har vi aldri sagt nei til å være med på dugnader, og når jeg først kommer med et tvilende svar om at vi ikke ka møte opp, blir jeg møtt med et hånlig svar, og at han slenger på røret! Det skal vel ikke være sånn?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93354-dugnad/
Del på andre sider

Fortsetter under...

I mange lag/foreninger har man løst dette ved at man starter året med at foreldrene til 1 barn, f eks "skylder" 2.000,- ("kvantumsrabatt" pr barn hvis 2 eller flere).

For å bli "gjeldfri", så kan man enten delta i det maksimale antall dugnader, eller kombinere dugnad/penger slik at "kontoen" kommer i 0,-.

Grei og bekvem ordning, og man må faktisk ha litt forståelse for at de frivillige lederne legger ned betydelig gratis arbeidsinnsats for at barna skal ha et tilbud.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93354-dugnad/#findComment-518461
Del på andre sider

Gjest oppgittt

I mange lag/foreninger har man løst dette ved at man starter året med at foreldrene til 1 barn, f eks "skylder" 2.000,- ("kvantumsrabatt" pr barn hvis 2 eller flere).

For å bli "gjeldfri", så kan man enten delta i det maksimale antall dugnader, eller kombinere dugnad/penger slik at "kontoen" kommer i 0,-.

Grei og bekvem ordning, og man må faktisk ha litt forståelse for at de frivillige lederne legger ned betydelig gratis arbeidsinnsats for at barna skal ha et tilbud.

"Grei og bekvem ordning, og man må faktisk ha litt forståelse for at de frivillige lederne legger ned betydelig gratis arbeidsinnsats for at barna skal ha et tilbud."

Selvfølgelig. Og vi har som sagt alltid stilt opp (Vi er på det 3. året nå.) Men du mener da vel ikke at lederene skal bli frekke av den grunn? Synes du det høres ut som om den personen som ringte til meg oppførte seg på en ålreit måte?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93354-dugnad/#findComment-518569
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...