Gå til innhold

Tv2

Anbefalte innlegg

Hei,

Men som har vært påpekt utallige ganger går ikke flaggbrenning på folk, men på en nasjons politikk.

Folk fra USA kan brenne sitt eget flagg, uten at de er "imot seg selv" - men for å vise at de er imot administrasjonens politikk.

Med vennlig hilsen

Jeg kan ikke huske å ha sett folk fra USA brenne det amerikanske flagget i USA. Min kjennskap til land og folk sier meg at vedkommende ville ligge tynt an.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93429-tv2/page/4/#findComment-519762
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

26

• Zakk Wylde

9

• shandy

6

• mariaflyfly

4

Mest aktive i denne tråden

Jeg har mest lyst til å svare med "Gjesp" som du bruker å gjøre, men så blærete nedverdiger ikke jeg meg til å være.

Men dette var så dårlig og intetsigende at det egentlig ikke er verdt å svare på.

Jeg skrev ikke noe om guddommelig, det er din mening og tolking av det.

Jeg skrev at det virker som du tror du er en slags guru, og det fikk jeg igjen bekreftet.

Det at noen hisser seg opp over flaggbrenning er faktisk det tråden ble startet for, det må de vel få lov til? Og at noen vil diskutere det også, har de ikke rett til det uten at du skal gjøre det til noe som er totalt uintressant fordi DU mener at det er andre ting som bør diskuteres ?

Du snakker om å holde seg til sak ?

Hvor lang tid tok det deg å flytte saken over på noe DU mente var viktigere ?

Og hvor ofte har ikke du vridd og vrengt på andres innlegg og tillagt de andre meninger enn det som faktisk står i innlegget ?

Skal jeg også svare deg med dobbeltmoral er dobbelt så bra kanskje ?

Det skinner imellom en sånn kvalm nedlatende holdning fra din side om at det eneste riktige er det du mener, at det er egentlig ikke noe poeng i å diskutere med deg.

Blir du knapp for ord, svarer du med "Gjesp" eller liknende.

Nei,det er visst bedre å få lagt seg enn å diskutere med en som tror han er guddommelig !

Du holder deg til 'saken'?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93429-tv2/page/4/#findComment-519772
Del på andre sider

Jeg kan ikke huske å ha sett folk fra USA brenne det amerikanske flagget i USA. Min kjennskap til land og folk sier meg at vedkommende ville ligge tynt an.

Greit, men det illustrerer fremdeles poenget - flaggbrenning er en protest mot et lands politikk, og ikke mot et lands borgere.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93429-tv2/page/4/#findComment-519774
Del på andre sider

Jeg ignorerer ditt vås om "Sør", og repeterer det du ikke kunne svare på:

Jeg skrev: "Du har fremdeles ikke klart å utpeke noe "offer" for flaggbrenning."

Med vennlig hilsen

Du fornekter deg ikke nei.

Jeg svarte ikke på hvem som var offer for Flaggbrenningen fordi det er så innlysende.

Det er amerikanerne, i dette tilfelle stort sett de som bor i Norge, særlig flere bryr seg vel ikke så mye om det.

Noe av poenget som du ikke klarte å se, er det at et flagg er mer enn et lands politikk.

Men igjen er det litt håpløst å diskutere med en person som fremdeles beskriver det som et stykke tøy.

Når du heiser et Hakekors opp i flaggstanga di eller går med det på ryggen av jakka di, så skal jeg tro på at du kun ser flagg som et stykke tøy !

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93429-tv2/page/4/#findComment-519954
Del på andre sider

Annonse

Du fornekter deg ikke nei.

Jeg svarte ikke på hvem som var offer for Flaggbrenningen fordi det er så innlysende.

Det er amerikanerne, i dette tilfelle stort sett de som bor i Norge, særlig flere bryr seg vel ikke så mye om det.

Noe av poenget som du ikke klarte å se, er det at et flagg er mer enn et lands politikk.

Men igjen er det litt håpløst å diskutere med en person som fremdeles beskriver det som et stykke tøy.

Når du heiser et Hakekors opp i flaggstanga di eller går med det på ryggen av jakka di, så skal jeg tro på at du kun ser flagg som et stykke tøy !

Nei, "amerikanerene" i Norge er ikke ofre her. Dette var ikke en ytring mot dem, men mot politikken til administrasjonen i USA.

Resten av våset ditt overser jeg.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93429-tv2/page/4/#findComment-519966
Del på andre sider

Nei, "amerikanerene" i Norge er ikke ofre her. Dette var ikke en ytring mot dem, men mot politikken til administrasjonen i USA.

Resten av våset ditt overser jeg.

Med vennlig hilsen

Akkurat.

Andres innlegg er vås

Det er slike bidrag som gjør at du ikke virker særlig seriøs, du skriver det om andre, men det slår tilbake på deg selv.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93429-tv2/page/4/#findComment-520015
Del på andre sider

Akkurat.

Andres innlegg er vås

Det er slike bidrag som gjør at du ikke virker særlig seriøs, du skriver det om andre, men det slår tilbake på deg selv.

Nei, ikke alle "andres innlegg", men det våset du skriver som ikke har noe med innlegget mitt å gjøre, ei heller saken.

Amerikanerene er ikke ofre, ettersom flaggbrenningen er mot deres administrasjons politikk og ikke mot dem.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93429-tv2/page/4/#findComment-520024
Del på andre sider

Nei, ikke alle "andres innlegg", men det våset du skriver som ikke har noe med innlegget mitt å gjøre, ei heller saken.

Amerikanerene er ikke ofre, ettersom flaggbrenningen er mot deres administrasjons politikk og ikke mot dem.

Med vennlig hilsen

Hovedpoenget mitt har ikke vært å utpeke noen ofre her heller, men jeg kan skjønne at f.eks. etterlatte av 11 september vil kunne føle seg tråkket på. Men i følge deg så er kanskje ikke amerikanske lidelser like mye verdt som andres lidelser ?

Jeg har prøvd å forklare at et flagg er mer enn et stykke tøy og en politisk ytring, men du er ikke videre interessert i andres meninger,og klarer ikke å se ting fra andres side, så det er ikke så mye vits.

Og når jeg skriver om symbolverdien av et flagg, så skriver jeg heller ikke så mye ut ifra hva jeg mener selv. Jeg skriver utifra hva jeg vet mange andre mener.

I utgangspunktet syntes jeg ikke O.J. flaggbrenning var veldigt farlig, i den sammenhengen var det jo helt klart en politisk ytring, men jeg kan skjønne at mange kan føle seg tråkket på om de ikke fikk med seg dette !

At debatter du er med i sporer av til tider p.g.a. at du svarer med "gjesp," kaller andres innlegg useriøse o.l og dermed også blir svart på samme måten, legger du jo opp til selv med din selvgodhet.

Du velger jo selv og bare dra ut enkelte ting av andres innlegg og svarer bare på akkurat det som passer deg, så hvorfor skulle jeg da ta det så veldigt alvorlig at du skrek etter et svar om hvem som var ofre, når det heller ikke var noe jeg mente var et stort poeng i denne saken ?

Du minner meg litt om en bekjent som i påvirket tilstand ikke selv husker hva han har gjort eller sagt tidligere og av og til plutselig oppdager at han har gjort noe feil, men ror etter beste evne, for inrømme det, nei det går ikke an !

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93429-tv2/page/4/#findComment-520068
Del på andre sider

Hovedpoenget mitt har ikke vært å utpeke noen ofre her heller, men jeg kan skjønne at f.eks. etterlatte av 11 september vil kunne føle seg tråkket på. Men i følge deg så er kanskje ikke amerikanske lidelser like mye verdt som andres lidelser ?

Jeg har prøvd å forklare at et flagg er mer enn et stykke tøy og en politisk ytring, men du er ikke videre interessert i andres meninger,og klarer ikke å se ting fra andres side, så det er ikke så mye vits.

Og når jeg skriver om symbolverdien av et flagg, så skriver jeg heller ikke så mye ut ifra hva jeg mener selv. Jeg skriver utifra hva jeg vet mange andre mener.

I utgangspunktet syntes jeg ikke O.J. flaggbrenning var veldigt farlig, i den sammenhengen var det jo helt klart en politisk ytring, men jeg kan skjønne at mange kan føle seg tråkket på om de ikke fikk med seg dette !

At debatter du er med i sporer av til tider p.g.a. at du svarer med "gjesp," kaller andres innlegg useriøse o.l og dermed også blir svart på samme måten, legger du jo opp til selv med din selvgodhet.

Du velger jo selv og bare dra ut enkelte ting av andres innlegg og svarer bare på akkurat det som passer deg, så hvorfor skulle jeg da ta det så veldigt alvorlig at du skrek etter et svar om hvem som var ofre, når det heller ikke var noe jeg mente var et stort poeng i denne saken ?

Du minner meg litt om en bekjent som i påvirket tilstand ikke selv husker hva han har gjort eller sagt tidligere og av og til plutselig oppdager at han har gjort noe feil, men ror etter beste evne, for inrømme det, nei det går ikke an !

Ingen har benektet at folk "identifiserer" seg med flagg, men folk identifiserer seg med alt mulig rart.

Hvis man skulle begrense ytringsfriheten til "hva som muligens kunne plage noen" så ville man knapt kunne åpne munnen.

Tatt i betraktning av at dette var en del av en protest mot en krig som vil drepe tusenvis av uskyldige mennesker, er flaggbrenning en totalt uskyldig aktivitet.

Dine betraktniger om "Sør" er av liten interesse. Forsøk å ta ballen, ikke mannen.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93429-tv2/page/4/#findComment-520122
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...