Goliath Skrevet 15. februar 2003 Skrevet 15. februar 2003 Du er faktisk en av de letteste motdebattantene på DOL - fordi du ikke presenterer saklige argumenter. Å påstå at rasisme ikke rammer individer er en hån mot de 6 millionene jøder som ble drept av folk som også bagatelliserte rasisme. Med vennlig hilsen Jeg bruker kun dine egne argumenter Sør. At du nå forstår at det ikke er hold i dem, får du selv lære deg å takle. Blir litt vel "dumt" å påstå at jeg ikke kommer med saklige argumenter - når det i det store og det hele er dine egne argumenter jeg bruker. Men det har du kanskje ikke evne til selv å forstå Sør...? 0 Siter
Sør Skrevet 15. februar 2003 Skrevet 15. februar 2003 Jeg så du beskrev det som et stykke tøy i mange sammenhenger her, så JA er svaret på ditt spørsmål. Du burde vel heller tenke litt på måten du skriver ting, før du ber andre om å lese bedre ! At du endrer mening og prøver å vri ting til din fordel etterhvert, begynner jo de fleste å se ! Et flagg er fremdeles et stykke tøy. De kan trolig også ansees som "ytringer" for en nasjons politikk. Å bære et flagg blir derfor å støtte nasjonens politikk. Å brenne flagget er å si deg uenig med nasjonens politikk. Når man barbariteten av det man protesterer imot (drap av tusenvis av sivile) er flaggbrenning totalt uskydig. Med vennlig hilsen 0 Siter
Sør Skrevet 15. februar 2003 Skrevet 15. februar 2003 Jeg bruker kun dine egne argumenter Sør. At du nå forstår at det ikke er hold i dem, får du selv lære deg å takle. Blir litt vel "dumt" å påstå at jeg ikke kommer med saklige argumenter - når det i det store og det hele er dine egne argumenter jeg bruker. Men det har du kanskje ikke evne til selv å forstå Sør...? Nei, du bruker ikke mine argumenter. Du tillegger meg argumenter, løgnaktig, som jeg ikke har gitt uttrykk for. Med vennlig hilsen 0 Siter
Zakk Wylde Skrevet 15. februar 2003 Skrevet 15. februar 2003 Et flagg er fremdeles et stykke tøy. De kan trolig også ansees som "ytringer" for en nasjons politikk. Å bære et flagg blir derfor å støtte nasjonens politikk. Å brenne flagget er å si deg uenig med nasjonens politikk. Når man barbariteten av det man protesterer imot (drap av tusenvis av sivile) er flaggbrenning totalt uskydig. Med vennlig hilsen Jeg vet mange ser på det som å være uenig i politikken, men hvorfor ble da de engelskmennene drept i Tyrkia ? Fordi enkelte mener også at ved flaggbrenning tråkker man også på menneskene i landet. Såpass trodde jeg du også visste Sør ! Man kan være uenig i politikken som drives i et land, men fremdeles være stolt av flagget, landet, folket og historien, slik at flaggbrenning er et hån mot alt dette. I O.J. tilfelle, var det et klart svar på hva han mente om politikken i fortbindelse med Irak konflikten, og derfor ble settingen ganske bra og effekten han oppnådde var nok akkurat det han ønsket. MEN, han står i fare for å provosere en hel befolkning ved å gjøre noe sånnt ! 0 Siter
Sør Skrevet 15. februar 2003 Skrevet 15. februar 2003 Jeg vet mange ser på det som å være uenig i politikken, men hvorfor ble da de engelskmennene drept i Tyrkia ? Fordi enkelte mener også at ved flaggbrenning tråkker man også på menneskene i landet. Såpass trodde jeg du også visste Sør ! Man kan være uenig i politikken som drives i et land, men fremdeles være stolt av flagget, landet, folket og historien, slik at flaggbrenning er et hån mot alt dette. I O.J. tilfelle, var det et klart svar på hva han mente om politikken i fortbindelse med Irak konflikten, og derfor ble settingen ganske bra og effekten han oppnådde var nok akkurat det han ønsket. MEN, han står i fare for å provosere en hel befolkning ved å gjøre noe sånnt ! De ble drept fordi noen led av en sykdom som heter nasjonalisme: Nationalism is an infantile disease. It is the measles of mankind. [Albert Einstein] === Vi snakker om flaggbrenning som politisk uttrykk. Det er selvsagt ingen her som "vil brenne borgerene i USA". Med vennlig hilsen 0 Siter
Goliath Skrevet 15. februar 2003 Skrevet 15. februar 2003 Nei, du bruker ikke mine argumenter. Du tillegger meg argumenter, løgnaktig, som jeg ikke har gitt uttrykk for. Med vennlig hilsen "Nei, du bruker ikke mine argumenter. Du tillegger meg argumenter, løgnaktig, som jeg ikke har gitt uttrykk for." For å gi deg det med teskje Sør. Ovennevnte sitat er nettopp det svært mange her på DOL kritiserer deg for å gjøre. Hva kaller man slike som påstår at "alle andre tar feil, og jeg har rett"....? Har du svaret på det, så er du ett hakk nærmere en selvinnsikt Sør. 0 Siter
Zakk Wylde Skrevet 15. februar 2003 Skrevet 15. februar 2003 De ble drept fordi noen led av en sykdom som heter nasjonalisme: Nationalism is an infantile disease. It is the measles of mankind. [Albert Einstein] === Vi snakker om flaggbrenning som politisk uttrykk. Det er selvsagt ingen her som "vil brenne borgerene i USA". Med vennlig hilsen Du skriver :"Fordi noen lider av en sykdom kalt nasjonalisme". Nasjonalisme behøver ikke være så negativt. Selvfølgelig når de dreper andre på grunn av det, er det galt. Men er det noe galt i å være glad i sitt land,sin historie og sitt folk ? Men det var bre enighet om dette blant de tyrkerne og også et par andre nasjonaliteter som var til stede da vi diskuterte dette, om at de som brant deres flagg, skulle drepes. Og slutt med det barnslige tøvet om å brenne folk, det har ingen sammenheng her ! 0 Siter
Sør Skrevet 15. februar 2003 Skrevet 15. februar 2003 Du skriver :"Fordi noen lider av en sykdom kalt nasjonalisme". Nasjonalisme behøver ikke være så negativt. Selvfølgelig når de dreper andre på grunn av det, er det galt. Men er det noe galt i å være glad i sitt land,sin historie og sitt folk ? Men det var bre enighet om dette blant de tyrkerne og også et par andre nasjonaliteter som var til stede da vi diskuterte dette, om at de som brant deres flagg, skulle drepes. Og slutt med det barnslige tøvet om å brenne folk, det har ingen sammenheng her ! Jeg har ikke påstått at det er noe "galt i å være glad i sitt land,sin historie og sitt folk", har jeg vel? Men det er åpenbart noe "galt" hvis folk går av skaftet og dreper folk for å brenne flagg. Med vennlig hilsen 0 Siter
Line Skrevet 15. februar 2003 Skrevet 15. februar 2003 Hei, Greit at OJ ikke er mye gjennomtenkt, men hva er egentlig "problemet" med flaggbrenning generelt? Det er da mye bedre å brenne et stykke tøy, enn å gå til krig med en nasjon? Hvem blir "skadet" i en flagg-brenning? Med vennlig hilsen Hvem spurte om noen argumentasjon på det? Det er et hån for landet, og det er straffbart å brenne flagg. Det er ikke jeg som har skrevet loven, så der får du argumentere med rette vedkommende Ha en fin lørdagskveld! ) 0 Siter
Line Skrevet 15. februar 2003 Skrevet 15. februar 2003 OJ har på ingen måte tabbet seg ut. De som ikke skjønner ironien hans, og nærmest ler seg fordervet så fort han åpner munnen, er det faen ikke mye håp for. Pussig at en del mennesker ikke har den ringeste peiling på ironi og sarkasmer som humor? Flaggbrenning er en dårlig gjennomtenkt form for ironi. Punktum. 0 Siter
Sør Skrevet 15. februar 2003 Skrevet 15. februar 2003 Hvem spurte om noen argumentasjon på det? Det er et hån for landet, og det er straffbart å brenne flagg. Det er ikke jeg som har skrevet loven, så der får du argumentere med rette vedkommende Ha en fin lørdagskveld! ) Hei Line, Men du svarer ikke på deg jeg spør om: hva er "galt" med det (bortsett fra at det er ulovlig)? Hvem blir "skadet"? At det er et "hån for landet" er et heller tynt argument. Med vennlig hilsen 0 Siter
Zakk Wylde Skrevet 15. februar 2003 Skrevet 15. februar 2003 Hei Line, Men du svarer ikke på deg jeg spør om: hva er "galt" med det (bortsett fra at det er ulovlig)? Hvem blir "skadet"? At det er et "hån for landet" er et heller tynt argument. Med vennlig hilsen Ditt argument her var også tynt sør. Og hvem er det som ikke bruker å svare på det det blir spurt om, og vri diskusjoner over på noe annet når man går tom for argumenter ? 0 Siter
Sør Skrevet 15. februar 2003 Skrevet 15. februar 2003 Ditt argument her var også tynt sør. Og hvem er det som ikke bruker å svare på det det blir spurt om, og vri diskusjoner over på noe annet når man går tom for argumenter ? Svar heller på spørsmålene, istedet for å vri diskusjonen over på person. Med vennlig hilsen 0 Siter
Line Skrevet 15. februar 2003 Skrevet 15. februar 2003 Hei Line, Men du svarer ikke på deg jeg spør om: hva er "galt" med det (bortsett fra at det er ulovlig)? Hvem blir "skadet"? At det er et "hån for landet" er et heller tynt argument. Med vennlig hilsen Jeg er ikke i form til å svare heller. Du vet det selv, bare du gidder la være å argumentere Ha en fin kveld! 0 Siter
Gjest look-to-Norway Skrevet 15. februar 2003 Skrevet 15. februar 2003 Du skriver :"Fordi noen lider av en sykdom kalt nasjonalisme". Nasjonalisme behøver ikke være så negativt. Selvfølgelig når de dreper andre på grunn av det, er det galt. Men er det noe galt i å være glad i sitt land,sin historie og sitt folk ? Men det var bre enighet om dette blant de tyrkerne og også et par andre nasjonaliteter som var til stede da vi diskuterte dette, om at de som brant deres flagg, skulle drepes. Og slutt med det barnslige tøvet om å brenne folk, det har ingen sammenheng her ! Det er nok at vi ser til vår egen nasjon, proteksjonismen, egoismen og nasjonalismens "versting" i Europa, så ser vi at nasjonalisme er skadelig og negativt. 0 Siter
Zakk Wylde Skrevet 15. februar 2003 Skrevet 15. februar 2003 Det er nok at vi ser til vår egen nasjon, proteksjonismen, egoismen og nasjonalismens "versting" i Europa, så ser vi at nasjonalisme er skadelig og negativt. Hva begrunner du din påstand om at Norge er versting i Europa på disse områdene ? 0 Siter
Line Skrevet 16. februar 2003 Skrevet 16. februar 2003 Hei Line, Men du svarer ikke på deg jeg spør om: hva er "galt" med det (bortsett fra at det er ulovlig)? Hvem blir "skadet"? At det er et "hån for landet" er et heller tynt argument. Med vennlig hilsen Du som har så gode spørsmål vet vel svaret selv? Jeg har ikke lyst til å svare deg på dette. Man trenger ikke utdype alt bestandig. Sov nå 0 Siter
Goliath Skrevet 16. februar 2003 Skrevet 16. februar 2003 Det er nok at vi ser til vår egen nasjon, proteksjonismen, egoismen og nasjonalismens "versting" i Europa, så ser vi at nasjonalisme er skadelig og negativt. På hvilken måte vil du si at den har skadet landet vårt - la oss si gjennom de siste 100 år? Er det nasjonalismen du vil gi skylden for at det knapt finnes et bedre land å leve i verden over enn akkurat Norge - for det absolutt store flertallet av mennesker her? Eller har du trukket skylappene så langt ned over øra at du knapt ser ut av vinduet på Blitzhuset? 0 Siter
Sør Skrevet 16. februar 2003 Skrevet 16. februar 2003 Du som har så gode spørsmål vet vel svaret selv? Jeg har ikke lyst til å svare deg på dette. Man trenger ikke utdype alt bestandig. Sov nå Det er ikke noe alvorlig "galt" med det, og det er åpenbart at ingen blir skadet. Derfor forstår jeg ikke hvorfor man skulle hisse seg opp over slikt. :-) Med vennlig hilsen 0 Siter
Line Skrevet 16. februar 2003 Skrevet 16. februar 2003 Det er ikke noe alvorlig "galt" med det, og det er åpenbart at ingen blir skadet. Derfor forstår jeg ikke hvorfor man skulle hisse seg opp over slikt. :-) Med vennlig hilsen Hisser meg ikke opp. Har bare min oppdragelse når det gjelder det der, og vet at det er straffbart å brenne flagg. Man kan risikere minst et års fengsel. I didn't make the laws... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.