Gå til innhold

DRITTLEI! kan de ikke snart holde kjeft?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Trinelisa

Ja,det er faktisk irriterende og provoserende å høre på at alle de normale jentene klage over hvor feite dem er.Mye av det kan skyldes presset i samfunnet og i vennegjengen der hvor alle skal være like og ingen skal skille seg ut i det hele tatt.Hvis man bare skiller seg litt ut,så blir man utstøtt fra vennegjengen med en gang.Synes at det er så tråkig at det skal være sånn.

Det er visst svært få i dagens samfunn som tør å være seg selv i frykt for å ikke bli akseptert av andre venner og familie.Dem er svake og faller etter presset fra dem andre.

Har opplevd at det er stadig mange unge jenter som sliter med enormt dårlig selvtillit og har enda ikke funnet sin identitet.Altså hvem er jeg?

Selv er jeg overvektig.Er 1.60cm høy og veier 75kg, og jeg har lært meg å akseptere og godta meg for den jeg er.

Videre så har jeg også vært i dagens klesbutikker for ungdom, og jeg blir rett og slett frustret over at dem bare lager bukser og andre klær i små størrelser.Buksene er nok basert på at jenta skal ha tynne lange bein og ikke noen lår og rompe,og da blir jo vanskelig for dem som har lår og rompe til å få på seg den buksa.

Husker ikke hvilken avis det var,men jeg leste jo et utsagn som stod i avisa for en stund siden fra en produsent som laget bukser fra et bestemt merke.Der kommenterte hun at hun produserte bukser i små størrelser fordi hun ville ikke at kvinner som brukte størrelse 40 i bukser skulle bruke dems klær på grunn av at det var dårlig reklame for deres bedrift.Snakk om å være helt tett i pappen,når dem skriver sånt noe i en avis.

Her om dagen var jeg inne og handlet på et kjøpesenter og da var det tre jenter som var rundt omkring 13-15år som stod rundt og snakket.Hun ene jenta klaget til de to andre venninnene sine over at hun syntes at hun var så feit.Selv så jeg henne tydelig, og hun var en normal jente som slettes ikke var feit i det hele tatt.

Har også hørt at dem har begynt å ta opp temaet spiseforstyrrelser og slanking rundt om på skolene nå,noe som dem ikke gjorde noe særlig da jeg gikk på ungdomsskolen.

Nei,er enig med deg at samfunnet har blitt helt crazy!

happy1365380345

Helt enig!! Det finnes viktigere ting her i verden, og dessuten bør de være takknemlige over at de i det hele tatt har kjøtt på kroppen i motsetning til de som knapt får mat.

Er det virkelig slik at gutter digger radmagre jenter?

Det er ikke min erfaring i det hele tatt.

Jeg tror mye mer på at dette er en påvirkning som kommer fra helt andre (f.eks via media).

Det samme gjelder jo brystforstørrelse. Menn jeg snakker med sier at de foretrekker "ekte" varer og ikke kjempedigre ballonger på frontpartiet.

Jeg tror faktisk jenter konkurrerer mere med hverandre for å bli godtatt.

Eller er jeg helt på bærtur?

Annonse

Gjest Trinelisa

Er det virkelig slik at gutter digger radmagre jenter?

Det er ikke min erfaring i det hele tatt.

Jeg tror mye mer på at dette er en påvirkning som kommer fra helt andre (f.eks via media).

Det samme gjelder jo brystforstørrelse. Menn jeg snakker med sier at de foretrekker "ekte" varer og ikke kjempedigre ballonger på frontpartiet.

Jeg tror faktisk jenter konkurrerer mere med hverandre for å bli godtatt.

Eller er jeg helt på bærtur?

Tror faktisk at du har et poeng der.Altså at jentene blir veldig lett påvirket av hverandres utseende,og gjør alt for å bli akseptert og godtatt i vennegjengen..

Ser et kanskje eksempel på det her:

http://forum.doktoronline.no/forum/bin/index.wa?ForumId=14

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...