Mistera Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Jeg med min gjeld ser på alle muligheter, men det er ikke alle muligheter som er like gunstige... Derfor surfet jeg nettet litt og text tv og fant noen som kansje kunne hjelpe meg!?! Men så ble jeg meeeeget beteknkt av en telefon jeg fikk i går morres.... Dette firmaet driver med gjeldsoffre og det du gjør er å sende over ALLE inkasso sakene til dem, også oppretter du en konto hos dem som du setter inn et visst beløp på i månden, så betaler dette firmaet regningene dine og de ringer også til kreditorene dine og får gunstige avtaler og kutt av gebyrer o.l Ergo så slipper du mer med inkassobyråene å gjøre.... Har gått og tenkt på dette en stund, da jeg i fortvilelse ikke vet hvordan jeg skal bli kvitt gammel gjeld... Tenkte jeg skulle høre med sosialkontoret om dette er lurt osv... har skjekket firmaet i br.sundreg og fant at det stod der under en annen bedrift... Så fikk jeg denne telefonen i går morres da.... som gav meg superstuss... Hun dama som var på tråden lurte på om jeg hadde tenkt tilå bruke dem og om jeg hadde bestemt meg for hvor mye jeg ville sette inn hver måned osv... Da jeg sa at jeg ville skjekke opp diverse før jeg gjikk videre med det begynnte damen... om jeg ville under sosialsystemet så gjikk jeg til ondskapen selv,og da kunne jeg ikke regne med å få betalt regningene mine også lurte hun på om jeg i det hele tatt hadde planer om å betale regningene mine (ehee... Planer ja, men penger nei) Dama blei sur og tverr i telefonen og sa jeg måtte ringe når jeg hadde bestemt meg..... Jeg tror ikke jeg ringer, men er redd en mulighet går fra meg om dette firmaet er seriøst... Vil ha alle muligheter opne da alt jeg gjør gjør jeg i et desperat forsøk etter å bli gjeldsfri!!! Noen med erfaringer, både positive og negative, Please:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93500-noen-som-har-kjennskap-til/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
terningkast6 Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Dette hørtes ikke helt stuerent ut. De tjener seg sikkert søkkrike på gjeldsofre som deg. Oppsøk heller sosialkontoret for økonomisk rådgivning. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93500-noen-som-har-kjennskap-til/#findComment-519549 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Søk på nettet etter firmaet aller først og se hva du finner der. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93500-noen-som-har-kjennskap-til/#findComment-519551 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lottemor1365380387 Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Ta heller kontakt med namsmannen i din kommune og søk om gjeldsannering isteden hvis du har mye gjeld. Vil vell ikke råde deg til å bruke slike firmaer til slikt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93500-noen-som-har-kjennskap-til/#findComment-519584 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikki Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 De skal vel helt sikkert ha betalt for å gjøre jobben for deg, noe som vel medfører at gjelden koster deg ennå mer? Du kan f.eks. ta kontakt med sosialkontoret - de kan hjelpe deg med rådgivning og i enkelte tilfeller hjelper de også til med å snakke med kreditorer for å få satt opp nedbetalingsplaner. Jeg tror jeg ville prøvd mye før jeg betalte noen for å ordne opp i gjelda mi. Vær litt aktiv selv og ring rundt. Ta kontakt med banken og be om hjelp til å få oversikt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93500-noen-som-har-kjennskap-til/#findComment-519588 Del på andre sider Flere delingsvalg…
molli Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Her ringer det en del varselklokker i mitt hode iallefall! Det lukter ugler i mosen lang vei. Dette firmaet gjør garantert ikke den jobben gratis for deg heller! Tipper du alt i alt kommer mye dyrere ut av det hele. Ta heller kontakt med sosialkontoret eller trygdekontoret der du bor, og be om en samtale for økonomisk rådgivning. Mitt råd er iallefall, IKKE gi det firmaet så mye som et rødt øre, prøv heller å rydde opp selv. Det er dessuten også det som gir best respons fra kreditorer. Folk som ikke engang gidder å ringe eller skrive sjøl, får generelt dårligere repons fra det firmaet der jeg jobber, iallefall. Det er noe med det å vise vilje og ønske om å rydde opp og betale for seg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93500-noen-som-har-kjennskap-til/#findComment-519646 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mistera Skrevet 15. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2003 Dette hørtes ikke helt stuerent ut. De tjener seg sikkert søkkrike på gjeldsofre som deg. Oppsøk heller sosialkontoret for økonomisk rådgivning. Joda sosialkontoret har jeg kontakt med, også inkassobyråene.... Men det er så sinnsykt vanskelig å få igang noen avtale med dem... Dette har jeg prøvd i tide og utide for å si det slik... Det som er problemet mitt er at de få kronene jeg får i trygd i månden er så tynet at jeg ikke greier å betale på mer. Dette skjønner ikke innkasso byråene og sier jamen 200 i månden klarer du jo, og når jeg sier at det ikke er mulig så sier de joda det går da fint ikke sant... Man skal jo også ha penger til mat, dette skjønner ikke de, sosialkontoret tar ikke hensyn til regninger, og slik som tilstanden er nå så lever jeg på 500 i underskudd hver måned... Har sendt lønslipp,oversikter og diverse til inkassobyråene men de sier fortsatt at jeg godt kunne klare 200 i månden, de skal ha to hundre så skal noen andre ha 200 osv... Har også vært i kontakt med namsmannen og han rådet meg til å ikke bruke den ENE sjansen man får i livet til å få gjeldssonering på desse (joda regningene er teite, og unødvendige men de ligger bare så sinnsykt langt tilbake i tid, har vært på attføring siden 98) Har ikke lån i banken, og har fått klar beskjed om at de(banken) ikke er noe sosialkontor!!! Skal nok komme meg helskinna ut av denne situasjonen også.... Er bare så uendelig lei ALLE krafttakene, vil heller bruke tida på å bygge meg opp ogjen som menneske og det er ikke enkelt når angsten for å ta telefonen pga regninger.... Fikk også en telefon fra Lindorff igår på strømregningen som har ligget på sosialen siden jeg fikk den, med vedtak om å bli betalt... (har vedtak på strøm) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93500-noen-som-har-kjennskap-til/#findComment-519647 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kari...ann Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Joda sosialkontoret har jeg kontakt med, også inkassobyråene.... Men det er så sinnsykt vanskelig å få igang noen avtale med dem... Dette har jeg prøvd i tide og utide for å si det slik... Det som er problemet mitt er at de få kronene jeg får i trygd i månden er så tynet at jeg ikke greier å betale på mer. Dette skjønner ikke innkasso byråene og sier jamen 200 i månden klarer du jo, og når jeg sier at det ikke er mulig så sier de joda det går da fint ikke sant... Man skal jo også ha penger til mat, dette skjønner ikke de, sosialkontoret tar ikke hensyn til regninger, og slik som tilstanden er nå så lever jeg på 500 i underskudd hver måned... Har sendt lønslipp,oversikter og diverse til inkassobyråene men de sier fortsatt at jeg godt kunne klare 200 i månden, de skal ha to hundre så skal noen andre ha 200 osv... Har også vært i kontakt med namsmannen og han rådet meg til å ikke bruke den ENE sjansen man får i livet til å få gjeldssonering på desse (joda regningene er teite, og unødvendige men de ligger bare så sinnsykt langt tilbake i tid, har vært på attføring siden 98) Har ikke lån i banken, og har fått klar beskjed om at de(banken) ikke er noe sosialkontor!!! Skal nok komme meg helskinna ut av denne situasjonen også.... Er bare så uendelig lei ALLE krafttakene, vil heller bruke tida på å bygge meg opp ogjen som menneske og det er ikke enkelt når angsten for å ta telefonen pga regninger.... Fikk også en telefon fra Lindorff igår på strømregningen som har ligget på sosialen siden jeg fikk den, med vedtak om å bli betalt... (har vedtak på strøm) Det firmaet er helt klart lureri.. ikke bruk dem. ikke la deg lure til enda mere gjeld. Hva kan inkoassobyråene gjøre deg?? drepe deg? nope..' Ta kontakt med namsmann og få gjeldsordning det er det lureste. Jeg har ordna det og det funker helt fint. I løpet av den tiden man er i gjeldsordning( 5år) må man ikke ha inkassoer... Husk man får en sjangse til å ordne opp i livet gjennom namsmann og gjeldsordning så det er lurt og bruke den fornuftig:O) Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93500-noen-som-har-kjennskap-til/#findComment-519773 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest poo Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Ta heller kontakt med namsmannen i din kommune og søk om gjeldsannering isteden hvis du har mye gjeld. Vil vell ikke råde deg til å bruke slike firmaer til slikt. Hva er gjeldsannering? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93500-noen-som-har-kjennskap-til/#findComment-519860 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mistera Skrevet 16. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2003 Det firmaet er helt klart lureri.. ikke bruk dem. ikke la deg lure til enda mere gjeld. Hva kan inkoassobyråene gjøre deg?? drepe deg? nope..' Ta kontakt med namsmann og få gjeldsordning det er det lureste. Jeg har ordna det og det funker helt fint. I løpet av den tiden man er i gjeldsordning( 5år) må man ikke ha inkassoer... Husk man får en sjangse til å ordne opp i livet gjennom namsmann og gjeldsordning så det er lurt og bruke den fornuftig:O) Lykke til Visst du leste innlegget mitt over, så ser du at jeg har gjort det som kan gjørest. Namsmannen har tydelig advart meg mot å bruke den sjansen man får EN GANG I LIVET nå menst jeg ennå er så ung, da jeg kan komme til å få bruk for det senere (når jeg sitter med 15 unger og et digert hus, mannen har stukket av og gjelda er på flerer millioner...satt på spissen) Dette var hans råd da.... Det er veeeldig utpsykende å ikke kunne få fred på hverdagene når inkassobyråer ringer og plager deg, når du har sendt gjenntatte brev, fått avslag osv.... Jeg har hele denne tiden jeg har gått på attføring hatt kontakt med inkassobyråene, pr brev og telefon, fått fryst litt renter her og der osv... Så jeg er ikke en av de som bare driter i å ha kontakt, og jeg har gjenntatte ganger påpekt ovenfor dem at jeg er villig til å gjøre opp men med hva.... Når statensinnkrev har trekk på trygda på flere hundre kroner i 14 dagene, og jeg betaler de få regningene jeg kan i månden... som husl, strøm (som jeg endelig har fått sosseen til å betale også gjør dem det ikke) mat ol... Kan bare fått sagt at det jeg bruker penger på er kun til fornuftige ting som man bare MÅ ha hver måned og sitter igjen med -500 på konto... Og da er ikke astma medisin og "lykkepiller" med regnet så det kommer i tillegg.... Lykkepillene måtte jeg slutte med da jeg ikke har råd til å gå på medisin, Astma sprayen må prioroteres visst ikke kan jeg ikke bevege meg og må ligge å hive etter pusten... ALLE muligheter må vurderes! Også de som virker useriøse når man er så desperat som meg... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93500-noen-som-har-kjennskap-til/#findComment-520163 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lottemor1365380387 Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Hva er gjeldsannering? Det er noe man kan søke namsmannen i sin kommune om. Det vil si at man kan søke om å bli kvitt sin gjeld ved å betale det en kan i ca 5 år og etter det starter man på 0 igjen. Det er spesielle kriterier for å få dette. Søk om dette på yahoo så får du sikkert en bedre forklaring en det jeg kan gi deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93500-noen-som-har-kjennskap-til/#findComment-520198 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.