Gå til innhold

USA vil bruke forbudte våpen

Anbefalte innlegg

"USAs forsvarsminister Donald Rumsfeld opplyste tidligere i måneden at amerikanske styrker planlegger å bruke «ikke-dødelige» biokjemiske våpen under en invasjon av Irak.

[...]

- Det ville være helt skandaløst om de gjorde dette. Denne krigen mot Irak er jo for å forhindre bruk av slike våpen, ikke for å bruke dem, sier Hay.

Kilde: http://www.dagbladet.no/nyheter/2003/02/16/361672.html

Dette begynner å bli tragi-komisk.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93536-usa-vil-bruke-forbudte-v%C3%A5pen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Nei, men han kan heller ikke bevise at han ikke har kjemiske våpen! ;-)

Med vennlig hilsen

Nå er ikke jeg noen ekspert på mannen i månen, men så vidt jeg vet så har han aldri brukt biologiske våpen på månebefolkningen, og han har ikke vist tegn til å hate enkelte så sterkt at han i framtiden kan finne på å bruke slike våpen for å drepe flest mulig mennesker.

Det har mannen i Irak gjort, og faren er vel til stede for at denne mannen i besittelse av masseødeleggelsesvåpen, er i stand til å bruke det mot sine fiender; f.eks. USA.

Jeg ser for øvrig ironien i å bruke masseødleggelsesvåpen i en krig mot masseødleggelsesvåpen :)

Annonse

Hei,

Det er tragisk og lite komisk. Man sier blandt annet i beskrivelser av Hussein at han er den første som har brukt kjemiske stridsmidler mot sitt eget folk. Nå kan det selvsagt diskuteres hvorvidt kurdere er å anse som Husseins folk, men like intreressant er det at kjemiske stridsmidler selvsagt har vært benyttet tidligere, deriblandt av USA.

Derfor er det slett ingen "hot potato" at slike våpen igjen kan benyttes av "verdenspolitiet".

Bush er i dag fremste talsmann for en nasjon som har urettferdig krig og bruk av ulovlige stridsmidler som fremste virkemidler for å befeste sin maktposisjon.

Med vennlig hilsen,

happy1365380345

Nå er ikke jeg noen ekspert på mannen i månen, men så vidt jeg vet så har han aldri brukt biologiske våpen på månebefolkningen, og han har ikke vist tegn til å hate enkelte så sterkt at han i framtiden kan finne på å bruke slike våpen for å drepe flest mulig mennesker.

Det har mannen i Irak gjort, og faren er vel til stede for at denne mannen i besittelse av masseødeleggelsesvåpen, er i stand til å bruke det mot sine fiender; f.eks. USA.

Jeg ser for øvrig ironien i å bruke masseødleggelsesvåpen i en krig mot masseødleggelsesvåpen :)

Mannen på månen er i hvertfall ikke muslim - da hadde han vært ferdig for lengst (og det i all stillhet)

Ikke-dødelige gasser kan vel ikke sammenlignes med stridsgasser. Har du sett hva f.eks. VX gjør med et menneske?

Dersom USA bruker beroligende gasser så betyr det færre drepte. Men det er vel slik at uansett hva USA gjør så er det galt?

Annonse

Ikke-dødelige gasser kan vel ikke sammenlignes med stridsgasser. Har du sett hva f.eks. VX gjør med et menneske?

Dersom USA bruker beroligende gasser så betyr det færre drepte. Men det er vel slik at uansett hva USA gjør så er det galt?

Hei,

USA vil bryte internasjonale traktater, og da mister man automatisk enhver rett til å kritisere andre som også vil bryte internasjonale traktater.

Saddam er jo nettopp anklaget for å gjøre nettopp dette.

Med vennlig hilsen

Hei,

USA vil bryte internasjonale traktater, og da mister man automatisk enhver rett til å kritisere andre som også vil bryte internasjonale traktater.

Saddam er jo nettopp anklaget for å gjøre nettopp dette.

Med vennlig hilsen

Hvilke internasjonale traktarer er du snakker om?

Stridsgasser og de gassene USA vurdere å bruke er to forskjellige ting.

Berogligende gasser brukes ofte, bl.a. av politiet ved gisselsituasjoner.

Er det bedre at masse sivile og militære blir drept?

Også i Norge kan en bruke tåregass. Kanskje vi burde gått over til å skyte med skarpt?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...