Gå til innhold

Gærne mennesker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 132
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

44

• SierDuDet

38

• shandy

7

• huufsa

6

Mest aktive i denne tråden

Gapskratter, unnskyld Molli, men filmen startet kl 08,59

:-)

Hvilken film?

Jeg snakker om slåsskampen mellom Sør og SDD, fordi SDD sa fy-ordet....(om hudfarge).

Men det kan være det samma, for jeg ser nå at innlegget var fra i går uansett :-)

Hvilken film?

Jeg snakker om slåsskampen mellom Sør og SDD, fordi SDD sa fy-ordet....(om hudfarge).

Men det kan være det samma, for jeg ser nå at innlegget var fra i går uansett :-)

Jeg skjønte du mente SierDuDet vs sør, og valgte bare å kalle det en film(forestilling) siden du tenkte å benke deg til med popcorn :-)

Annonse

"Du må selvsagt gjerne forklare nøyaktig hvorfor Ali skal holdes ansvarlig for hva Ahmed har gjort?"

Jeg har aldri sagt at andre skal straffes for det en annen gjør.

"Eller vil du også holdes ansvarlig for hva Viggo Kristiansen har gjort?"

Jeg holder ikke Ali ansvarlig for noe han ikke har gjort, så jeg ser ikke relevansen her.

Dersom det er sånn at det i sameland er svært høy hyppighet av selvmord, så mener jeg at man her bør se litt på hva det kommer av, samt sette inn tiltak for å gjøre noe med dette.

På samme måte mener jeg at man bør sette inn tiltak når man ser at det i en gruppe av befolkningen, f.eks. blant "ikke opprinnelige nordmenn", blir begått mer vold enn i andre grupper.

Jeg ser ikke hva som er diskriminerende i dette, og jeg tviler på at Jante fra Finmark synes det er nedverdigende at tiltak blir satt inn for å hindre hans kammerater å begå selvmord, selv om han selv ikke er en selvmordskandidat.

Oisann!!

Nå har jeg sittet her og lest alle innleggene deres, og plutselig dukket det opp et land jeg ikke helt vet hvor ligger.(er ellers ganske sterk i geografi) Sameland! Hvor er det??

Hei,

Nok, både fra Norge (familie var spesiallærer for fremmedspråklige), fra norskopplæring i Norge, og fra skolesystemet i diverse utland.

Hva med deg?

Med vennlig hilsen

"Nok, både fra Norge (familie var spesiallærer for fremmedspråklige), fra norskopplæring i Norge, og fra skolesystemet i diverse utland."

Istedenfor at familie var spesiallærer for fremmedspråklige kan jeg sette meg selv. Flyttet til Norge som voksen og er mor til barn som begynte på norsk skole uten noen kunnskap til norsk. Har pedagogisk utdannelse fra fire land og har erfaring som lærer fra tre. Har utdannelse som spesialpedagog med hovedoppgave og spesialisering i minoritetsgrupper.

"Nok, både fra Norge (familie var spesiallærer for fremmedspråklige), fra norskopplæring i Norge, og fra skolesystemet i diverse utland."

Istedenfor at familie var spesiallærer for fremmedspråklige kan jeg sette meg selv. Flyttet til Norge som voksen og er mor til barn som begynte på norsk skole uten noen kunnskap til norsk. Har pedagogisk utdannelse fra fire land og har erfaring som lærer fra tre. Har utdannelse som spesialpedagog med hovedoppgave og spesialisering i minoritetsgrupper.

Flott.

Med vennlig hilsen

For det første har eg ikkje sagt at det gjev han rett til å drepe. Sjølvsagt ikkje. Eg peiker berre på at det går an å sjå andre årsaker til at det tiltar for ein del asylsøkjarar. Kjelda til problemløysing og tilgjeving er å skjøna kvifor ting skjer. Det gjer det mogleg både å leva med at det skjer, og det gjev ein sjans til å rette på det som er feil.

Du vil senda dei ut, Shandy, men kor hen vil du senda dei?

Det er eit kjempeproblem med kriminaliteten blant personar med framandkulturell bakgrunn, det er det ingen som helst tvil om. Vi må kunne løysa problemet her i Noreg likevel, og ikkje berre senda dei tilbake til Tyskland f.eks, og la dei ordne problema.

Jeg gikk ut fra det første innlegget ditt hvor du sier du kan forstå at en person tilter, fordi konsekvensene er nada/null allikevel.

Men hva har han å vinne?, og etter hva jeg fikk med meg på nyhetene sa de på asylmottaket at han var en stille og grei gutt, men hadde virket litt trist i det siste. Burde de ikke ha reagert da? Det er sånne små tegn som viser at noe er galt og som fagfolk og bedrevitere burde oppfatte som faresignal, - og prøve å gjøre noe med.

Det er helt klart et desperat rop om hjelp, for å bli sett og hørt, men hvorfor i all verden skal dette gå utover totalt uskyldige mennesker - som denne buss-sjåføren? Det kunne jo også gått langt verre om ikke denne hadde opptrådd så bra som han gjorde oppi hele tragedien.

Det virker på en måte planlagt spør du meg, som en tikkende bombe - hvem skal det gå utover tro, for ellers ville vel ikke etioperen gått rundt med kniv, eller er det vanlig det også? Han skulle vel neppe til skogen å spikke.

Tilte?, Planlagt sådan - over lengre tid, isåfall, og jeg har ingen forståelse for en slik handling. Syntes bare synd på de som sitter igjen med tapet av mann og far.

Å hva skjer nå tror du. Fengsel i norge - lukket avdeling. Reneste hotelloppholdet, og enda større sjans for å få bli i norge (kanskje). Galskap.

Oisann!!

Nå har jeg sittet her og lest alle innleggene deres, og plutselig dukket det opp et land jeg ikke helt vet hvor ligger.(er ellers ganske sterk i geografi) Sameland! Hvor er det??

Vet du ikke det? Det er en gammel (samisk) betegnelse på det området på nordkalotten som samene i Russland, Finland, Sverige og Norge har betraktet som sitt.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...