Gå til innhold

selvsagt en utlending ja...

Anbefalte innlegg

Gjest blir så forbanna

Jeg blir så forbanna !!!!!! Huff jeg må bare innrømme at jeg blir mer og MER rasist, spark de til helvete ut av landet vårt !!!!!

De burde blitt sendt med første fly til hjemlandet sitt, for så at de fikk ta saken å fengsle han der !!!!! I tillegg til at de dreper våre landsmenn, så er det faen i meg vi som må betale både rettsaker og fengselsopphold !!!!!

Fortsetter under...

Det er nå stor forskjell på å tenke at vedkommende er mørkudet eller er asylsøsker.

Jeg mener, - det har vel ikke noe med HUDFARGE å gjøre -men mer om de traumer en som søker asyl har gjennomgått. I dag, er det tilfeldigvis folk fra land hvor det er flest med mørkere hud som søker asyl, -det kunne like godt vært fra et "hvitt land" en annen gang.

Så å snakke farge/rase - jo, DET er rasisme.

Jeg blir så forbanna !!!!!! Huff jeg må bare innrømme at jeg blir mer og MER rasist, spark de til helvete ut av landet vårt !!!!!

De burde blitt sendt med første fly til hjemlandet sitt, for så at de fikk ta saken å fengsle han der !!!!! I tillegg til at de dreper våre landsmenn, så er det faen i meg vi som må betale både rettsaker og fengselsopphold !!!!!

Han har ikke gjort noe ulovlig i hjemlandet, og kan derfor verken rettsforfølges eller fengsles der.

Med vennlig hilsen

"Heller gi opphold til ti som ikke "trenger" det (=ikke blir drept ved retur til hjemland) enn å sende ut en som virkelig trenger å være her."

Ja - det er bedre at de tar livet av noen i Norge i stedet....?

"Desverre" er det svært få av de som faktisk får positivt svar på asylsøknaden som faktisk er reelt truet i det landet de kommer fra.

Statistikken på deres ferieturer til hjemlandet viser dette så alt for tydelig.

Og det som er svært leit med det, er at vi derfor ikke er i stand til å ta vare på de som virkelig trenger det - og fortjener det.

ps:En asylsøker er i hvert fall ingen nordmann....enda

Du skriver: "Statistikken på deres ferieturer til hjemlandet viser dette så alt for tydelig."

Forklar hva *andres* "ferieturer i hjemlandet" har av relevans for denne personens asylsøknad...

Eller er det at "begge hadde svart hud" som er relevant her?

Med vennlig hilsen

Er han strafferetslig tilregnelig så synes jeg det er leit at han kanskje får sone i et norskt fengsel.

For problemet er at en straff i et norsk fengsel ikke vil oppleves som en straff av den type straff denne personen har gjort seg fortjent til.

Men Viggo Kristiansens voldtekt og drap av to jenter var såpass "greit" at han får sone i norsk fengsel?

Med vennlig hilsen

Annonse

Hvor utrolig lite er dte du vet om jus ?

"kan ikke rettsforfølges der"...Er det ment som en spøk ?

Med unntak av folkemord, pedofili og muligvis et par andre ting kan en person ikke stilles for retten i land X for noe som er begått i land Y.

*klipper ut i papp*

Med vennlig hilsen

Med unntak av folkemord, pedofili og muligvis et par andre ting kan en person ikke stilles for retten i land X for noe som er begått i land Y.

*klipper ut i papp*

Med vennlig hilsen

Sludder, vissvass og pølsevev.

Et lang lang rekke lover gjelder for et lands innbyggere totalt uavhengig av hvor forbrytelsen er begått.

Mord er SELVSAGT et av disse.

Hvis du er seriøstinteressert i å oppdatere dine feilantagelser, kan du f.eks ta et besøk på http://www.lovdata.no

(må nesten le. pedofili forbudt, men mord OK ) LOL

Gjest klokkeren

Men Viggo Kristiansens voldtekt og drap av to jenter var såpass "greit" at han får sone i norsk fengsel?

Med vennlig hilsen

Viggo har norsk statsborgerskap, dessverre, så han får vi ikke sendt noe sted.

Forøvrig tror jeg han ville fått verre straff hvis han hadde blitt sluppet ut nå..

Alle i Norge vet jo hvordan han ser ut, så han ville vel ikke fått leve særlig lenge..

Min mening er iallefall (selv om det er helt utenfor denne debatten) at det er personens holdninger/kultur/religion som gjør at noen misliker utlendinger (og da mener jeg ikke en fra Sverige..)

At store folkegrupper med totalt forskjellig syn på religion, lov og rett, barneoppdragelse, kvinnefrigjøring osv. kan leve sammen i fred og ro er dessverre utopi.

Og noe bra må vi da få til her i vesten siden det i våre land er fredeligere og stort sett med høy levestandard/ lav dødelighet.

Vet at mange vil tolke det rasistisk, men det får nå så være. Klarer man ikke å oppføre seg i et land man er invitert til, får man reise hjem. Er de reelle asylsøkere vil de sikkert klare å holde seg på rett side av loven hvis de vet at straffen er utvisning.

Annonse

Det er forskjell på teori og praksis, skjønner jeg?

Det er nettopp når du forventer at det var en med mørk hud som hadde utført handlingen, at du er rasistisk!

"Det er nettopp når du forventer at det var en med mørk hud som hadde utført handlingen, at du er rasistisk!"

Med din logikk så er man mannehater dersom man ser at noen har ranet en bank, og man automatisk går utifra at den maskerte raneren var mann.

Det er også noe som heter sunn fornuft. Ser man at enkelte handlinger er sterkt overrepresentert blant en viss gruppe, så vil man til slutt - når den gitte gjerningen finner sted - gå ut fra at gjerningsmannen igjen var "ikke opprinnelig nordmann".

Du skriver: "Statistikken på deres ferieturer til hjemlandet viser dette så alt for tydelig."

Forklar hva *andres* "ferieturer i hjemlandet" har av relevans for denne personens asylsøknad...

Eller er det at "begge hadde svart hud" som er relevant her?

Med vennlig hilsen

Er du helt i tåka Sør?

Jeg svarte på dette: "Heller gi opphold til ti som ikke "trenger" det (=ikke blir drept ved retur til hjemland) enn å sende ut en som virkelig trenger å være her."

Hvis du skal blande deg inn i en deltråd, så får du i hvert fall forsøke å holde deg til saken - og ikke minst sette deg inn i hva det kommenteres/svares på....

Med vennlig hilsen

Jeg svarer som deg jeg Sør...*gjesp*

Stort annet er det vel ikke å svare til en som så totalt skyter skivebom som du gjør.

Hold deg til saken du, så skal jeg gjøre det samme.

Er du helt i tåka Sør?

Jeg svarte på dette: "Heller gi opphold til ti som ikke "trenger" det (=ikke blir drept ved retur til hjemland) enn å sende ut en som virkelig trenger å være her."

Hvis du skal blande deg inn i en deltråd, så får du i hvert fall forsøke å holde deg til saken - og ikke minst sette deg inn i hva det kommenteres/svares på....

Igjen et eksempel på at du henger ut Ali for det Ahmed har gjort.

Med vennlig hilsen

Det er det overhode ikke.

Men det er et godt eksempel på at du nok en gang ikke har forstått problemstillingen i det som diskuteres.

At *andre* asylsøkere (inkl. fra andre land) reiser "hjem", angår da ikke en asylsøker som IKKE har reist hjem!

Med vennlig hilsen

At *andre* asylsøkere (inkl. fra andre land) reiser "hjem", angår da ikke en asylsøker som IKKE har reist hjem!

Med vennlig hilsen

Det har du for så vidt rett i.

Men det var dewey's generelle uttalelser jeg kommenterte, og det angår det konkrete utsagnet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...