Gå til innhold

når arbeidstaker blir syk..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er du syk mer enn 3 dager så må det sykemelding til...

Varsl heller at du vil bruke 3 dagersen for å si det slik...

Du vet jo hvor syk du er, og vet du at du er så syk at du blir borte en uke eller flere dager enn 3....

Så gå til legen...

Gjest Pricilla

I teorien ja! Men hvis du snakker med sjefen din og sier at du regner med at du blir borte i hvert fall to dager, så trenger du ikke det. Er du skikkelig forskjøla så veit du at du blir borte minst to dager, da kan du si det og si at du ringer dag 3 avt. for å si hvordan det ligger an.

Det Mistera sier her er ikke helt riktig for alle arbeidstakere. Ikke hvis du jobber i en IA-bedrift, da har du totalt 24 egenmeldingsdager, hvor du kan være borte i 8 dager i strekk (med helgedagene) uten sykemelding. Etter 8 dager må du har sykemelding.

Jeg ringer alltid hver morgen jeg ikke skal på jobb, for jeg pleier å vente til morningen med å se an formen om jeg skal gå eller ikke.

Men ellers kan man si i fra på forhånd hvor lenge man tror man blir borte, og ringe den dagen du har sagt at du kanskje kommer.. Hvis du ikke kommer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...