Gå til innhold

Gjøre om hardisk fra 32 til 16...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

16 bit er raskere enn 32 bits FAT på små disker. På større disker vil sektorene bli for store. Enkelt sagt. Og mange små filer vil fylle opp mer plass enn nødvendig.

DOS: støtte for store dsiker ? J/N i fdisk, ja gir 32 bit og nei gir 16 bit FAT. En gang hadde vi 8 bits også :-) den hadde begrensning på 32 MB, og større partisjoner var ikke mulig.

Bruk 32 bit på disker større enn 500 MB, og NTFS på disker større enn f eks 40-50 GB.

Takk for svar og informasjon begge to.

Har hørt delte meninger om hva som bør gjøres. Problemet mitt er at win.98 cd`n ikke virker på stasjon c pga. at den er fat32. Derfor ville jeg gjøre om denne.

Derfor mitt spørsmål...kan jeg gjøre om bare stasjon c...eller må hele maskinen behandles?

Takk for nye svar :)

Takk for svar og informasjon begge to.

Har hørt delte meninger om hva som bør gjøres. Problemet mitt er at win.98 cd`n ikke virker på stasjon c pga. at den er fat32. Derfor ville jeg gjøre om denne.

Derfor mitt spørsmål...kan jeg gjøre om bare stasjon c...eller må hele maskinen behandles?

Takk for nye svar :)

Du trenger bare å omformatere en partisjon av gangen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...