Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, den var enkel. Du ender jo opp med samme svaret uansett. Det Med den måten man regner seg frem til vil det bli samme svar, ergo også samme symbol. F.eks:

99: 9+9= 18, 99-18 =81

98: 9+8= 17, 98-17 =81

97: 9+7= 16, 97-16 =81

Du vil her ende opp med 81 uansett. Da har du begrenset det til noen få resultater, disse har samme symbol.

Gjest mmmmiills

Nei, den var enkel. Du ender jo opp med samme svaret uansett. Det Med den måten man regner seg frem til vil det bli samme svar, ergo også samme symbol. F.eks:

Du vil her ende opp med 81 uansett. Da har du begrenset det til noen få resultater, disse har samme symbol.

eh... jeg fikk 37?

Prøvde tre forskjellige alternativer, endte opp med tre forskjellige symbol. Alle stemte. Skjønner ingenting jeg

Annonse

Jammen jeg fikk forskjellige symboler hver gang, ikke bare samme symbol. Men det var akkurat det symbolet jeg tenkte på...

Jeg får forskjellig symbol hver gang, og får riktig svar også. Hvorfor det da?!

Hvordan forklarer du da at jeg har tre like symboler som svar etter hverandre og alle har kommet opp riktig som samme symbol?

Kanskje fordi den velger et tilfeldig symbol når den skal bytte og da tilfeldigvis velger det samme tre ganger på rad. Det er en veldig enkel løsning på problemet, og hvis du bare studerer det lenge nok ser du det selv. Det er bare enkelte av tallene som er mulige løsninger og disse tallene har alltid samme symbol. Disse er 81, 72, 63, 54, 45, 36, 27, 18, 9 og 0.

Annonse

Hvordan forklarer du da at jeg har tre like symboler som svar etter hverandre og alle har kommet opp riktig som samme symbol?

Symbolene skifter hver gang. Hvis du regner riktig, vil alle tallene du kommer frem til være delelig på 9. F.eks. 45, 54, 63, 72 osv. Alle tallene i rekken av symboler som er delelig på 9 har samme tegn. Så det er egentlig bare ett symbol som er mulig å komme frem til for hver omgang, og det er derfor nettopp dette symbolet vises.

Kanskje fordi den velger et tilfeldig symbol når den skal bytte og da tilfeldigvis velger det samme tre ganger på rad. Det er en veldig enkel løsning på problemet, og hvis du bare studerer det lenge nok ser du det selv. Det er bare enkelte av tallene som er mulige løsninger og disse tallene har alltid samme symbol. Disse er 81, 72, 63, 54, 45, 36, 27, 18, 9 og 0.

Er ikke det litt mye tilfeldigheter? Når man prøver 10 ganger og det blir rett hver gang?

Skjønte ikke det, jeg. Smart fyr han som fant den opp uansett. Jeg tror nemlig ikke jeg er den som har lavest iq her inne.

Er ikke det litt mye tilfeldigheter? Når man prøver 10 ganger og det blir rett hver gang?

Skjønte ikke det, jeg. Smart fyr han som fant den opp uansett. Jeg tror nemlig ikke jeg er den som har lavest iq her inne.

Det er ikke tilfeldigheter. Uansett hvilket tall du bruker som utgangspunkt, vil du alltid få enten 81, 72, 63, 54, 45, 36, 27, 18, 9 eller 0 som svar og de tallene har alltid samme symbol, selv om selve symbolet kanskje forandrer seg fra gang til gang. Bare se på diagrammet.

Det er veldig enkelt. Når du trekker fra tversummen av et tall vil det tallet du ender opp med alltid være delelig med 9. Alle tall som var delelige med 9 hadde samme symbol.

Dersom du velger et tosifret tall xy og trekker fra x+y får du dette:

10x + y - (x+y) = 9x

Altså har ikke det siste tallet noe å si da det trekkes fra seg selv. Og uansett hva x er blir 9x delelig med 9. Alle tall som er delelige med 9 har samme symbol og det er dette du tenker på.

Det er umulig å få 90 som svar, så det tallet har du nok plukket tilfeldig ut og da stemmer det jo selvsagt ikke. Det er jo regnestykket som er selve poenget.

nææi si det... må ha regna feil. ser jo det nå at 90 ikke går.... søren altså

Jeg får forskjellig symbol hver gang, og får riktig svar også. Hvorfor det da?!

Hei Line!

Neste gang du prøver, så prøv flere tall før du trykker på "krystallballen".

Du vil da se at de ulike svarene har samme symbol, og selvfølgelig vil det rette symbolet komme fram (uansett om du har fått f.eks. "18" eller "36", siden de har samme symbolet).

Neste gang du prøver, så har de skiftet, men de samme svaralternativene har like symbol.

Vet ikke om jeg klarte å forklare?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...