Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Sjåføren i bussen ved Fagernes ble liggende og blø i hjel uten av politiet foretok seg noe.

Med forbehold om at saken er riktig gjengitt i media, må dette være direkte kriminell tjenesteforsømmelse fra politiets side.

Fra før har vi hørt om hvordan politiet neglisjerer folk i nød, og også om hvordan dette har ført til dødsfall.

Og nå igjen, altså. Slik saken kan leses, var bussen tømt for folk, bortsett fra den knivstukne sjåføren og gjerningsmannen. Man gikk ikke resolutt inn i situasjonen og hentet ut den skadde, men startet psyko-pratet med gjerningsmannen i stedet.

Resultat: en familiefar død og to barn faderløse.

Selvsagt burde politiet med alle nødvendige midler sørget for å "ta ut" gjerningsmannen slik at sjåføren kunne få akutt hjelp.

Jeg håper pårørende saksøker det udugelige politiet, og får sørget for å fjerne de ansvarlige.

Fortsetter under...

Hvis det du skriver her er riktig, så er jeg helt enig med deg.

Da burde politiet ha "tatt han ut" (drept han om nødvendig) umiddelbart, og gjort hva som kunne gjøres for sjåføren.

Er dette riktig, blir jeg mildest talt forbannet på de som sitter med ansvaret her.

For er det ritkig, så kan du banne på at det var mange frustrerte politimenn som ikke fikk lov til å gjøre det de mente var riktig.

Gjest blir så forbanna

Var du der, kan ikke huske å ha hørt/lest akkurat denne versjonen du serverer her ?

Jeg blir så forbanna !!!!!! Huff jeg må bare innrømme at jeg blir mer og MER rasist, spark de til helvete ut av landet vårt !!!!!

De burde blitt sendt med første fly til hjemlandet sitt, for så at de fikk ta saken å fengsle han der !!!!!

I tillegg til at de dreper våre landsmenn, så er det faen i meg vi som må betale både rettsaker og fengselsopphold !!!!!

Hvor har du denne versjonen fra?

Ifølge Kveldsnytt på NRK1 i går kveld kom passasjerne seg ut ved egen hjelp lenge før politiet ble varslet.

Dagsrevyen hadde, tilfeldigvis, en medarbeider ombord i busssen.

Du oppgir som vanlig ingen kilde på det du serverer - og historien din fremstår, i beste fall, som ren fantasi.

Hvor har du denne versjonen fra?

Ifølge Kveldsnytt på NRK1 i går kveld kom passasjerne seg ut ved egen hjelp lenge før politiet ble varslet.

Dagsrevyen hadde, tilfeldigvis, en medarbeider ombord i busssen.

Du oppgir som vanlig ingen kilde på det du serverer - og historien din fremstår, i beste fall, som ren fantasi.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=13330

Annonse

Hvordan kan en "sak" som er publisert klokka 09.26 være kilde til et innlegg skrevet fem minutter før?

Det stod noe tilsvarende i en av nettavisene før det klokkeslettet også da. Dessuten har det jo stått i nettavisene helt siden sent i går kveld at alle passasjerene hadde kommet seg ut. Da klarer jeg virkelig ikke å fatte hvorfor politiet ikke har grepet inn tidligere... hvis det kun var buss-sjåføren og drapsmannen igjen i bussen..

Hvordan kan en "sak" som er publisert klokka 09.26 være kilde til et innlegg skrevet fem minutter før?

Den samme "saken" bare med litt annen vinkling og mindre informasjon og kommentarer stod der før. Men, kjerneinformasjonen om at "politiet "så på" at busssjåføren døde" var der tidligere også.. Grips konklusjoner henger i høyeste grad på greip på basis av det som fremkom.

Han derre Grip, er sikkert synsk, tror du ikke? :)

*ler*

En beskrivelse av hendelsesforløpet stod i Nettavisen (tror jeg) allerede tidlig i dag. Mitt innlegg var basert på denne artikkelen.

Det medfører sannsynligvis at jeg ikke er synsk, selv om jeg ser mange ting veldig klart.

En beskrivelse av hendelsesforløpet stod i Nettavisen (tror jeg) allerede tidlig i dag. Mitt innlegg var basert på denne artikkelen.

Det medfører sannsynligvis at jeg ikke er synsk, selv om jeg ser mange ting veldig klart.

Du har selvsagt all rett til å mene hint og hant om plunt og pjant.

Men det ville unektelig være en fordel om du hadde oppgitt kilde for dine synspunkter i denne saken.

Før jeg har lest samme sak som deg, er det umulig å diskurere saken på det nivå den fortjener.

.....

Forøvrig satt jeg med noe av den samme tanken i går kveld etter å ha sett Kveldsnytt og hørt nyhetene ved midnatt.

Jeg regner med at tidsfaktoren blir kveldens hovedtema i fjernsynets "radio-på-tv"-sendinger.

Annonse

Jeg "harsjelerte" med kilde? - ikke deg.....:-)

Jeg "harsjelerte" med kilde? - ikke deg.....:-)

Veeel...hehe. joda, jeg skjønte det.

For øvrig håper jeg tidene er gode og at vi har det bra.

Jeg synes ellers Khan burde komme innom og bistå, og knuse litt glass av og til. Det burde være mye å ta fatt i nå for tiden.

Ha en fortreffelig dag :-)

Det har vært lignende saker før, f.eks. den i Geilo (?) emd han unge fyren som skjøt gjennom en husvegg inn til en fest og drepte flere personer. Husker ikke detaljene, men politiet stod utenfor lenge fordi de ikke visste om gjerningsmannen hadde gått inn i huset. En av personene blødde ihjel, men det er jo vanskelig å si om hun/han kunne ha vært reddet.

Det politiet oppga som årsak er at de ikke griper inn i saker der det er fare for politimannens/kvinnens liv. Det er egentlig forståelig, selv om det kan resulterer i grusomme saker som i går.

Veeel...hehe. joda, jeg skjønte det.

For øvrig håper jeg tidene er gode og at vi har det bra.

Jeg synes ellers Khan burde komme innom og bistå, og knuse litt glass av og til. Det burde være mye å ta fatt i nå for tiden.

Ha en fortreffelig dag :-)

Kahn holder jeg ikke styr på lenger - han frekventerer andre fora - - som han ville sagt det! :-)

Men jeg har sett han har kikket innom *s*

Jeg ble tante i helgen, så livet smiler - egentlig - hadde jeg ikke vært sykemeldt og sånn da...:-)

Det har vært lignende saker før, f.eks. den i Geilo (?) emd han unge fyren som skjøt gjennom en husvegg inn til en fest og drepte flere personer. Husker ikke detaljene, men politiet stod utenfor lenge fordi de ikke visste om gjerningsmannen hadde gått inn i huset. En av personene blødde ihjel, men det er jo vanskelig å si om hun/han kunne ha vært reddet.

Det politiet oppga som årsak er at de ikke griper inn i saker der det er fare for politimannens/kvinnens liv. Det er egentlig forståelig, selv om det kan resulterer i grusomme saker som i går.

Man kan forstå at politiet må ta hensyn til egne tjenestemenns sikkerhet. Likevel er politiyrket risikabelt, og man kan ikke etterstrebe sikkerhet på linje med oss som sitter foran pc'en. Det betyr igjen at man av og til må ta visse risiki for å redde liv og helse.

I foreliggende sak var gjerningsmannen væpnet med kniv, og man skulle tro det var mulig å passivere denne fyren noe raskere, slik at man kom til den skadde og fikk gitt hjelp.

Når en person ligger og forblør, burde det være nærliggende å gi knivmannen en passende plassert kule, slik at han roet seg ned og hjelpemannskaper kunne komme til.

Bussen har jo for pokker vinduer og purken har kikkertsiketer.

Slik det nå virker, har man satt hensynet til gjerningsmannen velbefindende foran hensynet til sjåføren liv. Underlig, synes jeg.

Man kan forstå at politiet må ta hensyn til egne tjenestemenns sikkerhet. Likevel er politiyrket risikabelt, og man kan ikke etterstrebe sikkerhet på linje med oss som sitter foran pc'en. Det betyr igjen at man av og til må ta visse risiki for å redde liv og helse.

I foreliggende sak var gjerningsmannen væpnet med kniv, og man skulle tro det var mulig å passivere denne fyren noe raskere, slik at man kom til den skadde og fikk gitt hjelp.

Når en person ligger og forblør, burde det være nærliggende å gi knivmannen en passende plassert kule, slik at han roet seg ned og hjelpemannskaper kunne komme til.

Bussen har jo for pokker vinduer og purken har kikkertsiketer.

Slik det nå virker, har man satt hensynet til gjerningsmannen velbefindende foran hensynet til sjåføren liv. Underlig, synes jeg.

Vinuder er det, men iflg. NRK hadde mannen forskanset seg på bussens toalett.

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_hedmark_og_oppland/2542045.html

Iflg. Dagbladet forsøke politiet såvel gass, vann og skum.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2003/02/16/361693.html

I samme artikkel kan man også lese:

"- Gjerningsmannen ble pågrepet rundt kl. 4 uten videre dramatikk, forteller politiinspektør Atle Roll-Matthiesen til Dagbladet.no."

Det er mulig politimannen ikke finner et ni timers oppdrag som videre dramatisk. ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...