Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg synes det burde vært strengere kontroll med hvem som slapp inn her til lands.Og utsending av dem som gjør noe straffbart burde vært en selvfølge, ikke bare på papiret, men i praksis også!

Forøvrig har vi fått mange flotte og skikkelige nye landsmenn også, bare så synd at bermen ødelegger for dem!

Og hva gjorde denne knivstikkeren på frifot?Han hørte vel hjemme på lukket avdeling!

Fortsetter under...

Vinuder er det, men iflg. NRK hadde mannen forskanset seg på bussens toalett.

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_hedmark_og_oppland/2542045.html

Iflg. Dagbladet forsøke politiet såvel gass, vann og skum.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2003/02/16/361693.html

I samme artikkel kan man også lese:

"- Gjerningsmannen ble pågrepet rundt kl. 4 uten videre dramatikk, forteller politiinspektør Atle Roll-Matthiesen til Dagbladet.no."

Det er mulig politimannen ikke finner et ni timers oppdrag som videre dramatisk. ;-)

Siden knivmannen satt på dass, burde det jo være mulig for tungt bevæpnet politi å ta seg frem til den skadde som lå annet sted i bussen.

Siden knivmannen satt på dass, burde det jo være mulig for tungt bevæpnet politi å ta seg frem til den skadde som lå annet sted i bussen.

Ja, det kan åpenbart se slik ut.

Men, lensmannskontoret på Fagernes har verken trening eller utstyr til å takle en slikk situasjon, og det tar også litt tid før mannskapene med trening og erfaring kommer på plass.

Hva kan noen lensmannsbetjenter stille opp med i en situasjon som dette?

Gjest fra sine

Jeg synes det burde vært strengere kontroll med hvem som slapp inn her til lands.Og utsending av dem som gjør noe straffbart burde vært en selvfølge, ikke bare på papiret, men i praksis også!

Forøvrig har vi fått mange flotte og skikkelige nye landsmenn også, bare så synd at bermen ødelegger for dem!

Og hva gjorde denne knivstikkeren på frifot?Han hørte vel hjemme på lukket avdeling!

Jeg kan love deg at utsendinger skjer daglig i Norge. Hver eneste dag letter det fly med asylsøkere som skal hjem.

I flyet er det to (noen ganger tre) politifolk, og en asylsøker. Flybilletter, hotellopphold for politiet, diettpenger, 100 % overtid i to dager, alt dette for ett menneske som kom hit uten å ha lov.

Fullstendig sykt å bruke masse penger og politiressurser på dette. Men hva er alternativet?

Får håpe det snart koster penger å søke asyl slik at de grunnløse blir stoppet allerede på Gardermoen.

Du har selvsagt all rett til å mene hint og hant om plunt og pjant.

Men det ville unektelig være en fordel om du hadde oppgitt kilde for dine synspunkter i denne saken.

Før jeg har lest samme sak som deg, er det umulig å diskurere saken på det nivå den fortjener.

.....

Forøvrig satt jeg med noe av den samme tanken i går kveld etter å ha sett Kveldsnytt og hørt nyhetene ved midnatt.

Jeg regner med at tidsfaktoren blir kveldens hovedtema i fjernsynets "radio-på-tv"-sendinger.

Så ditt utgansgspunkt i en debatt er at de andre LJUGER om de ikke kan vise til en link? :-)

Ja, det kan åpenbart se slik ut.

Men, lensmannskontoret på Fagernes har verken trening eller utstyr til å takle en slikk situasjon, og det tar også litt tid før mannskapene med trening og erfaring kommer på plass.

Hva kan noen lensmannsbetjenter stille opp med i en situasjon som dette?

Så du mener at Politiet på Fagernes ikke er "ekte Politi?"

Annonse

Så du mener at Politiet på Fagernes ikke er "ekte Politi?"

Nei, det har jeg ikke sagt.

Det jeg har sagt er at ingen norske lensmannskontor verken har nok mannskap, trening eller erfaring til å takle enhver situasjon.

De må selvsagt vurdere situasjonen, innkalle forsterkninger (be om bistand/assistanse) fra nærmeste politidistrikt.

Så ditt utgansgspunkt i en debatt er at de andre LJUGER om de ikke kan vise til en link? :-)

Nei, det er det ikke.

Derimot er det plett umulig å diskutere en sak objektivt dersom man ikke har samme utgangspunkt/grunn-informasjon.

Er det sant?

Jeg sto nettopp opp nå så jeg har ikke fått sjekket nettavisene, men jeg tenkte på det her når jeg satt å fulgte med på saken på jobb i natt: Hvorfor i SVARTE HELVETE går de ikke inn å henter ut den døde sjåføren, og hvordan i SVARTE HELVETE visste de at sjåføren var død?

Hva var de redde for? At drapsmannen skulle drepe sjåføren? De burde da får faen skutt pakket i hodet, for så å hente ut den skadde sjåføren.

Er det sant?

Jeg sto nettopp opp nå så jeg har ikke fått sjekket nettavisene, men jeg tenkte på det her når jeg satt å fulgte med på saken på jobb i natt: Hvorfor i SVARTE HELVETE går de ikke inn å henter ut den døde sjåføren, og hvordan i SVARTE HELVETE visste de at sjåføren var død?

Hva var de redde for? At drapsmannen skulle drepe sjåføren? De burde da får faen skutt pakket i hodet, for så å hente ut den skadde sjåføren.

Jeg har lest aviser og her går det fram at ekstra mannskap var tilkalt og en spesialgruppe. Og enda gikk det som det gjorde !

Det burde uten tvil ha vært brukt sterkere saker enn gass!

9timer - fatter ikke.

Jeg har lest aviser og her går det fram at ekstra mannskap var tilkalt og en spesialgruppe. Og enda gikk det som det gjorde !

Det burde uten tvil ha vært brukt sterkere saker enn gass!

9timer - fatter ikke.

Det burde vært brukt kuler.

Selv om de ikke velger å drepe pakket så burde det i det minste vært mulig å skadeskyte fyren.

Det burde vært brukt kuler.

Selv om de ikke velger å drepe pakket så burde det i det minste vært mulig å skadeskyte fyren.

Det er jo selvfølgelig lett å være etterpåklok, og lett for oss som ikke var der å si at politiet burde gjort sånn og slik. Jeg mener jeg leste et sted at de mens det pågikk ikke var sikre på om han kanskje hadde flere våpen, f.eks. skytevåpen og at det var derfor de opptrådte som de gjorde.

Det er jo selvfølgelig lett å være etterpåklok, og lett for oss som ikke var der å si at politiet burde gjort sånn og slik. Jeg mener jeg leste et sted at de mens det pågikk ikke var sikre på om han kanskje hadde flere våpen, f.eks. skytevåpen og at det var derfor de opptrådte som de gjorde.

Jeg er ikke etterpåklok.

Jeg skrev dette i et innlegg her i går kveld, lenge før politiet gikk til aksjon.

Det går faktisk ann å bruke hue litt, selv om man jobber i politiet. F.eks. hadde det ikke vært så jævla vrient å skaffe en brannbil med slange, og spyle fyren til han spratt ut av bakvinduet.

Det er patetisk når politiet presterer å bruke 9 timer på å få ut en enslig mann med kniv, fra en buss.

Politiet var for øvrig inne og snakket med mannen sent i går kveld, noe de selvsagt ikke hadde gjort dersom han hadde skytevåpen, så den forklaringe henger ikke på greip.

Patetisk, rett og slett.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...