Gå til innhold

Middagstips? En utfordring...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

kylling m/ ris og grønnsaker

300 g kyllingfilét i strimler

2,5 dl ris (kokes)

3/4 pose grønnsaksblanding

stek kylling, ris og grønnsaker i stekepanne, ha over et pisket egg mot slutten rør dette godt sammen...

blir så godt så...

skulle holde til ca 2-3 pers...

Har du wok? Jeg pleier ofte å slenge litt løk, gulrot, paprika, babymais i woken sammen med kyllingfileter i biter. Steiker det litt og tilsetter et glass med Uncle Bens ferdige sur-søt saus. Servers med ris. Tar 10 min å lage. :o)

Ja, wok er godt, det bruker jeg mye. Men jeg er litt lei av akkurat den varianten, for den har jeg spist _mye_ i det siste!

;o)

Lakseburgere

Ingredienser :

600 g laksefileter

100 g laks (røkt)

1 ss potetmel

3 egg

0,5 ts salt

pepper, hvit

2 ts timian, tørket

50 g purre

Tilberedning :

Rens fileten for skinn og ben og skjær den og den røkte laksen i biter. Bland fisken, egg, potetmel, salt og pepper i en foodprosessor. La den kjøre noen minutter til det har blitt en jevn farse. Skjær purren i skiver og rør denne inn sammen med timian. Sett farsen kjølig en stund før den formes til burgere og stekes ved svak varme til de er gyldne og gjennomstekte.

Server til:

Grovt brød eller poteter og grønnsaker.

Godt til:

Idun Agurkdressing.

Hentet fra:

http://www.takkformaten.no/

Der er det bare å taste inn hovedingrediens i maten, så får du opp menyforlag i bøtter og spann.

Lakseburgere

Ingredienser :

600 g laksefileter

100 g laks (røkt)

1 ss potetmel

3 egg

0,5 ts salt

pepper, hvit

2 ts timian, tørket

50 g purre

Tilberedning :

Rens fileten for skinn og ben og skjær den og den røkte laksen i biter. Bland fisken, egg, potetmel, salt og pepper i en foodprosessor. La den kjøre noen minutter til det har blitt en jevn farse. Skjær purren i skiver og rør denne inn sammen med timian. Sett farsen kjølig en stund før den formes til burgere og stekes ved svak varme til de er gyldne og gjennomstekte.

Server til:

Grovt brød eller poteter og grønnsaker.

Godt til:

Idun Agurkdressing.

Hentet fra:

http://www.takkformaten.no/

Der er det bare å taste inn hovedingrediens i maten, så får du opp menyforlag i bøtter og spann.

Mmm, det hørtes godt ut - og det var noe helt annerledes for meg. takk for tipset!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...