Gå til innhold

strømregning???

Anbefalte innlegg

Det beste er at det jeg fyrer med er gratis. Regner med å spare opptil 7000-8000 kr denne vinteren. Minst.

Selv har jeg tilgang på masse gratis ved på hytta (må bare hugge og kløyve den først....).

Neste vinter skal det bli lavere strømregning!

Fikk nettopp regningen for siste kvartal i fjor. 7.200 i forbruk (inklusive avregning), og 2.800,- i fastleie....

Bor i rekkehus på 112 kvadratmeter med varmekabler i stort bad. Har ikke justert ned varmen, og vi (meg og samboeren) dusjer hver dag.

Men vi er flinke til å fylle opp oppvask- og vaskemaskin før de brukes.

Så vi "fortjener" nok den regningen vi får - alt tatt i betraktning.

Men vi har nettopp foretatt en større opppussing, og nå står pipa klar for montering av vedovn! Det blir litt "hyggelig" også.

Mvh

Fortsetter under...

Det er vel bare linjeleie?

1.500,- for to måneder er jo nesten ikke for mer enn bare belysning....?

Men hvis det er riktig, så må du fortelle hvordan du får til det.

Hilsen en nyskjerrig

Jeg bor på 35 kvm, har leiligheter over, under, på tre av sidene... Dvs omtrent 2 meter vegg ut i luften. Gode vinduer, god isolering, og kun en sånn liten oljevarmeovn. Jeg innrømmer gjerne at jeg har liggi med ullteppe eller dyne når jeg ligger i sofaen og ser på tv, men når jeg f.eks vasker opp har det gått greit.

Også går strømmen til vaskemaskiner og tørketrommel ikke på meg, det ligger i husleia.

Jeg bor på 35 kvm, har leiligheter over, under, på tre av sidene... Dvs omtrent 2 meter vegg ut i luften. Gode vinduer, god isolering, og kun en sånn liten oljevarmeovn. Jeg innrømmer gjerne at jeg har liggi med ullteppe eller dyne når jeg ligger i sofaen og ser på tv, men når jeg f.eks vasker opp har det gått greit.

Også går strømmen til vaskemaskiner og tørketrommel ikke på meg, det ligger i husleia.

Da forstår jeg. Desverre ikke så mye jeg kan ta med meg til der jeg bor...annet enn å senke temperaturen et par grader.

Mvh

Selv har jeg tilgang på masse gratis ved på hytta (må bare hugge og kløyve den først....).

Neste vinter skal det bli lavere strømregning!

Fikk nettopp regningen for siste kvartal i fjor. 7.200 i forbruk (inklusive avregning), og 2.800,- i fastleie....

Bor i rekkehus på 112 kvadratmeter med varmekabler i stort bad. Har ikke justert ned varmen, og vi (meg og samboeren) dusjer hver dag.

Men vi er flinke til å fylle opp oppvask- og vaskemaskin før de brukes.

Så vi "fortjener" nok den regningen vi får - alt tatt i betraktning.

Men vi har nettopp foretatt en større opppussing, og nå står pipa klar for montering av vedovn! Det blir litt "hyggelig" også.

Mvh

Dere må da ha minst peisinnsats - med vedovn får dere jo ikke muligheten til å se ilden - åpne dørene.

Kan jo komme hjem og se min nye peisinnsats !!?? *S*

Dere må da ha minst peisinnsats - med vedovn får dere jo ikke muligheten til å se ilden - åpne dørene.

Kan jo komme hjem og se min nye peisinnsats !!?? *S*

Kommer med en gang!

Men det finnes jo vedovner som det går å se ilden i også?

Peis vil ta for mye plass i stua, og jeg har nettopp fjernet en vegg for å inkludere et tidligere gjesteværelse til stuearealet.

Liker det litt åpent....og pipa står så dumt plassert.....arghhhh

Annonse

Kommer med en gang!

Men det finnes jo vedovner som det går å se ilden i også?

Peis vil ta for mye plass i stua, og jeg har nettopp fjernet en vegg for å inkludere et tidligere gjesteværelse til stuearealet.

Liker det litt åpent....og pipa står så dumt plassert.....arghhhh

Det skal jo ikke se overfylt ut, men man trenger jo ikke å lage en megapeis heller,

Men skal du ha peisovn er jo disse fine - bare spør conan og Ørkenvandreren.

http://www.warmfurniture.com/page.php?emne_id=246

Det skal jo ikke se overfylt ut, men man trenger jo ikke å lage en megapeis heller,

Men skal du ha peisovn er jo disse fine - bare spør conan og Ørkenvandreren.

http://www.warmfurniture.com/page.php?emne_id=246

Supert!

Der var det mange som falt i smak!!

Takk for tipset - blir nok en tur til Strømmen eller Drøbakk snart:-)

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...