Gå til innhold

kan sjefen forlange dette???

Anbefalte innlegg

Har sagt det men fikk til svar: "Du har jo foreldrene dine, faren til barna dine bor ikke så langt unna, ta barna dine med hit så kan de leke seg mens du maler og annet....."

Uansett hva jeg kommer med så har hun et svar.... *sukk* Og så er det måten hun svarer meg på også; på en svært nedlatende måte, får meg til å føle meg som en dritt...

Herlifre kan du ikke si NEI for dine barns skyld ihvertfall...Spørr BITCHA om HUN kunne tenke seg og være i dine sko? Og enda jobbe GRATIS...Se hva hun vil svare. Jeg er heldighvis en person som sier ifra rett ut samme hva det koste vil. INGEN bøffer med MEG! Si NEI!

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

Jepp. Vi er så enige så enige. Det jeg mente i det opprinnelige innlegget var bare at en arbeidstaker skal ha noe igjen for ekstra-jobbing/overtid -man kan jo ha mulighet til å få avspasere i enkelte bedrifter.

Jeg jobber som du vet i en "overtidsbransje" og vi har avtale om å kunne ta ut en del av overtiden i avspasering (oppad begrenset til noen uker ihht interne kontrakter) om vi ønsker det. Men hovedregelen er at det blir utbetalt i form av banansjokolader.....eh..

penger;-P

Ingen forbyr arbeidstaker å frivillig ta ut avspasering, men det finnes ingen regler for hvor mye avspasering du skal få. Noen får avspasere likt mot likt og får utbetalt overskytende f eks 40% av lønna i tillegg, mens andre får bare avspasere likt mot likt og ikke noe overskytende lønn i tillegg, da blir det noe galt.

Da jeg stilte henen spørsmålet "hva vil jeg ha igjen for dette?" fikk jeg til svar at jeg var en egoistisk person som i det hele tatt kunne stille dette spørsmålet, trivsel var belønningen sa hun... Nå har det seg slik at hun sjefen er utrolig manipulerende og hun sjefer og herser med de andre... Det er hun som styrer med jernhånd, de andre dilter etter hennes påfunn. Hun får nesten aldri nei fra de andre ansatte, kommer det en sjelden gang et nei så overkjører hun dem fullstendig.

Men; hjelp meg å finne på en god unnskyldning! Tro meg, jeg har prøvd, men har kommet til kort til nå.

Drit i unnskyldninger. Si at du ikke vil! Du har en verdifull fritid sammen med barna dine og den ofrer du ikke! Punktum!

Glem det. Ingen kan pålegge deg å gjøre noe sånt.

Jeg har pusset opp gratis på fritida mi selv jeg, men det var min egen bedrift, og vi tok det på dugnad... Litt annen sak da!

Nå ville jeg ikke gjort det heller, for nå prioriterer jeg mann og barn på fritida, og lar heller bedriften betale andre for å gjøre slikt...

Det er jo litt dumt å gjøre sånt gratis for kommunen også, for da lærer de at de bare kan gi beng i vedlikehold, de ansatte gjør det jo gratis likevel..(?)

Gjest sympatisør

Har sagt det men fikk til svar: "Du har jo foreldrene dine, faren til barna dine bor ikke så langt unna, ta barna dine med hit så kan de leke seg mens du maler og annet....."

Uansett hva jeg kommer med så har hun et svar.... *sukk* Og så er det måten hun svarer meg på også; på en svært nedlatende måte, får meg til å føle meg som en dritt...

Ikke la henne "få deg til å føle deg" som hverken det ene eller det andre. Si at du ikke kan, noen nærmere forklaring behøver du ikke å gi.

Annonse

NEI! Det kan hun ikke! Overtidsarbeid reguleres av Arbeidsmiljøloven, og planlagt overtid er ikke tillatt. Dessuten skal du ha betalt. Du bør ta kontakt med din fagforening, og er du ikke medlem av en så bør du melde deg inn. Dersom sjefen din ikke tror deg så kan hun ta kontakt med Arbeidstilsynet. Det kan du også gjøre, men de sier bare om det er lovlig eller ikke. Fagforeningen kan hjelpe deg mer. Det er tillatt å ha en dugnad, men en dugnad er jo frivillig...

"Planlagt overtid er ikke tillatt". Vil det si at da vi jentene på kontoret ryddet arkivene en kveld (mot overtidsbetaling) gjorde noe galt?

Dessuten "avtaler" jeg rett som det er med meg selv at nå må jeg spandere en lørdag på jobb, i håp om komme mer ajour, eller for å bli ferdig til månesslutt.

Ulv I Faarikaal

Jepp. Vi er så enige så enige. Det jeg mente i det opprinnelige innlegget var bare at en arbeidstaker skal ha noe igjen for ekstra-jobbing/overtid -man kan jo ha mulighet til å få avspasere i enkelte bedrifter.

Jeg jobber som du vet i en "overtidsbransje" og vi har avtale om å kunne ta ut en del av overtiden i avspasering (oppad begrenset til noen uker ihht interne kontrakter) om vi ønsker det. Men hovedregelen er at det blir utbetalt i form av banansjokolader.....eh..

penger;-P

Derfor har noen så svære lommer, ikke fordi de får så mye, men de får det utbetelt i bananer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...