Gå til innhold

Samme hva bibelen sier, så har mennesker av begge kjønn samme antall ribben, men

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest julianne

Ja, vi har tolv par ribben. Noen har sikkert flere eller færre. Hvorfor vet jeg ikke, men håper du får sove likevel ;-)

Noen har en ekstra virvel i ryggen også. Og jeg har sett MR-bilder av folk med tre nyrer (visstnok ganske vanlig). Og leveren på "feil" side. Friske folk alt sammen.

Altså: Alt går an. Særlig når det gjelder kroppen.

12 par ribben er riktig, ja.

Noen har et ekstra "ribben" som går ut fra den nederste halsvirvelen også. (Det er en anatomisk "normalvariant")

- Såkalt "halsribbe"

De færreste merker noe til denne halsribben, men av og til kan det gi plager.

Hvorfor noen har det? Fordi det er utrolig hva kroppen vår kan "finne på"

Og hvis du vil ha en ny unnskyldning for å ikke sove i natt, finner du linker til emnet her: http://www.google.com/search?hl=no&ie=UTF-8&oe=UTF-8&as_qdr=all&q=cervical+rib&lr=

;-D

Ulv I Faarikaal

12 par ribben er riktig, ja.

Noen har et ekstra "ribben" som går ut fra den nederste halsvirvelen også. (Det er en anatomisk "normalvariant")

- Såkalt "halsribbe"

De færreste merker noe til denne halsribben, men av og til kan det gi plager.

Hvorfor noen har det? Fordi det er utrolig hva kroppen vår kan "finne på"

Og hvis du vil ha en ny unnskyldning for å ikke sove i natt, finner du linker til emnet her: http://www.google.com/search?hl=no&ie=UTF-8&oe=UTF-8&as_qdr=all&q=cervical+rib&lr=

;-D

Takk.

Gjesp.

Ulv I Faarikaal

Ja, vi har tolv par ribben. Noen har sikkert flere eller færre. Hvorfor vet jeg ikke, men håper du får sove likevel ;-)

Noen har en ekstra virvel i ryggen også. Og jeg har sett MR-bilder av folk med tre nyrer (visstnok ganske vanlig). Og leveren på "feil" side. Friske folk alt sammen.

Altså: Alt går an. Særlig når det gjelder kroppen.

Takk.

Spare ribs ?

Annonse

Eva hadde tydeligvis godt grokjøtt, for det vokste tydeligvis ut igjen.

...hvis man først tror på slike historier så... *s*

...jeg kan visst ikke lese.... ignorer svaret over :-)

*vurdere sengen*

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...