Gå til innhold

Hvor usunt er Fun Light?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver å drikke 3 liter vann om dagen. Men er såå lei vann nå.

Kan jeg drikke fun light saft i stedet? Er det veldig usunt?

Høne I Frikassè
Skrevet

Ikke i stedet. Men du trenger ikke drikke tre liter vann heller. Drikk to liter vann og en liter Fun-Light.

Du kan eventuellt "sprite" opp vannet med masse sitron, lime, appelsin osv.

Jeg drikker også masse vann hver dag som et ledd i kostholdsendring og diett. Blir også lei, så jeg drikker litt saft også. Men ikke i stedet, men i tillegg.

Lykke til.

Skrevet

Drikk vann eller usukret fruktsaft (fås på helsekosten). Sånne lettgreier er noe dritt og lurer kroppen din til å tro at den får sukker og du blir enda mer sulten av det. Dessuten er det kreftfremkallende i store doser.

Skrevet

Mitt råd synes du kanskje høres dumt ut men det er lettere å drikke romtemperert vann enn iskaldt. Det smaker ikke så godt men er lettere å helle innpå.

Skrevet

Drikk vann eller usukret fruktsaft (fås på helsekosten). Sånne lettgreier er noe dritt og lurer kroppen din til å tro at den får sukker og du blir enda mer sulten av det. Dessuten er det kreftfremkallende i store doser.

Usukret fruktsaft inneholder masse karbohydrat og fruktsukker vil jeg tro, så man kan sikkert ikke drikke tre liter av det. Dyrt er det nok også.

Gjest anonymm.......................
Skrevet

Drakk mye Fun light når jeg var med i Grete Roede, og jeg gikk ned i snitt en kilo pr uke. Det er minimalt med kalorier i fun light.

Skrevet

Stikkordet er variasjon. Varier mellom vann, usukret fruktsaft, fun-light om vil, grønnsaksjuice .. slike ting. Minst av det med mest karbohydrater, selvfølgelig.

Så f.eks 1,5 liter vann, 1 liter funlight og 0,5 liter usukret fruktsaft? Ev. grønnsaksjuice (ikke akkurat min favoritt).

Grønn te og urtete uten sukker eller med diasukker kan også være en god variasjon.

Skrevet

Stikkordet er variasjon. Varier mellom vann, usukret fruktsaft, fun-light om vil, grønnsaksjuice .. slike ting. Minst av det med mest karbohydrater, selvfølgelig.

Så f.eks 1,5 liter vann, 1 liter funlight og 0,5 liter usukret fruktsaft? Ev. grønnsaksjuice (ikke akkurat min favoritt).

Grønn te og urtete uten sukker eller med diasukker kan også være en god variasjon.

Men grønn te skal da lages med sukker. Ellers så smaker det jo grusomt.

Skrevet

Men grønn te skal da lages med sukker. Ellers så smaker det jo grusomt.

Tja, min samboer sier det er en vanesak .. jeg tror ham ikke, men så er jeg ikke på slankern heller. *hive på med sukker*

Skrevet

Tja, min samboer sier det er en vanesak .. jeg tror ham ikke, men så er jeg ikke på slankern heller. *hive på med sukker*

Med sukker er det veldig godt.

Kjøper dere poser eller løs?

Skrevet

Skal du drikke 3 liter vann om dagen, så bør du drikker 3 liter vann i dagen. Det er ikke 3 liter væske du skal drikke.

Alt annet du drikker bør komme i tillegg til disse 3 literne.

Saft, light, eller hva det måtte være, er lite hensiktsmessig når det gjelder ditt totale væskeinntak.

Dette er for øvrig en vanesak, og etter hvert går 3 liter ned som ingen verdens ting.

Skrevet

Med sukker er det veldig godt.

Kjøper dere poser eller løs?

Poser, av all mulig te. Er ikke mye løsvektsutvalg her oppe i Gokk :-)

Det er jo forsåvidt av noe da, men enkelte har en annen smak i løsvekt (!) Små nyanser, men for en liten gourmet .. :-)

Poser er fint!

Skrevet

Poser, av all mulig te. Er ikke mye løsvektsutvalg her oppe i Gokk :-)

Det er jo forsåvidt av noe da, men enkelte har en annen smak i løsvekt (!) Små nyanser, men for en liten gourmet .. :-)

Poser er fint!

Grønn te er best i løsvekt men den posen med grønn te og lime er også god.

Jeg har lært å lage grønn te av min marokkanske nabo men hennes smaker fremdeles bedre enn min. Hmmm. Har vel ikke lært trikset skikkelig enda jeg har marokkansk tekanne og gjør det på samme måten.

Skrevet

Det er nok ikke sunt å drikke tre liter Fun Light i døgnet, altså... men litt tar du ikke skade av. Drikker du for mye, kan du få en allergisk reaksjon som blant annet kløe eller eksem (det fikk datteren min da hun var yngre).

Jeg drikker varm Fun Light omtrent daglig, og synes det er minst like godt som te :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...