Gå til innhold

Alpha-kurs i kirken

Anbefalte innlegg

Deltar på et Alpha-kurs i kirken, og forventet en diskusjon om kristen religion og Bibelen. Sitter i en gruppe med fem andre mennesker. Vi er fire utenifra og to fra menigheten. Hver gang et interessant punkt kommer opp avbryter den ene fra menigheten, en eldre dame, for å fortelle om sine samtaler med Gud og at hun er fyllt av den hellige ånd. Siste gang fikk vi høre at hun hadde bedt Gud om tyggis og fått den. I kveld fortalte hun om den gangen hun ba om en reise til Israel og pengene strømte inn fra alle kjente. Hun fortalte også at hun hadde reddet en lesbisk dame fra de onde maktene, og dama er frelst nå og ikke lesbisk etter hjelp fra Gud og Jesus. Første gangen fikk vi høre at hun hadde bedt Gud om å bli uføretrygdet og hver gang får vi høre hvor godt hun har det og at det forteller hun Gud når han står foran henne. Hun har to ganger sett Jesus, men ansiktet hans bare en gang.

Finnes det mange sånne skrullete "kristne" eller er det meg det er noe galt med. De andre i gruppa er hyggelige normale mennesker som bevarer vettet, men hvorfor i alle dager blir et sånt menneske satt inn av menigheten i en statsbetalt kirke?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93860-alpha-kurs-i-kirken/
Del på andre sider

Fortsetter under...

he, he, må bare le litt av hun dama...

Hun mener vel bare at alt godt som hender henne i livet er fra Jesus.

Om hun ønsker seg smått eller stort så er det Jesus som gir henne det.

Jeg vet ingenting om "Guds helbredende kraft" men hun har vel opplevd at en kvinne har blitt frelst og "forlatt sitt syndige liv" Kan vel hende at dama fremdeles er lesbisk, men for tiden singel.

Jeg har en onkel som støtt "detter ut" og begynner å Snakke med Jesus" Midt i middagen, i selskap, i bilen osv, så begynner han å takke Gud for alt det gode som har skjedd ham den dagen. Jeg synest ikke det gjør noe, tvert i mot, han virker veldig fornøyd med å ha det på denne måten, og hans glede over livet smitter veldig lett over på andre...

Det at hun avbryter hores veldig irriterende ut, men det kan hende hun føler seg helt overveldet av stemningen og bare buser ut med sine egene opplevelser uten å tenke på at hun støter bort andres.

Folk er nå en gang rare.

Folk mener jo at de komuniserer med UFOer også...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93860-alpha-kurs-i-kirken/#findComment-522480
Del på andre sider

Gjest kristen

Eg og flere (langt fra alle) av mine venner er kristine, men ingen av oss har sett Gud eller fått tygis av han.

Vi lever helt normale liv, noen røyker, noe drikker, noen går i kriken.

Selv har eg ikke tid til å gå i kirken, men eg ber ofte og tror (les. vil tro)

Eg tror mange av de som kommer med slike historier dikter de opp selv eller ubevisst,men sefølgelig det er godt mulig at dama snakker sant. Personlig så liker eg ikke denslags, men prøver å ikke dømme andre. (bare ler inne i meg)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93860-alpha-kurs-i-kirken/#findComment-522890
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...