Gå til innhold

finnes det sukkerfri og fettfri sjokolade?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Hæ? Er du klar over hvor høyt fettinnhold det er i mørk kokesjokolade? Ikke akkurat sunt, nei...

Det er høyere fettinnhold jo lysere sjokoladen er. Hvit sjokolade er laget av bare kakao-fett, og har høyest fettinnhold.

Og du sier jo selv i ditt andre innlegg at Freia Dark er den sunneste, og det er nettopp fordi den er mørkest. (kanskje de har gjort andre ting med den også, men at den er mørk har endel å si)

Det er høyere fettinnhold jo lysere sjokoladen er. Hvit sjokolade er laget av bare kakao-fett, og har høyest fettinnhold.

Og du sier jo selv i ditt andre innlegg at Freia Dark er den sunneste, og det er nettopp fordi den er mørkest. (kanskje de har gjort andre ting med den også, men at den er mørk har endel å si)

Freia Dark er en serie med forskjellige sjokolader -

Jeg synes bare at det blir feil å kalle sjokolade med f.eks 29% fett, for "sunn" - det blir jo bare å lure seg selv.

Freia Dark er en serie med forskjellige sjokolader -

Jeg synes bare at det blir feil å kalle sjokolade med f.eks 29% fett, for "sunn" - det blir jo bare å lure seg selv.

Freia Premium er en serie.

Freia Premium Dark er en av sjokoladene i den serien.

Gjest lys og lett

Har hørt at Freia Dark skal være litt sunnere enn diverse andre sjokolader...

Men heller spise favoritten din - bare i mindre doser.

Enig, hva hjelper det å kose seg med mørk "sunn" sjokolade hvis det smaker pjuk?

Da går jeg heller for en lysere favoritt..New Energy..200 cal. pr stk.Nam!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...