Gå til innhold

Høy, mørk mann, 32, eller sort/hvit hankatt, 4 år, gis bort !

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Sjøl har jeg opplevd at ei dame har fått valget mellom samboer eller katten, han sier (ordrett): "Jeg blir gal av den saaaatans katten, den skal vekk, ellers flytter jeg !" Katten ble gitt bort, jeg syns hun skulle gitt bort fyren i stedet. Folk som ikke liker dyr fikser jeg bare ikke, men det er ikke min samboer.

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

...jeg skjønner fyren godt jeg, og i motsetning til deg så føler jeg en større skepsis til folk som setter dyr

forran mennesker......

Det er ikke snakk om dyr foran mennesker, bare at det er plass til et dyr i et menneskes verden.

Jeg har ikke dyr fordi det ikke ville være bra for dyret. Dyret har det ikke bra hvis det ikke er velkomment heller.

Føler noen vemmelse over å ha en katt på fanget, så mener jeg det er noe galt, men det er denne personens problem, ikke kattens eller oss andres.

Allergier får vi holde utenfor her. Men jeg mistenker noen for å si de er allergiske, men i realiteten ikke liker dyr. Men som sagt, det er deres problem.

Det er ikke snakk om dyr foran mennesker, bare at det er plass til et dyr i et menneskes verden.

Jeg har ikke dyr fordi det ikke ville være bra for dyret. Dyret har det ikke bra hvis det ikke er velkomment heller.

Føler noen vemmelse over å ha en katt på fanget, så mener jeg det er noe galt, men det er denne personens problem, ikke kattens eller oss andres.

Allergier får vi holde utenfor her. Men jeg mistenker noen for å si de er allergiske, men i realiteten ikke liker dyr. Men som sagt, det er deres problem.

Jeg liker ikke dyr, og anser det i utgangspunktet ikke som noe problem.....problemet starter når mer eller mindre velmente dyrevenner skal påtvinge deg til å like de!

"Føler noen vemmelse over å ha en katt på fanget, så mener jeg det er noe galt, men det er denne personens problem, ikke kattens eller oss andres."

Jeg er egentlig ganske uenig med deg. Jeg forstår godt folk som ikke trives med innpåslitne katter, som har tråkket i gud-vet-hva, sniffet i gud-vet-hva, og gnagd på mus og faenskap.

Jeg forstår veldig godt at folk ikke liker dyr av hygienegrunner, eventuelt at man rett og slett bare ikke liker dem.

Jeg har selv ikke noe mot dyr, men jeg forstår de som har det.

Ulv I Faarikaal

Jeg liker ikke dyr, og anser det i utgangspunktet ikke som noe problem.....problemet starter når mer eller mindre velmente dyrevenner skal påtvinge deg til å like de!

Skjønner hva du mener, da alt kan overdrives. Jeg fikser ikke kuer, kalkuner og andre gårdsdyr med dynger av møkk og sterk lukt. Papegøyer som biter og katter som klorer er heller ikke så kos.

Men enkelte har en tendens til å utbasunere for hele verden at de hater katter eller hunder, da med fare for å virke usympatiske. Ikke lurt å skrike for høyt og lenge om det mener jeg, hvis man skal være med andre mennesker. Men som sagt: deres problem.

Annonse

Ulv I Faarikaal

"Føler noen vemmelse over å ha en katt på fanget, så mener jeg det er noe galt, men det er denne personens problem, ikke kattens eller oss andres."

Jeg er egentlig ganske uenig med deg. Jeg forstår godt folk som ikke trives med innpåslitne katter, som har tråkket i gud-vet-hva, sniffet i gud-vet-hva, og gnagd på mus og faenskap.

Jeg forstår veldig godt at folk ikke liker dyr av hygienegrunner, eventuelt at man rett og slett bare ikke liker dem.

Det fins ingen _rasjonell_ grunn til å hate dyr.

Eller fins det ?

Jeg må være ærlig å si at jeg syns dyrehatere generelt er usympatiske, og at folk som er redd katter er noe patetiske.

Jeg kan forstå dem, men ikke akseptere, men det blir mitt problem igjen, og dyrehatere driter vel stort sett i hva jeg mener om det. Ikke syns jeg synd på dem heller.

Men tving meg ikke til å _like_ folk som hater dyr, for det går ikke.

Alle vet at katter er noe kvinnfolk anskaffer i mangel av mannfolk, og at antall katter hun besitter er en sterk indikasjon på hvor uattraktiv hun er på kjøttmarkedet. At dama kvitter seg med katten, beviser bare at hun fortsatt har håp... :-)

Det fins ingen _rasjonell_ grunn til å hate dyr.

Eller fins det ?

Jeg må være ærlig å si at jeg syns dyrehatere generelt er usympatiske, og at folk som er redd katter er noe patetiske.

Jeg kan forstå dem, men ikke akseptere, men det blir mitt problem igjen, og dyrehatere driter vel stort sett i hva jeg mener om det. Ikke syns jeg synd på dem heller.

Men tving meg ikke til å _like_ folk som hater dyr, for det går ikke.

Men det er da en viss forskjell på dyrehatere og folk som ikke liker dyr?

Jeg har heller ikke sansen for mennesker som sparker katter ved minste mulighet.

Takk......*smask* ;-)

Ulv I Faarikaal

Alle vet at katter er noe kvinnfolk anskaffer i mangel av mannfolk, og at antall katter hun besitter er en sterk indikasjon på hvor uattraktiv hun er på kjøttmarkedet. At dama kvitter seg med katten, beviser bare at hun fortsatt har håp... :-)

Interessant teori !

Det er faktisk mange kvinner som har måttet kvitte seg med katten til fordel for en mann hører jeg nå.

Katter har en adferd som ikke passer alle. F eks vil en katt oppsøke mennesker som ikke stirrer på den. Stirring er en trussel for en katt, derfor føler de som liker katter at katten ikke liker dem, men det er bare fordi de stirrer på den.

Så de stakkarene som forsøker å overse katten vil også bli oppsøkt av den :-) Men hører ofte: "Jeg hater katter, men de følger etter meg og oppsøker _meg_ framfor andre !"

Ulv I Faarikaal

Men det er da en viss forskjell på dyrehatere og folk som ikke liker dyr?

Jeg har heller ikke sansen for mennesker som sparker katter ved minste mulighet.

Det er jeg enig i. Jeg liker ikke stinkende og kaklende kalkuner, men jeg oppsøker og dreper dem ikke :-)

Det minner meg om en annonse jeg så lagt ut på nettet for en tid siden. En dame ville gi bort katten sin "pga av at hun hadde fått en kjæreste". Men de kunne også velge han. Skal se om jeg finner linken.

Annonse

Ulv I Faarikaal

Det minner meg om en annonse jeg så lagt ut på nettet for en tid siden. En dame ville gi bort katten sin "pga av at hun hadde fått en kjæreste". Men de kunne også velge han. Skal se om jeg finner linken.

Det er der jeg fikk inspirasjon fra. Det er bilde av mannen og katten, med tekniske spesifikasjoner :-) Det virket som hun ga f.. i hvem som ble valgt.

Ulv I Faarikaal

Jeg hadde gitt bort mannen.

Jeg har to hunder, den ene har vært hor meg i 9 år... hadde ikke bytta ham mot den siste mann i verden. (kunne jo hatt ham som elsker, kanskje..;))

Visse ting vil være ikketema. Et dyr lever ikke evig, og 9 år er mye. EN dag vil hunden være borte og ting forandrer seg.

Vi hadde huset fullt av dyr, og unga hadde godt av det. Bikkjene hadde et godt liv med mye moro og turer, unga lærte å ha respekt for hunder, ved å bli bitt nå de var slemme mot dem. Var ikke så nøye før i tida.

Bamse ble skutt av politiet da han beit aviskjerringa og reiv et digert stykke av kåpa hennes som han kom stolt hjem med. 60 kg beist.

Dyra fikk mat av naboer og gravde opp blomsterbedene deres så vi planta om og kjøpte mye nytt av planter til folk. Pytt pytt, erfaringer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...