Gå til innhold

Hvordan klage til fylkesarbeidskontoret?

Anbefalte innlegg

Klager igjen jeg!!! For n`te gang...

Mitt forhold til aetat begynner å bli ganske brokete...

Og nå begynner jeg på ALVOR å bli pisstoff...

Meldekortet til de som går på Attføring går ikke å sende inn elektronisk slik at det er sagt.. Grunnen vet de ikke selv....

Nå har jeg blitt utkastet av 2 leiligheter på ET år pga for sen betaling av husleien... Pga forsinkelser i systemet til aetat...

Nå sist var det at kortet mitt hadde blitt vått i posten ETTER at jeg hadde sendt det og skriften hadde blitt litt utflytende(skjønner at en maskin kan ha problem med å lese det, men er DET min feil?)

Det har vært en eller annen dum bagatell hver j.... gang nå etter den nye ordningen kom...

Og jeg sliter, det er et slit å måtte springe på aetat hver bidige gang for å skjekke om kortet er komt inn og jeg får pengene mine slik som jeg skal...

Hovedårsaken til attføringen er psykiske problem, og jeg hadde sagte men sikkert oppbyggd meg selv til et litt helere menneske.. men de 5 åra har vært til ingen nytte nå når jeg IKKE vil mer for å si det slik...

De fleste av problemene mine har kommet tilbake, angsten har blitt sterkere og jeg har begynnt å tulle med ting å tang igjen...

Søvnløse netter osv....

Itillegg til dette så opplever jeg at aetat`s personale behandler meg på en meget dårlig måte, som å brøle til meg ute i lokale når folk hører på, slange på telefonen fordi de ikke har tid til åordne opp i mine problem, og som å gi saken min til en prson som ikke kan jobben sin, og må skjekke opp hver enkel liten detalj og man blir bedt om å ringe opp igjen i morgen!!!

Nå vil jeg klage til fylkesarbeids mannen (om det finnes) men vet ikke hvordan, aetat kunne hjelpe meg å klage...

Men de får ikke noe å si i mitt tilfelle for å si det slik...

Skal man navngi eventuelle arbeidstakere fra aetat i slike klager, hvordan forklarer jeg situasjonen min...

Vil bare prøve en liten kraftanstrengelse igjen... før jeg gir helt opp!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93910-hvordan-klage-til-fylkesarbeidskontoret/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring til Helse og sosialombudet og snakk med dem. Du gir ikke opp, vet du, da hadde du gitt opp for lenge siden. Si at du blir dårlig av måten du blir behandlet på. Du vet at det står i loven at dersom det er spesielt tyngende for deg å sende meldingskort kan du slippe? Jeg vet ikke hvor, du får sjekke det opp selv.

Venninnen min har vært i akkurat samme situasjon som deg og det endte med at hun måtte gå over på rehab.penger fordi hun stadig ikke fikk det hun skulle. Hun fikk ikke betalt husleia, hun hadde ikke penger til mat og to unger osv. Sosialkontoret ville ikke hjelpe fordi aetat sa de hadde sendt penger og det hjalp ikke med kontoutskrift som viste at hun ikke hadde fått penger.

Hun fikk hjelp på Helse og sosialombudet og av psykologen sin.

Trøsten er at det ikke er bare deg det gjelder så de er klar over at slike ting skjer og at det går an å få hjelp.

Ring til Helse og sosialombudet og snakk med dem. Du gir ikke opp, vet du, da hadde du gitt opp for lenge siden. Si at du blir dårlig av måten du blir behandlet på. Du vet at det står i loven at dersom det er spesielt tyngende for deg å sende meldingskort kan du slippe? Jeg vet ikke hvor, du får sjekke det opp selv.

Venninnen min har vært i akkurat samme situasjon som deg og det endte med at hun måtte gå over på rehab.penger fordi hun stadig ikke fikk det hun skulle. Hun fikk ikke betalt husleia, hun hadde ikke penger til mat og to unger osv. Sosialkontoret ville ikke hjelpe fordi aetat sa de hadde sendt penger og det hjalp ikke med kontoutskrift som viste at hun ikke hadde fått penger.

Hun fikk hjelp på Helse og sosialombudet og av psykologen sin.

Trøsten er at det ikke er bare deg det gjelder så de er klar over at slike ting skjer og at det går an å få hjelp.

Jo jeg gir ikke opp, fikke en piff etter jeg skrev innlegget igår....

Kansje jeg gorde noe jeg ikke burde, men når man er forbanna så kan det også hjelpe....

Jeg gikk ned og BRØLTE tilbake, og fikk dem til å sende inn et nytt kort på systemet.... Derretter gikk jeg i banken og gråt...

Det hjalp:) Men faen så nedverdigende....

Prate med sossen om det?

Kansje det ja, de er jo så behjelpelige med klager det har de tid til:)

Vet at det er MANGE som er i samme situasjon....Ergo så burde de gjøre noe med systemene sine til arbeidsformidlingen....

Er ikke sikkert de skjønner at det faktisk er noen som må svi for feilene demmers og det er som regel den vanlige kvinnen/mannen i gaten!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...