Gå til innhold

Yrkesrettet attføring

Anbefalte innlegg

Gjest bare lurer jeg

Skrev dette innlegget her før men finner det ikke lenger. Men her er hele saken:

En jeg kjenner har gått sykemeldt i en lenger periode. Nå er sykemeldingen gått ut og det er nå meningen at han skal over på yrkesrettet attføring. Det tar 3 månder og behandle og trygdekontoret sier at han må henvende seg på sosialkontoret de neste 3 måndene for å få penger. Er dette riktig? Å hva har han da KRAV på hos sosialkontoret?

Synes det er utrolig rart at han faller mellom to stoler slik. For sosialkontoret er jo veldig vanskelig. Betaler ikke regninger utenom husleie og strøm. Han er nå havnet ufrivelig i ett stort økonomisk uføre. Hva kan han gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/9511-yrkesrettet-attf%C3%B8ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest bare lurer jeg

Skrev dette innlegget her før men finner det ikke lenger. Men her er hele saken:

En jeg kjenner har gått sykemeldt i en lenger periode. Nå er sykemeldingen gått ut og det er nå meningen at han skal over på yrkesrettet attføring. Det tar 3 månder og behandle og trygdekontoret sier at han må henvende seg på sosialkontoret de neste 3 måndene for å få penger. Er dette riktig? Å hva har han da KRAV på hos sosialkontoret?

Synes det er utrolig rart at han faller mellom to stoler slik. For sosialkontoret er jo veldig vanskelig. Betaler ikke regninger utenom husleie og strøm. Han er nå havnet ufrivelig i ett stort økonomisk uføre. Hva kan han gjøre?

Irene Grøneng

Han kan søke rehab.penger i ventetiden. Trygdekontoret bør ha så pass mye opplysninger om ham etter et år på sykepenger at de skal kunne behandle dette kravet mer eller mindre straks, slik at han slipper å gå pengeløs.

Rehab.penger får han hvis han er under behandling. Egentrening likestilles med behandling dersom legen har sagt at han bør drive med dette.

Irene Grøneng

Han kan søke rehab.penger i ventetiden. Trygdekontoret bør ha så pass mye opplysninger om ham etter et år på sykepenger at de skal kunne behandle dette kravet mer eller mindre straks, slik at han slipper å gå pengeløs.

Rehab.penger får han hvis han er under behandling. Egentrening likestilles med behandling dersom legen har sagt at han bør drive med dette.

Gjest bare lurer jeg

Han går til kiropraktor men trygdekontoret bare avviser han. Han ringte senest i går å fikk beskjed om at han måtte gå på sosialen. Og at det ville ta tre månder før saken hans ble behandlet. Han har gått sykemeldt i ett år ja. Takknemlig for hjelpen du kan gi for dette synes jeg var helt hårreisende. Det er jo uker han faktisk ikke har hadt penger til mat.

Gjest bare lurer jeg

Han går til kiropraktor men trygdekontoret bare avviser han. Han ringte senest i går å fikk beskjed om at han måtte gå på sosialen. Og at det ville ta tre månder før saken hans ble behandlet. Han har gått sykemeldt i ett år ja. Takknemlig for hjelpen du kan gi for dette synes jeg var helt hårreisende. Det er jo uker han faktisk ikke har hadt penger til mat.

Annonse

Irene Grøneng

Går han til kiropraktor er det behandling godt nok for rehab.penger!

Vil dere ha konkret hjelp kan dere kontakte meg her:

http://trygdehjelpen.no/oss/kontakt.html

Irene Grøneng

Går han til kiropraktor er det behandling godt nok for rehab.penger!

Vil dere ha konkret hjelp kan dere kontakte meg her:

http://trygdehjelpen.no/oss/kontakt.html

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...