diffen Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Dette er spørsmål som mulig befinner seg innenfor flere fagområder, men det handler om healing/håndspåleggelse og "selvutnevnte guruer" innen dette område. Jeg er en nøktern person, samtidig som jeg prøver å være åpen for det som er nytt eller alternativt, men er opptatt av at det skal være effekt av den alternative behandlingen. Jeg har en kjæreste som har nå nylig vært på et slikt seminar hvor det var en slik healer tilstede. Etter hva jeg har forstått så har hun fått instrukser på hvordan hun skal leve, innrette seg i forhold til andre mennesker, og at hun selvfølgelig er helbredet for fibromyalgi. Det som er skremmende er adferdsendringen som har skjedd, en kynisk, beregnede holdning, hvor normale emosjonelle reaksjoner blir holdt tilbake og stilt spørsmål ved. Dette gjelder alle mennesker hun nå kommer ut for også egne barn. Hun har en holdning som tilsier at vi alle andre er på villspor, fordi vi ikke er innvidd i denne healer og det som han forfekter. Denne adferdsendringen går utover det meste, og hun har nå plutselig skjønt at hun ikke er helbredet fra sin sykdom og får tilbakeslag med sterke depressive tanker og holdninger. Det skifter så fort at jeg klarer ikke å følge med i svingene.Hverdagen har kommet, og nå ser hun at mennesker tar avstand fra henne da hun behandler mennesker som hun tidligere satte pris på som "dritt" med følge at hun nå blir ensom. Det virker som det hele er en besettelse, for hele livet hennes har snudd seg til å leve og tro ved bruk av tarotkort, horoskop og healing m.m. Det er frustrerende å se på, og jeg er i villrede på hva jeg skal gjøre. Har snakket med venner og familie, og alle sier at jeg bør stikke av for det nytter ikke noen ting lenger. Nå er det slik at hun er min kjæreste, selv om hun har endret adferd. Det er ingenting som fungerer mellom oss lenger, men jeg har valgt å stå der i tillfelle. er det noen andre som har opplevd tilsvarende, så tar jeg gjerne i mot råd og vink. Mest av alt så føler jeg at det er riktig for meg å stikke av, og ta vare på meg selv. Hva er riktig å gjøre? Ting er blitt så merkelige at hun må stille spørsmål til tarotkort før hun kan gjøre noe som helst.I tillegg har hun en "veileder" som hun ringer hver eneste dag. Et rop er nok dette, og jeg vet kanskje svaret fra før. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95407-healing/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nupsi Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Uff, dette var trist lesing. Dessverre er ikke kjæresten din den eneste som blir "hjernevasket". Slikt er også med på å sette den seriøse delen av alternative behandlingsmetoder i et dårlig lys. Det finnes alt for mange useriøse som mener de har svaret på ALT. Det eneste som kan hjelpe din kjære er om du (sikkert for n'te gang) forklarer at det hun gjør ikke er rasjonelt. Hun skyver alle fra seg, inkludert seg selv. Hvorvidt du bør vente til hun "kommer til seg selv igjen", det må bli opp til deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95407-healing/#findComment-534280 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Print Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Du får si til henne at du, i samråd med healeren din, er kommet frem til at hun ikke er bra for deg, og at du må flytte ut. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95407-healing/#findComment-534323 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.