punkyB Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Hm, det med sykehjem/nattvakt er en god ide... Jeg trodde at en måtte ha kvalifikasjoner/utdanning for å jobbe med sånt jeg, men dette skal sjekkes.. (min arbeidserfaring er hovedsakelig fra bar o.l) Jeg mener heller ikke at en skal kunne unngå å ta opp lån bare fordi en heller vil ha trygd, men jeg mener at f.eks et lån fra sosialkontoret e.l kunne vært passende om en av en eller annen grunn ikke får annen utdanningsstøtte.. Og jeg synes regelverket til lånekassen er både underlig og urettferdig ( F.eks har en jeg kjenner, som har ett misligholdt lån på over 300 tusen, får mer, fordi han har vært lenger sammenhengende i arbeid- tjent mer!!- en jeg har) Det hadde jo vært fint for lånekassen (og for meg) om jeg kunne betale lånet radig, og det er stor sjanse for å få en godt betalt(?) jobb etter utdannelsen.. Det lønner seg sjelden å holde folk nede på et eksistensminimum eller mindre.. Det jeg har igjen etter å jobbe fra 6-3 om natten i en bar, 5-6 dager i uka, dekker akkurat utgiftene mine (husleie, mat, strøm + et absolutt minimum avdet jeg tenger til klær og frisør) Å skaffe 29000 virker faktisk som en helt umulig oppgave, i allfall slik ting står nå.. Men jeg gjør stadige forsøk, og skal absolutt sjekke tipset ditt.. Takker! Å vise smidighet er vel ikke det offentlige Norges sterkeste side ...... Hvertfall før så var det mulig å få ekstravakter på sykehjem som ufaglært. Lykke til ! :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95985-ingen-muligheter/page/2/#findComment-542580 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Hm, det med sykehjem/nattvakt er en god ide... Jeg trodde at en måtte ha kvalifikasjoner/utdanning for å jobbe med sånt jeg, men dette skal sjekkes.. (min arbeidserfaring er hovedsakelig fra bar o.l) Jeg mener heller ikke at en skal kunne unngå å ta opp lån bare fordi en heller vil ha trygd, men jeg mener at f.eks et lån fra sosialkontoret e.l kunne vært passende om en av en eller annen grunn ikke får annen utdanningsstøtte.. Og jeg synes regelverket til lånekassen er både underlig og urettferdig ( F.eks har en jeg kjenner, som har ett misligholdt lån på over 300 tusen, får mer, fordi han har vært lenger sammenhengende i arbeid- tjent mer!!- en jeg har) Det hadde jo vært fint for lånekassen (og for meg) om jeg kunne betale lånet radig, og det er stor sjanse for å få en godt betalt(?) jobb etter utdannelsen.. Det lønner seg sjelden å holde folk nede på et eksistensminimum eller mindre.. Det jeg har igjen etter å jobbe fra 6-3 om natten i en bar, 5-6 dager i uka, dekker akkurat utgiftene mine (husleie, mat, strøm + et absolutt minimum avdet jeg tenger til klær og frisør) Å skaffe 29000 virker faktisk som en helt umulig oppgave, i allfall slik ting står nå.. Men jeg gjør stadige forsøk, og skal absolutt sjekke tipset ditt.. Takker! Sykehjem er en ting (et absolutt godt tips, men det er jo også andre steder man kanskje kan undersøke. Boliger for funksjonshemmede, sykehus, og sikkert mye mer. Kontakt kommunen, sjekk dessuten på www.aetat.no for alt som kan være aktuelt av ledige jobber (vikariater el.lign?). Kontakt også vikarbyråer, de kan jo muligens ha noe som kan passe! Stå på! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95985-ingen-muligheter/page/2/#findComment-542590 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zelig Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Hei -dette gjorde jeg (lå etter i forhold til studielån/vekttall og fikk derfor ikke studielån): Jeg tok meg en nattjobb og tok samtidig 25 vekttall på et halvt år. Da høsten kom hadde jeg igjen krav på studielån, og p.g.a dette har jeg nå fått så gode studievaner at jeg tar 20 vekttall hvert semester og klarer meg mer enn nok med studielån/stipend uten ekstrajobb (så det kom bare godt ut av den lærepengen til slutt). Lånekassen har vel ikke nektet deg lån for all fremtid? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95985-ingen-muligheter/page/2/#findComment-553422 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zelig Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Hei -dette gjorde jeg (lå etter i forhold til studielån/vekttall og fikk derfor ikke studielån): Jeg tok meg en nattjobb og tok samtidig 25 vekttall på et halvt år. Da høsten kom hadde jeg igjen krav på studielån, og p.g.a dette har jeg nå fått så gode studievaner at jeg tar 20 vekttall hvert semester og klarer meg mer enn nok med studielån/stipend uten ekstrajobb (så det kom bare godt ut av den lærepengen til slutt). Lånekassen har vel ikke nektet deg lån for all fremtid? Ville bare si en ting til -regner med at det er et gammelt studielån du har misligholdt? Det hadde jeg også, men jeg fikk rentefritak og betalingsutsettelse når jeg begynte å studerte igjen, til tross for at hele greia hadde gått ganske langt. Er ikke studiet ditt støttet fra lånekassen, slik at du har krav på rentefritak osv.? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95985-ingen-muligheter/page/2/#findComment-553425 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laguna1365380434 Skrevet 23. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2003 Hei -dette gjorde jeg (lå etter i forhold til studielån/vekttall og fikk derfor ikke studielån): Jeg tok meg en nattjobb og tok samtidig 25 vekttall på et halvt år. Da høsten kom hadde jeg igjen krav på studielån, og p.g.a dette har jeg nå fått så gode studievaner at jeg tar 20 vekttall hvert semester og klarer meg mer enn nok med studielån/stipend uten ekstrajobb (så det kom bare godt ut av den lærepengen til slutt). Lånekassen har vel ikke nektet deg lån for all fremtid? Hei&takk for svar.. Faktisk ser det ut som finansene kanskje går i boks.. Litt gammelt innlegg der jeg søt fælt, har i mellom tiden pest lånekassa hver dag..PUH, men de har sagt jeg kanskje får for ivår alikevel:)!!! De kunne muligens flytte de pengene jeg skylder inn i selve lånet og på den måten få renta i null.. Men tro ikke at dette var noe jeg fikk opplyst ved første hendvendelse.. de kjipa på den.. Så nå sitter jeg og krysser fingre&tær.. Kanskje neste uke.. da blir det i så fall festmåltid på meg&katt.. Og ny sveis.. Og øl... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95985-ingen-muligheter/page/2/#findComment-553428 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zelig Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Hei&takk for svar.. Faktisk ser det ut som finansene kanskje går i boks.. Litt gammelt innlegg der jeg søt fælt, har i mellom tiden pest lånekassa hver dag..PUH, men de har sagt jeg kanskje får for ivår alikevel:)!!! De kunne muligens flytte de pengene jeg skylder inn i selve lånet og på den måten få renta i null.. Men tro ikke at dette var noe jeg fikk opplyst ved første hendvendelse.. de kjipa på den.. Så nå sitter jeg og krysser fingre&tær.. Kanskje neste uke.. da blir det i så fall festmåltid på meg&katt.. Og ny sveis.. Og øl... Så bra! Ja, man må bare mase og mase på dem. De er ikke akkurat service-innstilte, nei. Som regel har det vært andre i samme situasjon, så uansett hva som skjer finnes det som regel løsninger. Håper de ordner dette raskt for deg. Ikke bra for studiene å uroe seg for lenge, heller! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95985-ingen-muligheter/page/2/#findComment-553434 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laguna1365380434 Skrevet 23. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2003 Så bra! Ja, man må bare mase og mase på dem. De er ikke akkurat service-innstilte, nei. Som regel har det vært andre i samme situasjon, så uansett hva som skjer finnes det som regel løsninger. Håper de ordner dette raskt for deg. Ikke bra for studiene å uroe seg for lenge, heller! Nei, hvis de nå skulle ombestemme seg igjen IIIK.. Er ikke helt trygg før jeg har pengene i lomma her.. Men noen ganger ordner det seg jo for snille piker... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95985-ingen-muligheter/page/2/#findComment-553440 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.