surtep Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Jeg har i lengre tid hatt problemer med ømme muskler i underarmene og i skulderbladene. Skulderbladene føles seige ved belastning. I tillegg blir jeg enormt sliten. I de nedre ryggmusklene føles det som en hevelse. Det er herfra jeg føler en tretthet. Det er også en liten bevegelse nede i ryggraden. Ved belastning blir jeg enormt sliten. Det varer i ca. 2 døgn. Det er ikke smertefullt. Har ingen plager dersom jeg holder meg helt i ro. Ofte går denne trettheten over i løpet av 4-5 timers søvn, men som oftest tar det minst to døgn. Svimmelhet kan følge med i 2 mnd. i strekk. Jeg føler meg også ukonsentrert. Har store problemer med å klare meg i arbeid fordi musklene blir fort ømme. Har ikke noe smerter. Bevegelse uten støtte under armene som arkivering ,sortering og sentralbord har jeg store problemer med. Skriving går noenlunde bra med god støtte. har vært sykemeldt en tid. Er redd jeg ikke kommer meg i jobb igjen. Har du noen formening om hva dette kan være. Legen har vært inne på fibromyalgi. Jeg mener det ikke er det fordi smertene mangler. Dessuten er det ikke vondt når det trykkes på tenderpuntene, det er bare litt ømt. I tillegg har jeg en svir det eller stikker i musklene. Føles som en maurtue som kryper i dem av og til, men ikke hele tiden. I høst føtes det som om skuldrene holdt på å revne av i løftemuskelen. Etter det har jeg hatt store problemer. Kan du gi et tips om hva det kan være? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/96063-muskler/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Fibromyalgi er en diagnose som baseres hovedsaklig på pasientens beskrivelse av smerter, funn av minst 11 definerte ømme punkter og i tillegg ofte forstyrret nattesøvn og eventuelt fordøyelsesplager. Utenom fibromyalgi finnes en rekke tilstander som kan gi smerter og eller stivhet i muskler. Det kan være lurt å ta en blodprøve med blant annet undersøkelse av revmaprøver og senkning for å teste om det kan være en revmatisk sykdom. Et rtg bilde av nakken vil kunne vise om noen nerver har det trangt i nakken og til siste kan en undersøkelse hos nevrolog vise om det er noe galt med nervene ned til skuldre og armer. Når det er sagt så er årsaken i de fleste tilfeller av muskelplager ikke en bakenforliggende sykdom, men feil bruk av musklene. En fysioterapeut eller en akupunktør med kompetanse innen triggerpunktbehandling og erfaring med muskelsyndromer vil i så fall det naturlige valg å starte med. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/96063-muskler/#findComment-541270 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Legen min har også i et års tid ment at jeg har fibromyalgi. Jeg hadde heller ikke så mye smerter, mer angst og depresjon og en følelse av å vøre totalt tappet for krefter hele tiden. I tillegg til en masse andre plager, som kunne være fibromyalgi men også mye annet. Han sa da at dette syndromet arter seg forskjellig. En MÅ ikke ha mye verking. Jeg kunne også være tidlig i sykdomsforløpet. Nå i det siste har jeg derimot begynt med kroppslige symptomer så det holder. Stiv, støl, lemster, verker og er øm. Søk på sykdommen og les det du kommer over. Kanskje det stemmer bedre enn du tror. Mye stoff å finne. Jeg er nå enig med legen i at det må være det jeg har. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/96063-muskler/#findComment-542557 Del på andre sider Flere delingsvalg…
surtep Skrevet 19. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2003 Legen min har også i et års tid ment at jeg har fibromyalgi. Jeg hadde heller ikke så mye smerter, mer angst og depresjon og en følelse av å vøre totalt tappet for krefter hele tiden. I tillegg til en masse andre plager, som kunne være fibromyalgi men også mye annet. Han sa da at dette syndromet arter seg forskjellig. En MÅ ikke ha mye verking. Jeg kunne også være tidlig i sykdomsforløpet. Nå i det siste har jeg derimot begynt med kroppslige symptomer så det holder. Stiv, støl, lemster, verker og er øm. Søk på sykdommen og les det du kommer over. Kanskje det stemmer bedre enn du tror. Mye stoff å finne. Jeg er nå enig med legen i at det må være det jeg har. Problemet mitt er at jeg var stiv og støl for et par år siden. Sved i muskelfestene på armer og ben. Ikke noe særlig smerter, men svimmel. Det forsvant i bena for 2 år siden, problemet mitt nå er at ikke armene fungerer. Blir fort sliten også akutt. I tillegg er det som om det beveger seg i ryggraden. Da blir jeg svimmel og fungerer ikke. Er for tiden på aktiv sykemelding, fungerer ca. en time. Jeg jobber på et trygdekontor, og sjefen min mener jeg skal vare berettiget til uføretrygd på grunn av at jeg ikke fungerer. Fungerer ikke skikkelig hjemme heller. har vært svimmel i hele dag av å jobbe et par timer og av å være i møte. Får det liksom ikke til å harmonere med fibromyalgi. Jeg har myalgi i skuldrene, men det er liksom alt det andre. Hvis dette er fibromyalgi er det no skitt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/96063-muskler/#findComment-550017 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.