glubb Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Det er nå litt over fem uker siden jeg ble operert for sprukket blindtarm. Jeg lå i fem dager med feber og høye bakterieverdier på sykehus før utskrivelse. Fikk antibiotikakur ved utskrivelse. Jeg fikk veske ut av såret etter ca 1.5 uker (samtidig som antb.-kuren var ferdig). Det varte i ca to uker før jeg gikk til lege. Der ble det tatt bakterieprøve, uten at jeg fikk noe svar. Jeg tror derfor ikke at det ble funnet noen infeksjon. Har hatt smerter i såret, å inne i magen i ca. 4 uker. Har nå hatt en uke uten noe veske fra såret etter ny antibiotikakur. MEN nå har det begynt å veske på nytt fra samme plass som før. Det er bare halve såret som vesker. 1 Er det normalt å plages så mye etter en blindtarmoperasjon? 2 Er det normalt at operasjonssåret er helt foskjellig fra en side til den andre? Mitt sår er normalt (slett) halve veien, for så å bli helt innsnevret den andre halvdelen. Jeg er litt tykk, men skal det virke inn på bare halve såret? Må jo si at den delen som er innsnevret, er også den delen som har vesket endel... 3 Må også spørre om det er normalt at magemuskelen er så "svak" ved operasjonssåret. Har trent litt med vekter hjemme den siste halvannen uken, som jeg normalt bruker å gjøre, men når jeg skal ta "armbøying/push up" klarer jeg det ikke pga. smerter i magemuskelen. Burde ikke muskelen være bra nå etter 5 uker? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/96998-blindtarmbetennelse/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest murimari Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Det er ikke normalt å plages slik etter en blindtarmsoperasjon. Ta kontakt med sykehuset, eller fastlegen din med en gang. Sår kan gro forskjellig, men få en lege til å sjekke det. Det er ikke unormalt at musklene ikke er i gjenge enda. Du kan prøve å trene magemusklene veldig forsiktig, men ikke overanstreng dem. Sakte men sikkert vil de bygges opp igjen. Husk på at når de tok ut blindtarmen din, skar de gjennom alle lagene i magen, hud, underhud, fett, muskler, osv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/96998-blindtarmbetennelse/#findComment-545138 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Som regel forløper blindtarmoperasjoner uten komplikasjoner men noen kan få infeksjoner i forbindelse med inngrepet. En sårinfeksjon kan føre til betennelse i et helt område og økt arrdannelse. Ved arrdannelse trekkes huden sammen og forandres. Vanlig prosedyre ved væsking fra sår er å ta bakterieprøver og eventuelt gi antibiotika. Noen ganger kan siving fra sår skyldes sårvæske som kan ha dannet seg i forbindelse med operasjonen. Denne er ikke gulfarget men klar og eventuelt litt blodtilblandet. Stort sett er det en fordel at væsken kommer ut av kroppen og sivingen går oftest over av seg selv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/96998-blindtarmbetennelse/#findComment-549082 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.